Jeg er ute etter opplysninger om Andreas Berg-Nilssen (evt Berg Nilsen el.l), født i 1877 på Tjøtta. Han ble etterhvert lege og bosatt i Åsen i Nord-Trøndelag, gift med Benny Marie Dahl.
Mammaen min har også hørt noe om Nilsen Våg nevnt, som om Berg-Nilssen navnet ikke er "opprinnelig", men jeg vet ikke sikkert om det har noe å si....
Vi har ingen opplysninger om søsken, foreldre el.l - så jeg tar i mot alt!
Fra boka Norges Læger finner jeg Andreas Berg Nilsen f. 15.spt.1876, cand.med. juni 1904, har fra 15.okt.1907 praktisert i Åsen i Nord-Trøndelag og blev 18.nov.1916 beskikket til distriktslege i Skogn distrikt med bibehold av bopel i Åsen.
Hans Hustru Benny Marie, f.Dahl, 2 sønner og 3 døtre. Hans mor, Annette, f. Stabfors, døde 10.sept.1918. Hans far, gårdbruker Andreas Nilsen Vaag, døde 12.sept.1928.
Supert Tusen takk begge to!
Jeg skal se om jeg finner litt mer på egen hånd (jeg er helt ny og grønn på hvordan jeg gjør dette), men tar fortsatt i mot flere opplysninger om Andreas foreldre, besteforeldre etc bakover
Oppdaget det - hehe - men fant likevel Andreas og foreldrene - men - noen som er litt bedre til å lese snirklete gammel skrift, stemmer det at navnet på Andreas Falcks far er Dr Nils Tarald af Østerdalen? (Navn nr 4 fra toppen til høyre)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.