Søker etter foreldre til denne damen. Hun ble født 03.05.1815 i Stamsund, Buksnes dette i følge Klokkerbok for Leiranger/Steigen 1879-1908 da hun døde 31.07. 1889. Hun ble gift med Hans Nicolai Larsen fra Steigen.
Har forsøkt og søke i kirkebøker, men uten resultat, så her trenger jeg hjelp.
Buksnes ligger i Vestvågøy, men dessverre mangler kirkebøkene 1794-1818 pga. brann. Derfor vil vi ikke finne dåpen, men i militærrullene for året 1815 bor det en Hartvig Hansen på Stamsund, og han er nok faren: http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/we ... =2594#ovre
Siden hun oppgis født på Stamsund er det bare en aktuell kandidat, nemlig den jeg og Gry henviser til. Slik ser ihvertfall jeg det Se lenken i innlegg nr. to.
Legg innav Gry Onarheim Dahlmo » 2. september 2009 kl. 15.38
Fikk e-mail vedr Lavina så tok meg tid til å lete litt ...
Vi ser at denne Hartvig Hansen fra Salten er å finne i mil.rullene frem til 1825. Finner han som død i 1825 og yrke er husmann og skibslos med bosted Stamsund, nr 18:
Jeg leter så i kirkebøkene for Folda og finner hennes konfirmasjon der i 1833. Påført at hun er født i Lofoten og døpt i Hoel anneks. Hun hos pleieforeldre på gården Laukvik i Nordfold ( dagens Steigen ) :
Ja, tusen takk skal du ha, Gry!
Du har nå satt oss på riktig spor. Og så var det forresten like greit at du summerte resultatet av e-postkorrespondansen vår her. Var ikke engang kjent med at Gunnar hadde postet en etterlysning av Lavina...
Legg innav Harry Oddvar Emil Aronsen » 4. september 2009 kl. 17.35
Tillater meg å kopiere fra mitt innlegg i en annen tråd:
Det foreligger et skifte etter Hartvig Hansen, los, Stamsund, åpnet 25/6-1825. Internt skiftenr. 3557. Ingen arvinger nevnt. Formue 85-1-14. Gjeld 118-1-7. Fallittbo.
Det ser altså ikke ut til at han hadde arvinger. Ellers så var der jo tydeligvis ingenting å arve!
Dette er vel samme Hartvig. Men er han far til Lavina?
For at folk skal kunne følge bedre med er nå dette innlegget flyttet til Vestvågøy, hvor det hører hjemme. I tillegg er dette en link til et lignende tema i samme kommune: https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=82004