Ole Johan Jakobsen f. Leknes/Buksnes ca. 1831
Moderator: MOD_Nordland
Ole Johan Jakobsen f. Leknes/Buksnes ca. 1831
Hei!
Søker hjelp til å finne opplysninger om fødselen til Ole Johan samt søsken, kanskje også foreldrenes vielse. (Desverre mangler kirkeboken for Buksnes i denne perioden.) Foreldrene er Jakob Jakobsen og Anne Jensdatter. Ole Johan blir konfirmert i Gildeskål 29 juli 1849 http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 670506.jpg
Mvh
Anne Sofie
Søker hjelp til å finne opplysninger om fødselen til Ole Johan samt søsken, kanskje også foreldrenes vielse. (Desverre mangler kirkeboken for Buksnes i denne perioden.) Foreldrene er Jakob Jakobsen og Anne Jensdatter. Ole Johan blir konfirmert i Gildeskål 29 juli 1849 http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 670506.jpg
Mvh
Anne Sofie
Re: Ole Johan Jakobsen f. Leknes/Buksnes ca. 1831
Det nærmeste jeg kommer er at han var 1,5 år i september 1832 (vaksinasjon) Kirkebøkene er dessverre borte, slik du skriver.
Tusen takk for forsøket Terje, ingen som har noen opplysninger om foreldrene, kanskje de dukker opp senere i kildene?
Mvh
Anne Sofie
Mvh
Anne Sofie
Hvordan vet du at han er født på Leknes? Kan det være Bolle v/Leknes? Der er det nemlig noen som passer.
Hei!
Ole Johan ble konfirmert i Gildeskål http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-229
her opplyses det at han ble født i Leknes/Buksnes, foreldre Jakob Jakobsen og Anne Jensdatter.
Anne Sofie
Ole Johan ble konfirmert i Gildeskål http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-229
her opplyses det at han ble født i Leknes/Buksnes, foreldre Jakob Jakobsen og Anne Jensdatter.
Anne Sofie
Fant en bror av Johan som passer. Han heter Jens Benoni Loss Jacobsen og er født i 1826 på Finstad. De samme foreldrene er her oppgitt som til Ole Johan (vaksinasjonslista)
Åj så flott
Finstad er det på Leknes?
Anne Sofie

Anne Sofie
-
- Sted: BODØ
Finstad er ikke langt unna. Min tippoldemor ble født på Leknes, men senere også oppgitt født på Finstad, så det gikk vel som samme "område", samtidig som nøyaktighet ikke var like viktig som i dag.
Vennlig hilsen
Per-Olav Broback Rasch
Per-Olav Broback Rasch
Tusen takk til Per-Olav også
Anne Sofie

Anne Sofie
-
- Sted: MYRE
Er dette samme Ole Johan Jakobsen som ble gift 20. okt. 1856 med Gurine Marja Johannesdatter? Hun var født på Leknes ca. 1820 og døde 1888 i Guvåg, Bø i Vesterålen.
De har en sønn, Ole Mathias Angel Sakarias Olsen f. 1860 i Borge og døde i 1926-
Er det noen som vet hva Gurines foreldre het?
Mvh. Irene.
De har en sønn, Ole Mathias Angel Sakarias Olsen f. 1860 i Borge og døde i 1926-
Er det noen som vet hva Gurines foreldre het?
Mvh. Irene.
Hei!
Ja det er samme Ole Johan, foreldrene til kona Gurine er Johannes Jensen født i 1785 i/på Unstad/Borge og Martha Simonsdtr. født i/på Eggum/Borge.
Har en god del info om Gurines forfedre og kan være behjelpelig om du ønsker det.
Med hilsen
Anne Sofie
Ja det er samme Ole Johan, foreldrene til kona Gurine er Johannes Jensen født i 1785 i/på Unstad/Borge og Martha Simonsdtr. født i/på Eggum/Borge.
Har en god del info om Gurines forfedre og kan være behjelpelig om du ønsker det.
Med hilsen
Anne Sofie
-
Anne Sofie.
Tusen takk for svaret, og jeg tar gjerne imot opplysninger om Gurines slekt. Dette er ikke mine aner, men anene til min svigerbror. Gurine og Ole Johan er hans oldeforeldre.
Irene.
Tusen takk for svaret, og jeg tar gjerne imot opplysninger om Gurines slekt. Dette er ikke mine aner, men anene til min svigerbror. Gurine og Ole Johan er hans oldeforeldre.
Irene.
Hei igjen!
Skal prøve å lage en liste i løpet av dagen, Johan og Gurine er mine tipptippoldeforeldre
Anne Sofie
Skal prøve å lage en liste i løpet av dagen, Johan og Gurine er mine tipptippoldeforeldre

Anne Sofie
Hei, har laget ei liste og forsøkt sende den som pm men den vil ikke sendes, har du en epost jeg kan sende den på?
Anne Sofie
Anne Sofie
-
-
Hei!
Er det noen som vet noe mer om Ole Johans foreldre, Jakob Jakobsen og Anne Jensdatter?
Irene.
Er det noen som vet noe mer om Ole Johans foreldre, Jakob Jakobsen og Anne Jensdatter?
Irene.