Etterkommer til Jakob Nikolai Stangeland, Gravdal f. 1902
Moderator: MOD_Nordland
- Kjetil Fjogstad
- Sted: KLEPP STASJON
Etterkommer til Jakob Nikolai Stangeland, Gravdal f. 1902
Søker evt. etterkommere til Jakob Nikolai Stangeland, Gravdal, f. 24.02.1902 d.05.07.1981 og hans kone Anna Stangeland, Gravdal, f. 1908 d.1971.
mvh
Kjetil
Kjetil
Re: Etterkommer til Jakob Nikolai Stangeland, Gravdal f. 190
Stangeland høres veldig fremmed ut her. Kan det være leger/helsepersonell som har arbeidet/bodd her på Gravdal i forbindelse med sykehuset? Hvor er de egentlig fra?
Kan prøve å hjelpe dersom jeg vet litt mer om dem. Ser jo at de er gravlagt her.
Kan prøve å hjelpe dersom jeg vet litt mer om dem. Ser jo at de er gravlagt her.
-
- Sted: STAMSUND
Er det sikkert at de har etterkommere? Teksten på gravstøtten hennes er " Takk for alt kjære kone ". Hvis de hadde barn, ville det kanskje stått " Takk for alt kjære kone og mamma/mor? Ser det ikke står noe på gravstøtten hans. Ville det ikke stått en hilsen fra eventuelle barn, siden det står noe på hennes gravstøtte?
Bare en liten teori.
Mvh
Ann Britt
Bare en liten teori.
Mvh
Ann Britt

-
- Sted: LEKNES
Hei, jeg kjente både Anna og Jakob Stangeland, de hadde ingen barn. De drev ett bakeri på Gravdal i 50- 60 årene. I 60 årene var Jakob baker på Gravdal Sykehus. Jarle Juliussen, Elvegårdsveien 23, 8370 Leknes, kan kansje gi flere opplysninger om dem.
- Kjetil Fjogstad
- Sted: KLEPP STASJON
Takker for svar. Jeg har ingen kjennskap til dem.
Jeg fant tilfeldigvis i kirkebok for Høyland (Sandnes på Jæren) at min oldefar (Gabriel Gabrielson Stangeland) fikk en sønn før han ble gift, og han er da døpt Jakob Nikolai Gabrielson Stangeland f. 24.02.1902 og etter litt søking på gravminner så fant jeg da en Jakob Nikolai Stangeland født samme dato, men jeg er jo ikke helt sikker om det er 'samme' Jakob. Han vil da i så tilfelle ha reist langt vekk fra fødestaden sin..... ? men samtidig så er det vel ikke så mange med samme navn og fødselsdato ?
Jeg er takknemlig for ytterligere informasjon hvis noen har...
Jeg stusser litt på dette at de har satt 'Gravdal' på støtta - men ikke står i navnefeltet ?
Jeg fant tilfeldigvis i kirkebok for Høyland (Sandnes på Jæren) at min oldefar (Gabriel Gabrielson Stangeland) fikk en sønn før han ble gift, og han er da døpt Jakob Nikolai Gabrielson Stangeland f. 24.02.1902 og etter litt søking på gravminner så fant jeg da en Jakob Nikolai Stangeland født samme dato, men jeg er jo ikke helt sikker om det er 'samme' Jakob. Han vil da i så tilfelle ha reist langt vekk fra fødestaden sin..... ? men samtidig så er det vel ikke så mange med samme navn og fødselsdato ?
Jeg er takknemlig for ytterligere informasjon hvis noen har...
Jeg stusser litt på dette at de har satt 'Gravdal' på støtta - men ikke står i navnefeltet ?
mvh
Kjetil
Kjetil
-
- Sted: LEKNES
Det stemmer Jakob Stangeland var fra Sannes.
-
- Sted: Hårvik, Tjeldsund
hei
ditt spørsmål er jo fra i fjor, men regner med at du leter fremdeles.
Hadde en slektning som het Julianne Eiløertsen f. 1936 i Digermule som døde 2005 på Mysen som hvar gift Stangeland. De skal ha bodd både i Lødingen og Fauske før de flyttet sørover til Mysen der hun bodde til hun døde. Vet ikke fornavnet på mannen men han skal ha vært fra Lofoten
Steinar Olsen
ditt spørsmål er jo fra i fjor, men regner med at du leter fremdeles.
Hadde en slektning som het Julianne Eiløertsen f. 1936 i Digermule som døde 2005 på Mysen som hvar gift Stangeland. De skal ha bodd både i Lødingen og Fauske før de flyttet sørover til Mysen der hun bodde til hun døde. Vet ikke fornavnet på mannen men han skal ha vært fra Lofoten
Steinar Olsen