Magnhil Jacobsdatter Bruom, Otterøya.
Moderator: MOD_Nord-Trøndelag
Re: Magnhil Jacobsdatter Bruom, Otterøya.
Magnhid Jacobsdatter er født mellom 1727 og 1729, (alderen er oppgitt å være 74 år både i 1801 og i 1803. I 1759 får hun en datter, Cristence, med Lars Pedersen Raabye fra Finnanger. Selv bor hun da på Bruom, kapteinsgården på Otterøya. Her er hun trolig bare i tjeneste. Magnhil blir i 1763 gift med Anders Jonsen Tøtdal.
Hvor var Magnil fra og hvem var hennes foreldre?
Hvor var Magnil fra og hvem var hennes foreldre?
Hei. Hyggelig å møtes på nett.
Jeg har den nye slektsboka for Otterøy, bind 1 foran meg. Den er fra området Aglen, Finnanger Devika. Det er en veldig fin bok og oversiktlig. Bind 2 og 3 kommer senere.Men jeg finner Lars Pedersen Raabye f 1734 d 1804. Jeg kan tenke meg at han som holder på med skrivingen av disse,kanskje kan hjelpe deg. Lykke til
Jeg har den nye slektsboka for Otterøy, bind 1 foran meg. Den er fra området Aglen, Finnanger Devika. Det er en veldig fin bok og oversiktlig. Bind 2 og 3 kommer senere.Men jeg finner Lars Pedersen Raabye f 1734 d 1804. Jeg kan tenke meg at han som holder på med skrivingen av disse,kanskje kan hjelpe deg. Lykke til
Hei Helene!
Fint med svar fra deg. Jeg var ikke klar over at det blir skrevet en egen slektsbok for Otterøya, hvem er forfatteren av denne boka og hvor kan jeg få tak i den? Er det bare selve øya som er med eller er det hele sognet? Vi skal en tur til Flatanger i sommer, da skulle jeg ha hatt med meg denne boka slik at jeg kan "diskutere" litt med familien. De blir mer og mer interessert i slekt. Venter spent på svar.
Fint med svar fra deg. Jeg var ikke klar over at det blir skrevet en egen slektsbok for Otterøya, hvem er forfatteren av denne boka og hvor kan jeg få tak i den? Er det bare selve øya som er med eller er det hele sognet? Vi skal en tur til Flatanger i sommer, da skulle jeg ha hatt med meg denne boka slik at jeg kan "diskutere" litt med familien. De blir mer og mer interessert i slekt. Venter spent på svar.
Forfatteren av Otterøyboka er Gjermund Aglen og han bor på Aglen. Jeg går ut fra at du kan få boken gjennom han, hvis du ringer han på tlf. 74287898. Det er fra selve øya det blir skrevet ned, men han har også planer om et bind fra Statland, det tilhørte som kjent Otterøy før 1962.God helg.
Mange takk skal du ha Helene.
Prøve å skrive til deg som har otterøyboka.Kan du se om du finner noen som heter Martin Edvardsen født 1855 på otterøya.Kom til vikna og starta fiskeriutsalg og landhandleri på flerengstranda.L URTE PÅ OM DET STÅR NOE SLEKT OM HAN I DEN BOKA..?Jeg leter etter slekt til ei venninne av meg,Min mailadresse er [email protected] om jeg kunne høre fra deg.
Hilsen Aina Maria Larsen.

Kanskje han hadde flere navn. Når jeg sjekker folketellingen i 1865 finner jeg ingen Martin Edvardsen f i 1855. Men det er en Julius Edvardsen på Hodømo, og muligens kan han ha hett Julius Martin, eller Martin Julius, me de må man nesten sjekke i kirkeboka da han ble døpt.
I så fall kom faren fra Beitstad og moren fra Leksvik.
Anne
I så fall kom faren fra Beitstad og moren fra Leksvik.
Anne
Martin Julius Edvardsen
f. 7/12 1855, dpt. 4/5 1856 i Fosnes.
Foreldre:
Edvard Cornelius Jacobsen og
Kristine Monsdtr.
f. 7/12 1855, dpt. 4/5 1856 i Fosnes.
Foreldre:
Edvard Cornelius Jacobsen og
Kristine Monsdtr.
Ja,tusen takk for svar.Dette stemmer nok ja,for jeg gikk inn på LDS,Og der fikk jeg også disse opplysninger,så det er nok samme mann ja.
Og han har da mellomnavnet Julius.Noen ganger kan man finne slekt på http://www.LDS.com,men ikke alltid.Bare et hint om det.