Jakob Jørgen Angell f. 1815 Maren Anna Thomasdatter f. 1816
Moderator: MOD_Nordland
Jakob Jørgen Angell f. 1815 Maren Anna Thomasdatter f. 1816
Søker aner og etterslekt til Jakob Jørgen Angell f , 1815 og Maren Anna Thomasdatter f , 1816. De bodd på Arholmen , bustadnr 7 , gårdsnr 97 .
- Gry Onarheim Dahlmo
Re: Jakob Jørgen Angell f. 1815 Maren Anna Thomasdatter f.
Hei,
- Vedr Etterslekten : så har du barna til paret her i Folketellingene, hvis du da ikke allerede har funnet dem :
FT1875
FT1865
- Vedr Aner : så har jeg funnet følgende i Hol Bygdebok av Per Berg :
Under gardsnr 44 Herteigen ( kalles nå Hårteigen ). Først i 1865 kan man se at det er 2 husmannsplasser under Herteigen; Arhaugen og Arholmen.
Er dette din slekt ? og hvis innholdet i lenkene fra Folketellingene stemmer, kan jeg skrive av det som står om denne slekten i bygdeboken ?
- Vedr Etterslekten : så har du barna til paret her i Folketellingene, hvis du da ikke allerede har funnet dem :
FT1875
FT1865
- Vedr Aner : så har jeg funnet følgende i Hol Bygdebok av Per Berg :
Under gardsnr 44 Herteigen ( kalles nå Hårteigen ). Først i 1865 kan man se at det er 2 husmannsplasser under Herteigen; Arhaugen og Arholmen.
Er dette din slekt ? og hvis innholdet i lenkene fra Folketellingene stemmer, kan jeg skrive av det som står om denne slekten i bygdeboken ?
Vennlig hilsen Gry
Hei Gry !
Ida Christine Jakobsdatter er min oldemor .
Har lest bygdeboken for mange år siden , men har glemt mye av det som sto der .
Hadde vært fint om du kunne sende et utklipp av det som står om slekta på Arholmen .
Men må nok låne den bygdeboka for Hol på nytt , litt repitisjon gjør seg .
Mvh Oddvar Klaussen
Ida Christine Jakobsdatter er min oldemor .
Har lest bygdeboken for mange år siden , men har glemt mye av det som sto der .
Hadde vært fint om du kunne sende et utklipp av det som står om slekta på Arholmen .
Men må nok låne den bygdeboka for Hol på nytt , litt repitisjon gjør seg .
Mvh Oddvar Klaussen
- Gry Onarheim Dahlmo
Hei Oddvar,
Sender deg scannet filer til private e-mail adressen, da størrelsen på filene samt at det er 4 stk blir for stort her som vedlegg
Dette gjelder aner samt etterkommere til JJ Angell samt gårdshistorien over Herteigen, der folka dine er nevnt.
Foreldre til JJ Angell ser ut til å være Hans Angell og Martha Kristine Jakobsdatter. Mulig far til Martha kan være Jacob Olsen som flytter til Herteigen i tiden 1785-1790.....
Lykke til videre med å få kontakt med etterkommere i dag
Sender deg scannet filer til private e-mail adressen, da størrelsen på filene samt at det er 4 stk blir for stort her som vedlegg

Dette gjelder aner samt etterkommere til JJ Angell samt gårdshistorien over Herteigen, der folka dine er nevnt.
Foreldre til JJ Angell ser ut til å være Hans Angell og Martha Kristine Jakobsdatter. Mulig far til Martha kan være Jacob Olsen som flytter til Herteigen i tiden 1785-1790.....
Lykke til videre med å få kontakt med etterkommere i dag

Vennlig hilsen Gry
Hei Gry !
Takk for opplysningene .
Har også motatt en privat mail om slekta på Arholmen .
Så nå har jeg fått navn på etterkommere , som lever idag .
Mvh Oddvar
Takk for opplysningene .
Har også motatt en privat mail om slekta på Arholmen .
Så nå har jeg fått navn på etterkommere , som lever idag .
Mvh Oddvar
- Gry Onarheim Dahlmo
Det var jo bra nyheter Oddvar
Ellers synes vi jo det er fint at evt svar kommer via Slektsforum. Er det info om nålevende etterslekt kan den som svarer opplyse om det i svar her at privat e-mail er sendt
Da unngår vi at hjelpere her på SF søker etter info som man allerede har fått.
Supert at du ga beskjed om dette, Oddvar.

Ellers synes vi jo det er fint at evt svar kommer via Slektsforum. Er det info om nålevende etterslekt kan den som svarer opplyse om det i svar her at privat e-mail er sendt

Da unngår vi at hjelpere her på SF søker etter info som man allerede har fått.
Supert at du ga beskjed om dette, Oddvar.
Vennlig hilsen Gry