Halvdan Hansen f. 5. jan 1896 i Bodø. Han ble gift ca. 1921, og familien bosatte seg i Narvik. Han døde ca. 1930. Kildene sier at hans yrke var maskinist. I 1900 er det flere aktuelle HH, men hvem er den "riktige"? Er det noen som kjenner til hans forfedre?
Mvh
Eldar Gundersen
8665 Mosjøen
Halvdan Hansen, f. 1896 i Bodø
Moderator: MOD_Nordland
-
- Sted: JESSHEIM
Re: Halvdan Hansen, f. 1896 i Bodø
En Halvtan Hansen født 5/1-1896, dør 7/6 - 1927. Kilde; Gravminner i Norge, Gravsted Narvik gamle. Id 142651
Kirkeboken vil antagligvis fortelle enkens navn og Halvtan's fødested.
I 1900-tellingen fant jeg en Halfdan Hansen født 1896 i Norfolden, som i dag skal være Bodø.
Familien bor på gården Bakerstuen under Gr.nr 10 br.nr 2. Foreldre er Elling og Sara Hansen.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =1546#ovre
Jeg har ikke klart å finne dåpen til denne gutten i de kirkebøkene som ligger tilgjengelig på nett. Kanskje lokale forskere kan hjelpe.
Men etterlysningen bør kanskje flyttes til riktig kommune.....
Kirkeboken vil antagligvis fortelle enkens navn og Halvtan's fødested.
I 1900-tellingen fant jeg en Halfdan Hansen født 1896 i Norfolden, som i dag skal være Bodø.
Familien bor på gården Bakerstuen under Gr.nr 10 br.nr 2. Foreldre er Elling og Sara Hansen.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =1546#ovre
Jeg har ikke klart å finne dåpen til denne gutten i de kirkebøkene som ligger tilgjengelig på nett. Kanskje lokale forskere kan hjelpe.
Men etterlysningen bør kanskje flyttes til riktig kommune.....
- Viggo Eide
- Sted: BODØ
- Kontakt:
Flyttet til Bodø fra Hamarøy av meg.
Viggo Eide
nestleder i Slekt og data
aktiv i Slekt og Data Nordland
admin i Slektsforum
http://tidogrom.blogspot.com
nestleder i Slekt og data
aktiv i Slekt og Data Nordland
admin i Slektsforum
http://tidogrom.blogspot.com
- Gry Onarheim Dahlmo
Hei,
Den gutten som May Anita fant i FT 1900 er omtalt i "Slektsbok for Nordfold" - Asbjørn P. Lind, og er nok feil gutt :
Under Nordfold Gård, s. 169 står familien oppført, med de data som i FT , men denne gutten her med navn Halfdan Martin N., f. 10/6-1896 og død 7/12-1916.
Da får vi lete videre ...
Har du lenker til dine mulige kandidater i FT 1900 ? Så kan jeg sjekke i de kilder jeg har hjemme
Den gutten som May Anita fant i FT 1900 er omtalt i "Slektsbok for Nordfold" - Asbjørn P. Lind, og er nok feil gutt :
Under Nordfold Gård, s. 169 står familien oppført, med de data som i FT , men denne gutten her med navn Halfdan Martin N., f. 10/6-1896 og død 7/12-1916.
Da får vi lete videre ...

Har du lenker til dine mulige kandidater i FT 1900 ? Så kan jeg sjekke i de kilder jeg har hjemme

Vennlig hilsen Gry
Hei! Snublet over denne tråden fra 2005, og det kan nok tenkes du har funnet ut av det, men ville bare tipse om at vi har en Halvdan Hansen i vår slekt, født 5/1 1896 i Bodø, konfirmert juli 1910 i Ankenes kirke. Far snekker Peder Hansen, mor Hanna Malene Henriksen.
Halvdans sønn David bodde i lengre tid i Bodø. Mener også at Halvdan hadde en sønn med navn Torstein
Kanskje ser du dette innlegget og legger inn mer informasjon hvis dette er riktig Halvdan.
Mvh
Kolbjørn Alfheim
Halvdans sønn David bodde i lengre tid i Bodø. Mener også at Halvdan hadde en sønn med navn Torstein
Kanskje ser du dette innlegget og legger inn mer informasjon hvis dette er riktig Halvdan.
Mvh
Kolbjørn Alfheim
-
- Sted: JESSHEIM
Hei, og takk til gode hjelpere!
Jeg finner ikke Halfdan i tellingen 1900. En tid etter Halfdans fødsel, flyttet moren Hanna Malene Henriksd., tilbake til Ofoten der hun kom fra. Halfdan vokste opp hos hennes slektninger der. Mest sannsynlig er han i Ofoten i 1900. Selv er Hanna i denne tellingen i Bergen.
Halfdan giftet seg i Narvik med Dagny Johanne Lorentzen, og fikk sønnene David og Torstein. Halfdan døde her 7.jun 1927.
Det er Halfdans far, snedker Peder Hansen og han forfedre og -mødre jeg nå leter etter.
Kanskje Kolbjørn Alfheim sitter på løsningen? Jeg håper jeg kan ta kontakt med deg om dette.
Igjen takk for hjelpen!
mvh
Eldar Gundersen
2052 Jessheim
Jeg finner ikke Halfdan i tellingen 1900. En tid etter Halfdans fødsel, flyttet moren Hanna Malene Henriksd., tilbake til Ofoten der hun kom fra. Halfdan vokste opp hos hennes slektninger der. Mest sannsynlig er han i Ofoten i 1900. Selv er Hanna i denne tellingen i Bergen.
Halfdan giftet seg i Narvik med Dagny Johanne Lorentzen, og fikk sønnene David og Torstein. Halfdan døde her 7.jun 1927.
Det er Halfdans far, snedker Peder Hansen og han forfedre og -mødre jeg nå leter etter.
Kanskje Kolbjørn Alfheim sitter på løsningen? Jeg håper jeg kan ta kontakt med deg om dette.
Igjen takk for hjelpen!
mvh
Eldar Gundersen
2052 Jessheim