Vel, etter at han stakk fra oldemor dro han videre nordover og fikk 6 barn med samme kvinne, uektefødt alle sammen. Han jobbet i Ny-Sulitjelma så de 6 barna ble født i Sulis, Fauske... Jeg sitter inne med utrolig masse opplysninger om oldefar fordi jeg har lett etter han og hans etterkommere helt siden 2001 men det ser ikke ut til at jeg blir ferdig med denne saken på en god stund. Synes det dukker opp nye ting stadig vekk jeg....

Barna:
1. Johan August Wikberg f. 1892, ektefødt
2. Bror Helmer Wikberg f. 1893, ektefødt
3. Elise Karlsdatter Nilsplass f. 1898 (Marit Eriksdatter Nilsplass, Lesja, Oppland)
4. Elvira Mary Josefine Wikberg f. 1900 (Gurine Hansen Eide, Rindal, Møre og Roms.)
5. Agnes Wikberg f. 1902 (Gurine Hansen Eide)
6. Dagny Evenia Wikberg f. 1903 (Gurine Hansen Eide)
7. Aliks Wilhelm Wikberg f. 1905 (Gurine Hansen Eide)
8. Rudolf Ferdinand Wikberg f. 1908 (Gurine Hansen Eide)
9. Gerda Linea Evlalia Wikberg f. 1910 (Gurine Hansen Eide)
Agnes Wikberg ble født 28.2.1902 i Trøndelag men jeg vet ikke hvor hun ble født, vet det står i bygdabøker el. slektsbøker for skjerstad fauske sulis omegn..... Jeg leter desperat etter å få bekreftet om Agnes var oldefars datter eller ikke. Håper det er noen som kan hjelpe meg med opplysninger om henne. Er også intr i å vite om han fikk enda flere barn enn de jeg allerede har funnet. Jeg trodde ikke jeg skulle bli sjokka mer pga oldefar men i går kveld fikk jeg vite om døtrene Agnes og Gerda Linea Evlalia (rart navn men det står i kb...) Altså 9 barn med 3 forskjellige kvinner.....
Kona hans i sverige endte opp på sognets fattigstuga og måtte bo der i fem år, oldemor og bestemor greide seg bra men Gurine Hansen Eide bodde på fattigstua da hun fødte Gerda i 1910 og barna ble satt bort på nabogårdene. Jeg vet ikke om hun fikk beholde noen av barna sine, heller ikke hvor lenge hun måtte bli der.
Dette er for meg en veldig tragisk historie, jeg har veldig medlidenhet for oldefars kvinner. De fikk jammen gjennomgå, samme med ungene.
Det eneste barnet jeg ikke har fått bekreftet er Agnes så jeg håper det er noen der ute som kan hjelpe meg litt med opplysninger om henne. Jeg har lett men har foreløbig ikke funnet dåpen til Aliks Wilhelm og Rudolf Ferdinand.
Alle opplysninger mottas med takk