Petter og Pernille Smaaskjær, død 1950 og 1940
Moderator: MOD_Nordland
-
- Sted: HARSTAD
Petter og Pernille Smaaskjær, død 1950 og 1940
Undertegnede ønsker å komme i kontakt med personer som har kunnskap om nevnte personers slekt. På forhånd takk!
Mvh
Ivar M. Johansen
...
Tittel endret av moderator 27.8.2010
VE
Mvh
Ivar M. Johansen
...
Tittel endret av moderator 27.8.2010
VE
- Gry Onarheim Dahlmo
Re: Petter og Pernille Smaaskjær, Vågan
Hei
Har du ingen etternavn, årstall og begivenheter på dette paret?
Fant en Peder på Smaaskjær i FT 1900 - er dette din kandidat?

Har du ingen etternavn, årstall og begivenheter på dette paret?
Fant en Peder på Smaaskjær i FT 1900 - er dette din kandidat?
Vennlig hilsen Gry
-
Takk for responsen!
I Gravminner i Norge finner jeg Petter gravlagt 15.06.1950 og Pernille 10.02.1940 i Svolvær.
Petter og Pernille var faddere ved en dåp i Hadsel i 1922.
I FT 1900 for Vågan finnes ingen med etternavnet "Smaaskjær". Det er antakelig et navn de har "tatt" på ett eller annet tidspunkt. Ellers har jeg få holdepunkter.
Mvh
Ivar M. Johansen
I Gravminner i Norge finner jeg Petter gravlagt 15.06.1950 og Pernille 10.02.1940 i Svolvær.
Petter og Pernille var faddere ved en dåp i Hadsel i 1922.
I FT 1900 for Vågan finnes ingen med etternavnet "Smaaskjær". Det er antakelig et navn de har "tatt" på ett eller annet tidspunkt. Ellers har jeg få holdepunkter.
Mvh
Ivar M. Johansen
- Gry Onarheim Dahlmo
Ok. Har du lenke eller info om denne dåpen så kanskje vi kan spore noe slektsskap til foreldrene av dåpsbarnet?
Vennlig hilsen Gry
-
Dåpsbarnet var min mor!!
Mvh
Ivar M. Johansen

Mvh
Ivar M. Johansen
- Gry Onarheim Dahlmo
Ok
Og hvem var hennes foreldre og hvor var de i fra? Få med mest mulig av opplysninger for det kan jo tenkes at andre sitter på informasjon når de ser navn på foreldrene.

Og hvem var hennes foreldre og hvor var de i fra? Få med mest mulig av opplysninger for det kan jo tenkes at andre sitter på informasjon når de ser navn på foreldrene.
Vennlig hilsen Gry
-
- Sted: NARVIK
Hei.
Det bor en som heter Svein Smaaskjær i Svolvær. Kanskje en etterkommer av nevnte personer? Han har skrevet to bøker med gamle bilder fra Vågan.
Mvh
Guttorm
Det bor en som heter Svein Smaaskjær i Svolvær. Kanskje en etterkommer av nevnte personer? Han har skrevet to bøker med gamle bilder fra Vågan.
Mvh
Guttorm
Re: Petter og Pernille Smaaskjær, død 1950 og 1940
Petter og Pernille Smaaskjær er mine tippoldeforeldre på min morsside. Deres nest eldste sønn Anton Agnar Smaaskjær(født 19.05.1900) er min mormors far Siden Anton Agnar flyttet sørover med sin familie på 40-tallet, bor hans etterkommere på Østlandet. Jeg har endel informasjon om slekta, noe mer konkret du lurer på.?(Er helt fersk på DIS...)