Petrine Selbara Hagen Pedersen f. 1888
Moderator: MOD_Nordland
-
- Sted: MJØNDALEN
Petrine Selbara Hagen Pedersen f. 1888
Hun var født 14 desember 1888 Far var Peder Hagen Abelsen Mevold som var født 24 september 1845 og død 8 september 1916.
Jeg finner ikke noe annet enn hennes fødselsdato i Flakstad - noen som kjenner mer til henne?
Jeg finner ikke noe annet enn hennes fødselsdato i Flakstad - noen som kjenner mer til henne?
- Gry Onarheim Dahlmo
Re: Petrine Selbara Hagen Pedersen
Hei
Litt mer informasjon :
Hun er bosatt i FT1900 på Markjorden i Flakstad, sammen med sin far, som er enkemann.
http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ft ... 012&lnr=00

Litt mer informasjon :
Hun er bosatt i FT1900 på Markjorden i Flakstad, sammen med sin far, som er enkemann.
http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ft ... 012&lnr=00
Vennlig hilsen Gry
- Gry Onarheim Dahlmo
Konfirmert 17.07.1904 i Flakstad. Bosatt Mevold.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-110
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-110
Vennlig hilsen Gry
-
Takker for oversendelsen. Mulig jeg hadde dette tidligere men det var i en tid jeg ikke noterte alt jeg fant.
Far hennes var inn og ut av en lokal menighet i Flakstad. Finner henne ikke som konfirmert eller gift. Hun var kusinen til min bestefar. Hans far var Angel Abelsen som dro fra Flakstad til Bergen og slo seg til der.
Arvid D.
Far hennes var inn og ut av en lokal menighet i Flakstad. Finner henne ikke som konfirmert eller gift. Hun var kusinen til min bestefar. Hans far var Angel Abelsen som dro fra Flakstad til Bergen og slo seg til der.
Arvid D.
-
Flott igjen takk da vet jeg mer (håper jeg) hvor jeg skal grave.
med hilsen
Arvid D
med hilsen
Arvid D
Re: Petrine Selbara Hagen Pedersen f. 1888
Noen små opplysninger!
Petrines mor Anna Knudsen (død 1898) ligger gravlagt på Guds Menighets gravplass på Fredvang!
Kjetil
Petrines mor Anna Knudsen (død 1898) ligger gravlagt på Guds Menighets gravplass på Fredvang!
Kjetil
-
Hei Kjetil
Takker for opplysninger om gravplassen. Har grunn til å tro at Petrine og faren etter dette meldte seg ut av Guds menighet i Flakstad.
Der er en Petrine Selbara Hagen som senere utvandret fra Trondheim til USA og slo seg til på amerikas vestkyst i "grenselandet" mellom USA og Canada. Ville være rart hvis der var flere med det - etter min mening - spesielle fornavn som utvandret i den tiden. Jeg husker ikke stedet i farten men mener at dette er en plass flere fra Flakstad dro til.
mvh
Arvid D
Takker for opplysninger om gravplassen. Har grunn til å tro at Petrine og faren etter dette meldte seg ut av Guds menighet i Flakstad.
Der er en Petrine Selbara Hagen som senere utvandret fra Trondheim til USA og slo seg til på amerikas vestkyst i "grenselandet" mellom USA og Canada. Ville være rart hvis der var flere med det - etter min mening - spesielle fornavn som utvandret i den tiden. Jeg husker ikke stedet i farten men mener at dette er en plass flere fra Flakstad dro til.
mvh
Arvid D
- Paul Johan Hals
Det var flere fra Flakstad som dro til Seattle.
Mvh Paul
Mvh Paul
-
der finnes som sagt en Petrine Selbara Hagen som dro fra Trondheim til Bellingham i staten Washington som ligger på grensen mellom USA og Canada. Har grunn til å tro som sagt at det er "min" Petrine. Kunne vært av interesse å komme i kontakt med andre som har røtter/familie i Bellingham.
Arvid D.
Arvid D.