Marius A Suseg
Moderator: MOD_Nordland
Marius A Suseg
Er det noen som kan gi meg opplysning om min farfar. Ble han gift i Bodø etter han ble enkemann, og eventuelt begravd der. Han har hatt bopel i Kristiansund også tidlig på 1900 tallet
Mvh Evi-Tone.
Mvh Evi-Tone.
Re: Marius A Suseg
Jeg fant en Marius Susæg i folketellingen fra 1900. Kan dette være riktig person?
http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ft ... 034&lnr=00
http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ft ... 034&lnr=00
Om du ser på Gravminner så finner du din Marius Susæg under Domkirken(Bodø) Det er ikke oppgitt noe fødselsdata. Han er begr. 08.06, 1960.
Felt 1, Rad 139, grav 21.
Fant også ei Åsta Susegg f.14.05, 1889. d.11.11. 1968.
Hei. Ja det er riktige Marius Susæg du har funnet.
Mvh. Evi-Tone
Mvh. Evi-Tone
Palmar Huse skrev:Om du ser på Gravminner så finner du din Marius Susæg under Domkirken(Bodø) Det er ikke oppgitt noe fødselsdata. Han er begr. 08.06, 1960.
Takk skal du ha, det er nok riktige person du har opplysning om. Jeg får gå inn å lete i kirkebøkerne om jeg finner noe der men kansje det er for nytt.
Mvn. Evi-Tone
- Remi Trygve Pedersen
- Sted: KONGSBERG
Hei.
Ikke bare kanskje at det er for nytt, men begravelser på 1960-tallet er sperret i kirkebøkene. Begravelser i kirkebøkene har minst 80 års sperregrense. Du må nok til andre kilder for å finne ut om hans død, f. eks. sorenskriverens/politiets dødsfallsmeldinger.
Hilsen Remi
Ikke bare kanskje at det er for nytt, men begravelser på 1960-tallet er sperret i kirkebøkene. Begravelser i kirkebøkene har minst 80 års sperregrense. Du må nok til andre kilder for å finne ut om hans død, f. eks. sorenskriverens/politiets dødsfallsmeldinger.
Hilsen Remi
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
Vet ikke om dette kan være til noe hjelp . Susæg er vel ikke et veldig vanlig navn ? I Trondenes - Harstad var det en familie Susæg og det er mulig det enda kan være noen her uten at jeg VET det.
hilsen Odd Einar Tømmerås
hilsen Odd Einar Tømmerås
Evi-Tone,
Jeg er litt usikker på hva du kjenner til, så kanske er mye av det jeg forteller kjent stoff for deg. Marius Antoni Susæg ble født 8. juni 1878 på Liland i Evenes, sønn av Edvard Mathias
Susæg (1851-1937) og Johanna Margrethe Isaksdtr. (1854-1937). Marius sin farfar,
Michael Mathiassen Susæg flyttet til Evenes fra gården Susegg, Sparbu i Nord-Trøndelag.
Marius ble gift i 1908 med Kaja Oline Olsen, født 16. okt. 1889 i Bodø, datter av Oluf Olsen og Katrine Paulsdtr. De bodde i Bødø til 1911, deretter Sandnessjøen til i 1915, og fra 1916 i Kristiansund.
Kaja døde i Kristiansund 8. april 1836. Det er nevnt at Marius og Kaja hadde 16 barn,
men flere døde som spebarn. Marius var fisker som ung, senere fangstmann i arktiske strøk, sjømann, dampskipsekspeditør mm. Han skal ha fått kongens fortjenestemedalje
for edel død.
Jeg vet ikke om han ble gift på nytt i Bodø. Verd å merke seg i så måte er den Hanna Marie
Susæg (1881-1978) som man finner gravlagt i Bodø under "Gravminner i Norge". Ellers er dødsannonser og nekrologer i lokalavisene et godt hjelpemiddel når kirkebøkene er stengt for innsyn.
Hilsen Alfred
Jeg er litt usikker på hva du kjenner til, så kanske er mye av det jeg forteller kjent stoff for deg. Marius Antoni Susæg ble født 8. juni 1878 på Liland i Evenes, sønn av Edvard Mathias
Susæg (1851-1937) og Johanna Margrethe Isaksdtr. (1854-1937). Marius sin farfar,
Michael Mathiassen Susæg flyttet til Evenes fra gården Susegg, Sparbu i Nord-Trøndelag.
Marius ble gift i 1908 med Kaja Oline Olsen, født 16. okt. 1889 i Bodø, datter av Oluf Olsen og Katrine Paulsdtr. De bodde i Bødø til 1911, deretter Sandnessjøen til i 1915, og fra 1916 i Kristiansund.
Kaja døde i Kristiansund 8. april 1836. Det er nevnt at Marius og Kaja hadde 16 barn,
men flere døde som spebarn. Marius var fisker som ung, senere fangstmann i arktiske strøk, sjømann, dampskipsekspeditør mm. Han skal ha fått kongens fortjenestemedalje
for edel død.
Jeg vet ikke om han ble gift på nytt i Bodø. Verd å merke seg i så måte er den Hanna Marie
Susæg (1881-1978) som man finner gravlagt i Bodø under "Gravminner i Norge". Ellers er dødsannonser og nekrologer i lokalavisene et godt hjelpemiddel når kirkebøkene er stengt for innsyn.
Hilsen Alfred