Hanna Johansdatter
Moderator: MOD_Nord-Trøndelag
-
- Sted: MATHOPEN
Hanna Johansdatter
I Viknaboka Bind 1 side 272 står det at Andreas Gunbjørnsen ble gift med Hanna Johansdatter født 1767 på Leka. Er det noen som kjenner til hennes foreldre/ forfedre.
Har prøvd å lete i Nærøy-bøkene, men kan ikke finne henne.
Med vennlig hilsen
Magnor Thoresen
Har prøvd å lete i Nærøy-bøkene, men kan ikke finne henne.
Med vennlig hilsen
Magnor Thoresen
- Hilde Elisabeth Wedde
- Sted: KONGSBERG
Re: Hanna Johansdatter
I 1801-tellingen bor de på gården Aagevig i Nærøy.
Finner en Hanna Johansdatter på Family Search som kan være en aktuell kandidat; døpt 19. feb 1769, Leka, foreldre Johan Nielsen og Marit Hansdr.
Hilde
Finner en Hanna Johansdatter på Family Search som kan være en aktuell kandidat; døpt 19. feb 1769, Leka, foreldre Johan Nielsen og Marit Hansdr.
Hilde
Hanna Johansd. f.1768 ble gift 1792 med Andreas Gunbjørnsen Vikna. De bodde i Åkvika Vikna og hadde 9 barn.
Hennes foreldre var Johan Henrik Nilsen 1735-1779 og Marit Hansdatter 1732-1811. De var bosatt i Sør-Gutvik.
Jeg har en del om deres forfedre også hvis det skulle være av interesse.
Hennes foreldre var Johan Henrik Nilsen 1735-1779 og Marit Hansdatter 1732-1811. De var bosatt i Sør-Gutvik.
Jeg har en del om deres forfedre også hvis det skulle være av interesse.
-
Mange takk til dere begge for svar på min etterlysning. Dette forumet er virkelig et fint verktøy når man har kjørt seg fast.
Til Jostein. Ja takke. Jeg er intressert i flere opplysninger om Hanna's forfedre.
Med vennlig hilsen
Magnor

Til Jostein. Ja takke. Jeg er intressert i flere opplysninger om Hanna's forfedre.
Med vennlig hilsen
Magnor
Johan Henrik Nilsens foreldre:
Nils Johansen ( 1709-1785) og Lucie Rasmusdatter ( 1716-1798) fra Dragland Gravvik
Marit Hansdatters foreldre.
Hans Pedersen ( 1686-1739) født i Kveinå i Bindal og Lisbeth Hallesdatter Vikestad ( 1688-1768) født i Bindal. Bosatt på Skotnes i Gravvik.
Nils Johansens foreldre:
Johan Nilsen Simle ( ca.1656-1743) og Marit Halsteinsdatter Frilstad f.ca 1689 på Sømna d.1767
Nils Johansens foreldre : Ingeborg og Nils Frøvik Leka
Marit Hallsteinsdatters foreldre: Halstein Pedersen Hongset og Gunhild Olsdatter ( 1646-1719)
Det er hva jeg har i rett linje bakover.
Nils Johansen ( 1709-1785) og Lucie Rasmusdatter ( 1716-1798) fra Dragland Gravvik
Marit Hansdatters foreldre.
Hans Pedersen ( 1686-1739) født i Kveinå i Bindal og Lisbeth Hallesdatter Vikestad ( 1688-1768) født i Bindal. Bosatt på Skotnes i Gravvik.
Nils Johansens foreldre:
Johan Nilsen Simle ( ca.1656-1743) og Marit Halsteinsdatter Frilstad f.ca 1689 på Sømna d.1767
Nils Johansens foreldre : Ingeborg og Nils Frøvik Leka
Marit Hallsteinsdatters foreldre: Halstein Pedersen Hongset og Gunhild Olsdatter ( 1646-1719)
Det er hva jeg har i rett linje bakover.
-
Tusen takk for tilbakemeldingen.
Har forsøkt å finne gården Sør Gutvik/ Gutvik i Bygdebøkene for Nærøy, men uten resultat.
Har du noenandre tips.
Med vennlig hilsen
Magnor Thoresen
Har forsøkt å finne gården Sør Gutvik/ Gutvik i Bygdebøkene for Nærøy, men uten resultat.
Har du noenandre tips.
Med vennlig hilsen
Magnor Thoresen
Gutvik ligger i Leka kommune. Det er ikke utgitt noen bygdebok for Leka , men jeg har bra oversikt over bosettingen på de tre Gutvik -gårdene: Nord-Gutvik, Midt-Gutvik og Sør-Gutvik , så det er bare å spørre.
Jeg kom over denne meldinga da jeg søkt etter slekt fra Nord Gutvik i Leka.
Jeg søker etter forfrdrene/mødrene til Gunhild Olsdtr. Nord Gutvik.
Hun blir i 1719 g.m. Abraham Hansen Stensaunet. Han dør allerede i 1728.
Hun blir andre gang gift i 1729 med Jacob Fjellsaunet.
Hun blir begravet ved Leka kirke i 1747, 60 år gammel. Etter dette skal hun være født i 1687.
Grunnen til at jeg tror hun var fra Nord Gutvik er at mage fra denne gården er faddere til barna hennes og vitne ved vielsen i 1729.
Vet du noe om hennes herkomst, søsken etc.?
Jeg er også interessert i å finne ut noe mer om den andre mannenhennes; Jacob Fjellsaunet.
Mvh Dag Bjørnar Mork
Jeg søker etter forfrdrene/mødrene til Gunhild Olsdtr. Nord Gutvik.
Hun blir i 1719 g.m. Abraham Hansen Stensaunet. Han dør allerede i 1728.
Hun blir andre gang gift i 1729 med Jacob Fjellsaunet.
Hun blir begravet ved Leka kirke i 1747, 60 år gammel. Etter dette skal hun være født i 1687.
Grunnen til at jeg tror hun var fra Nord Gutvik er at mage fra denne gården er faddere til barna hennes og vitne ved vielsen i 1729.
Vet du noe om hennes herkomst, søsken etc.?
Jeg er også interessert i å finne ut noe mer om den andre mannenhennes; Jacob Fjellsaunet.
Mvh Dag Bjørnar Mork