Etterkommere til Helena Kaspara Johanna Nilsdt.f.1901 Unstad
Moderator: MOD_Nordland
Etterkommere til Helena Kaspara Johanna Nilsdt.f.1901 Unstad
Ønsker opplysninger om Helenas etterkommere. Er spesiellt interessert i opplysninger om hennes datter Kamilla Arnolda Bernarda Nilsdt. f. 6.des. 1919.
Her er dåpen til Kamilla:
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 020227.jpg
Ps. ønsker opplysninger om Kamilla på PM.
Her er dåpen til Kamilla:
http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 020227.jpg
Ps. ønsker opplysninger om Kamilla på PM.
Re: Etterkommere til Helena kaspara johanna Nilsdt.f.1901 Un
Forsøkt å lete etter hennes konfirmation ?
Finner det ikke siden hun er født i 1919..
-
- Sted: SAGVÅG
Heisann!
Vet ikke om det er rett person, og om opplysningene er til hjelp, men i gravminner finner jeg følgende:
Idnr: 1827453, Camilla Mathiassen, født 06.12.1919, død 03.09.1998
Gravsted: Borre, Horten.
Vet ikke om det er rett person, og om opplysningene er til hjelp, men i gravminner finner jeg følgende:
Idnr: 1827453, Camilla Mathiassen, født 06.12.1919, død 03.09.1998
Gravsted: Borre, Horten.
Er det noen som vet om jeg kan finne ut om det er den rette Kamilla?
tror ikke det er henne siden hun heter Kvall som mellom navn...
Helene Kaspara Johanna Bernts(datter) står det i konfirmations protokoll
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-166
Far : Husmand Bernt Andersen og Anne Nilsen ,Men finner de ikke i BB under Undstad
Finner de i 1900 http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/We ... k=759#ovre
Får se mere etter Helene Berntsen...
Helene Kaspara Johanna Bernts(datter) står det i konfirmations protokoll
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-166
Far : Husmand Bernt Andersen og Anne Nilsen ,Men finner de ikke i BB under Undstad
Finner de i 1900 http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/We ... k=759#ovre
Får se mere etter Helene Berntsen...
Takk for ny informasjon
Da kan jeg begynne å lete på nytt:)

Da kan jeg begynne å lete på nytt:)
-
- Sted: SAGVÅG
Det som står under Unstad i bygdeboka er ikke så mye, men kanskje noe kan være til hjelp:
"Folket på Unstad 1875
Lnr. 40a
Eleazar Johannessen (1847-1879) var i 1872 gift med Christiane Olea (1841-1892), datter av Jogan Gjertsen, Knudstad. Han omkom i snøskred i Unstadkleiva vinteren 1879.
Enken Christiane Johannesdatter giftet seg på nytt i 1881 med sin tjener Bernt Andersen, født 1846, fra Hyllestad i Sogn. Han ble dermed neste eier og bruker.
Tiden etter 1900.
Bruksnummer 16
Det var Martin Berntsen (1863-1947) som ved år 1900 satt med dette bruket. Han var på denne tid enkemann, da hans kone Johanna Jørgensdatter (f. 1868) var død på barselseng i 1898. De hadde i alt 8 barn, hvorav to døde som små.
I et eget "føderådshus" bodde den forrige eier, 54-årige Bernt Andersen (1846-1928) fra Hyllestad i Sogn med sin 38-årige kone Anne Nilsdatter (1864-1939) fra Lødingen, sin sønn Kristian (f. 1893) og en datter fra første ekteskap Evida Henningsen (f. 1891).
Bernt Andersens erverv er oppført som "kår og fiskeri"
Foruten de allerede nevnte barn, hadde Bernt og Anne også datteren;
Oleana Johanna Marie, f 11/5-04, døpt 31/7-04.
Barn nr 28: Lenke
"Folket på Unstad 1875
Lnr. 40a
Eleazar Johannessen (1847-1879) var i 1872 gift med Christiane Olea (1841-1892), datter av Jogan Gjertsen, Knudstad. Han omkom i snøskred i Unstadkleiva vinteren 1879.
Enken Christiane Johannesdatter giftet seg på nytt i 1881 med sin tjener Bernt Andersen, født 1846, fra Hyllestad i Sogn. Han ble dermed neste eier og bruker.
Tiden etter 1900.
Bruksnummer 16
Det var Martin Berntsen (1863-1947) som ved år 1900 satt med dette bruket. Han var på denne tid enkemann, da hans kone Johanna Jørgensdatter (f. 1868) var død på barselseng i 1898. De hadde i alt 8 barn, hvorav to døde som små.
I et eget "føderådshus" bodde den forrige eier, 54-årige Bernt Andersen (1846-1928) fra Hyllestad i Sogn med sin 38-årige kone Anne Nilsdatter (1864-1939) fra Lødingen, sin sønn Kristian (f. 1893) og en datter fra første ekteskap Evida Henningsen (f. 1891).
Bernt Andersens erverv er oppført som "kår og fiskeri"
Foruten de allerede nevnte barn, hadde Bernt og Anne også datteren;
Oleana Johanna Marie, f 11/5-04, døpt 31/7-04.
Barn nr 28: Lenke
Tusen hjertelig takk
Nå har jeg flere grener å søke etter etterkommere
Var inne på DIS- gravminner. Fant ikke Helene der, enda jeg søkte med fødseldato og år samt hennes ene fornavn...

Nå har jeg flere grener å søke etter etterkommere

Var inne på DIS- gravminner. Fant ikke Helene der, enda jeg søkte med fødseldato og år samt hennes ene fornavn...
Er kirkebøker 1920-30 Ekteviede Borge tapt..?
-
- Sted: RASTA
De er vel ikke avlevert siden det er så nytt
Det går jo ann å ta kontakt med prestekontoret i Borge
Dødsmeldingene etter Helenes foreldre kan muligens fortelle hvor hun er og
hennes navn som gift
Det går jo ann å ta kontakt med prestekontoret i Borge
Dødsmeldingene etter Helenes foreldre kan muligens fortelle hvor hun er og
hennes navn som gift
- Gry Onarheim Dahlmo
Kan dette være gravminnet til Helena og hennes mann ?
Dobbelklikk på lenken.
Fødselsår avviker med 1 år med det som står i konfirmasjonsinnførselen, men dato er riktig...
Dobbelklikk på lenken.
Fødselsår avviker med 1 år med det som står i konfirmasjonsinnførselen, men dato er riktig...
Vennlig hilsen Gry
- Gry Onarheim Dahlmo
Denne kandidaten til mann for Helena finner vi i FT1900 på Jektvik under gården Ramsvik i Buksnes.
Denne kandidaten blir gift og får barn, men kona dør i 1918, så mulig han giftet seg på nytt med Helena ? Kilde : Hol Bygdebok - Per Berg.
Denne kandidaten blir gift og får barn, men kona dør i 1918, så mulig han giftet seg på nytt med Helena ? Kilde : Hol Bygdebok - Per Berg.
Vennlig hilsen Gry
Har funnet tråden jeg trenger til å komme meg videre
Tusen, tusen takk alle sammen for all hjelp og ikke minst gode tips til å spore opp slekta
Fra nå fortsetter jeg på PM! Jabbadabbadoo
Vennlig hilsen en
kommende slektsforskerspire

Tusen, tusen takk alle sammen for all hjelp og ikke minst gode tips til å spore opp slekta

Fra nå fortsetter jeg på PM! Jabbadabbadoo

Vennlig hilsen en
kommende slektsforskerspire

Re: Etterkommere til Helena Kaspara Johanna Nilsdt.f.1901 Un
Hei.
Ser at du leter etter efterkommere til Nils Gundersen og Helene Berntsen. Nils Gundersen skal være din oldefar, men han er min bestefar som jeg har letet lenge etter. Har funnet ut at han var født i Tana men der stoppet alle spor. Ser også at det er opplysning om at mamma ligger på Borre kirkegård i Horten, det stemmer da jeg bor her. Vi er tre jenter som hadde Nils som bestefar, de to andre er yngre enn meg. Det er feil at Helene heter Nilsdt. Hennes pikenavn er Berntsen . Min mor Kamilla f.6des.1919 ble oppfostret hos sin tante og hennes mann på Kirkenes. "Finnmark"
Håper vi kan holde kontakt for å finne ut av slekten.
Med vennlig hilsen fra.
Evi-Tone .
Ser at du leter etter efterkommere til Nils Gundersen og Helene Berntsen. Nils Gundersen skal være din oldefar, men han er min bestefar som jeg har letet lenge etter. Har funnet ut at han var født i Tana men der stoppet alle spor. Ser også at det er opplysning om at mamma ligger på Borre kirkegård i Horten, det stemmer da jeg bor her. Vi er tre jenter som hadde Nils som bestefar, de to andre er yngre enn meg. Det er feil at Helene heter Nilsdt. Hennes pikenavn er Berntsen . Min mor Kamilla f.6des.1919 ble oppfostret hos sin tante og hennes mann på Kirkenes. "Finnmark"
Håper vi kan holde kontakt for å finne ut av slekten.
Med vennlig hilsen fra.
Evi-Tone .