Bernt (Bent) Olsen fra Andopsnes
Moderator: MOD_Nordland
Bernt (Bent) Olsen fra Andopsnes
Jeg søker info om Bernt ( Bent ) Olsen, fra Andopsnes.
Hans far skal muligens ha vert Ole Olsen, men har ingen opplysninger om hans mor.
Han hadde sønnene ( muligens flere barn )
Bjørn Ursin Berntsen og Ole Johan Angel Berntsen
Var han gift, og hvem var han kone ?
Mvh
Paul Rambø
Hans far skal muligens ha vert Ole Olsen, men har ingen opplysninger om hans mor.
Han hadde sønnene ( muligens flere barn )
Bjørn Ursin Berntsen og Ole Johan Angel Berntsen
Var han gift, og hvem var han kone ?
Mvh
Paul Rambø
- Gry Onarheim Dahlmo
Re: Bernt (Bent) Olsen fra Andopsnes
Hei Paul
Du har vel noen datoer å komme med
Eller tidsrom...
Finnes søkbare kirkebøker (via Digitalarkivet) vedr Flakstad her på DIS: Genealogiske Ressurser, Slektshistoriske kilder i Norge, Nordland, Flakstad

Du har vel noen datoer å komme med

Eller tidsrom...
Finnes søkbare kirkebøker (via Digitalarkivet) vedr Flakstad her på DIS: Genealogiske Ressurser, Slektshistoriske kilder i Norge, Nordland, Flakstad
Vennlig hilsen Gry
Hei igjen Gry
Takk for svar igjen.
Desverre har jeg ikke så mange årstall eller datoer å komme med i dette tilfellet.
Men du får de opplysningene jeg sitter innne med.
Barna til Bernt ( eller Bent ), Bjørn Ursin Berntsen, også beskrevet som Bjørn Julius Ursin Berntsen, skulle være født 1838.
Broren, Ole Johan Angel Berntsen, født ca: 1840
Vet ikke når foreldrene fikk barn på den tiden, i dag er jo de fleste mellom 20-30 når de får barn, en del er vel yngre og
. Men la oss anta at Bernt var over ca. 30 da Bjørn var født.
Det slulle tilsi at Bernt var født rundt 1800- 1808.
Bernt skulle visstnok hatt en søster, Gjertrud Marie Olsdatter ( ingen årstall, eller dato har jeg på henne )
Har prøvd meg på Digitalarkivet, men det går såååååååå tregt, kan jo koke kaffe både en og to ganger før noe dukke opp på skjermen her
Har en Pentium 4 og bredbånd her, så på min side skulle det vel holde. Men det er vel kapasiteten på den andre enden som "svikter"
Ser de jobber med saken.
Ha ei fin helg !
Mvh
Paul

Takk for svar igjen.
Desverre har jeg ikke så mange årstall eller datoer å komme med i dette tilfellet.
Men du får de opplysningene jeg sitter innne med.
Barna til Bernt ( eller Bent ), Bjørn Ursin Berntsen, også beskrevet som Bjørn Julius Ursin Berntsen, skulle være født 1838.
Broren, Ole Johan Angel Berntsen, født ca: 1840
Vet ikke når foreldrene fikk barn på den tiden, i dag er jo de fleste mellom 20-30 når de får barn, en del er vel yngre og

Det slulle tilsi at Bernt var født rundt 1800- 1808.
Bernt skulle visstnok hatt en søster, Gjertrud Marie Olsdatter ( ingen årstall, eller dato har jeg på henne )
Har prøvd meg på Digitalarkivet, men det går såååååååå tregt, kan jo koke kaffe både en og to ganger før noe dukke opp på skjermen her

Har en Pentium 4 og bredbånd her, så på min side skulle det vel holde. Men det er vel kapasiteten på den andre enden som "svikter"
Ser de jobber med saken.
Ha ei fin helg !
Mvh
Paul
- Gry Onarheim Dahlmo
Hei,
Joda, bra med årstall her
nå kan vi konsentrere oss i tiden før 1850...
Var ikke skannet kirkebøker jeg mente i innlegget, men SØKBAR database på Digital-arkivet :
Her finner jeg ett barn, Maren Anna, av Bernt Olsen og kone Lisbet Olsdatter på Andopsnes. Hun ble født 4/10 og døpt 11/11 i 1849. Så da har du mulig kandidat til kona hans
Lenke her til kb Flakstad
Joda, bra med årstall her

Var ikke skannet kirkebøker jeg mente i innlegget, men SØKBAR database på Digital-arkivet :
Her finner jeg ett barn, Maren Anna, av Bernt Olsen og kone Lisbet Olsdatter på Andopsnes. Hun ble født 4/10 og døpt 11/11 i 1849. Så da har du mulig kandidat til kona hans

Lenke her til kb Flakstad
Vennlig hilsen Gry
- Gry Onarheim Dahlmo
Takk, god helg til deg også
Ole Johan Angell, f. 12/9 og d. 27/9-1840, foreldre er gårdmannsfolk Bent Olsen og Lisbeth A. Olsdatter, Andopsnæs.
Så da er Lisbeth A. Olsdatter kona til Bernt.
Lenke her

Ole Johan Angell, f. 12/9 og d. 27/9-1840, foreldre er gårdmannsfolk Bent Olsen og Lisbeth A. Olsdatter, Andopsnæs.
Så da er Lisbeth A. Olsdatter kona til Bernt.
Lenke her
Vennlig hilsen Gry
Hei igjen !
Takk for dine opplysninger.
Men det er en liten ting jeg lurer på. Du skriver at Ole Johan Angel ble f. 12/9 d. 27/9-1840.
DA ville han jo bare være 14 dager gammel.
Men etter det som står i bygdebok for Tjeldsund, delbind || B, så ble han gift 9/11-1868, med Olianna Olsdatter fra Brønnøy.
De var bosatt i Rusvik, Myklebostad, Tjeldsund.
Kan det være at Bernt og Lisbeth fikk to sønner som de kallte Ole Johan ???
Mvh
Paul
Takk for dine opplysninger.
Men det er en liten ting jeg lurer på. Du skriver at Ole Johan Angel ble f. 12/9 d. 27/9-1840.
DA ville han jo bare være 14 dager gammel.
Men etter det som står i bygdebok for Tjeldsund, delbind || B, så ble han gift 9/11-1868, med Olianna Olsdatter fra Brønnøy.
De var bosatt i Rusvik, Myklebostad, Tjeldsund.
Kan det være at Bernt og Lisbeth fikk to sønner som de kallte Ole Johan ???
Mvh
Paul
Hei igjen !
Har funnet noe som ikke kan stemme med det du skriver til meg?
Bjørn Julius ble født 24 april 1838, og Ole Johan Angel rundt 1840.
Så da kan umulig Lisbeth Olsdatter være deres mor, siden hun ikke ble født før 1849.
Fant dette på Døpte, Flakstad...1838-1873
1838 24.apr 04.jun Bjørn Julius Ursin e Næs far Bent Olsen Gmd. mor Elisabeth Olsdtr Flakstad
Mvh
Paul
Har funnet noe som ikke kan stemme med det du skriver til meg?
Bjørn Julius ble født 24 april 1838, og Ole Johan Angel rundt 1840.
Så da kan umulig Lisbeth Olsdatter være deres mor, siden hun ikke ble født før 1849.
Fant dette på Døpte, Flakstad...1838-1873
1838 24.apr 04.jun Bjørn Julius Ursin e Næs far Bent Olsen Gmd. mor Elisabeth Olsdtr Flakstad
Mvh
Paul
Må bare rette rette opp en misforståelse:
Har nå funnet ut at det var MAREN ANNA du mente var født 1849, ikke Lisbeth Olsdatter !
BEKLAGER
Mvh
Paul
Har nå funnet ut at det var MAREN ANNA du mente var født 1849, ikke Lisbeth Olsdatter !
BEKLAGER

Mvh
Paul