Christian Hendrich og Johanna Hansdatter f.1808, Sannes
Moderator: MOD_Nordland
Christian Hendrich og Johanna Hansdatter f.1808, Sannes
jeg leter etter mer informasjon om christian hendrich og johanna hansdatter. f.1808 på stamnes,alstahaug. Ho fikk en datter med ham 29/4-1844 som hette elen kristine kristiansdatter.
Johanna finner jeg som tjenestepige hos Per/Jens Christiffersen i 1865-tellinga. Men hvem var de? Hvem var denne Christian?De bodde visst begge på Sannes etter det dåps-protokollen til Elen Kristine sier.
Noen som vet noe?
Johanna finner jeg som tjenestepige hos Per/Jens Christiffersen i 1865-tellinga. Men hvem var de? Hvem var denne Christian?De bodde visst begge på Sannes etter det dåps-protokollen til Elen Kristine sier.
Noen som vet noe?
- Hilde Elisabeth Wedde
- Sted: KONGSBERG
Re: christian hendrich og johanna hansdatter f.1808,sannes
Hei!
Jeg legger ut lenken til dåpen til Elen Chierstina: www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2578&idx_id=2578&uid=ny&idx_side=-200 og til 1865-tellingen
Har du funnet Elen Chierstina i 1865?
Hilde
Jeg legger ut lenken til dåpen til Elen Chierstina: www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2578&idx_id=2578&uid=ny&idx_side=-200 og til 1865-tellingen
Har du funnet Elen Chierstina i 1865?
Hilde
Ja jeg har funnet Elen Kierstina, men jeg finner ikke foreldrene. Det mangler vel kirkebøker på nett. E r det andre plasser jeg kan lete?
- Hilde Elisabeth Wedde
Bor hun i Alstadhaug? Vet du om hun gifter seg, hvor og med hvem? Farens navn, og av og til bosted står kan stå på hennes vielse.
Jeg finner ikke Johanna i 1875.
Hilde
Jeg finner ikke Johanna i 1875.
Hilde
Johanna og christian giftet seg ikke. Elen var uægte barn. Jeg klarer ikke å finne mer. Johanna er født i 1808 og der stopper det. Finner ikke kirkebøkene for alstahaug for denne tiden. Sannes eller Stamnes er jo i Alstahaug sogn.
- Hilde Elisabeth Wedde
Elen bor hos Jens Stamnæs når hun konfirmeres i 1859: www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6633&idx_id=6633&uid=ny&idx_side=-64
Hilde
Hilde
- Hilde Elisabeth Wedde
Kirkebøkene for Alstahaug 1801-1819 ligger her: www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_id=2577 men de er kronologisk ført, dvs ikke oppdelt i døpte, konfirmerte osv.
Hilde
Hilde
Takk for hjelp. Nei jeg fant henne ikke i kirkeboka.Johanna er trolig døpt i Stamnes kirke.Stamnes var jo eget kirkesogn en tid. Noen bøker der er ikke scannet inn på nettet,ser jeg.Han der Christian finner jeg heller ikke,trolig av samme grunn.
Her er ei Johanne som døpes i Stamnes i 1808 av foreldre Hans Jensen Aasen og hustru Sophie: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-198
Men du bør sjekke mer...
- Hanne Line -
Men du bør sjekke mer...
- Hanne Line -
-
- Sted: INDRE NÆRØY
takk for tipset.det kan være den johanna jeg leter etter. men jeg fant i 1801-tellinga for alstahaug en hans sørensen og sophia johansdatter. tror det er samme folka. kanskje han har skjifta navn?