Anton Olaus Kristiansen eller Olaus Kristiansen født 1853

Moderator: MOD_Nord-Trøndelag

Svar
dn20542
Sted: KVÅL

Anton Olaus Kristiansen eller Olaus Kristiansen født 1853

Legg inn av dn20542 » 22. oktober 2006 kl. 22.37

Lurer på om det er noen som har opplysninger om Anton Olaus Kristiansen, født 4 februar 1853, og død 4 juni 1931, vikna ( Vågøya)
Etter ny informasjon kan det tenkes at han også bare ble kalt Olaus Kristiansen.

Han skal være født rundt Steinkjer.. I viknabøkene står han oppført som født i Ongdal, mens i folketellingene står han oppført som født i Sparbu.

Han var gift med Grete Hansine Karlsdatter Kleven og hadde 12 barn sammen. Er ganske fersk slektsforsker, og dette er mitt første rop om hjelp :oops:
Håper noen der ute vet noe om min oldefar, slik at jeg kunne kommet videre. Har desverre stoppet opp litt her for meg..

Gunn Marit, Melhus

Anne Berit Hildrum
Sted: OSLO

Re: Anton Olaus Kristiansen eller Olaus Kristiansen født 185

Legg inn av Anne Berit Hildrum » 14. mai 2007 kl. 16.14

Det var en Olaus Kristiansen Bruem født i 1853. Om Bruem ligger i Ogndal eller Sparbu aner jeg ikke. Hvor det ble av han vet jeg ikke, men det står nevnt i bygdeboka at familien flyttet til Steinkjer i 1855.
Om denne familie sies det at eldste søsteren flyttet til Trondhem, også søster nr 2 gjorde det. En bror var bosatt i Steinkjer, men hva som skjedde med Olaus sier boka ingenting om. Kanskje det er din Anton Olaus. Foreldrene til denne Olaus var Kristian Nilsen f 1810 på en Ryanplass og g i 1839 med Karen Malena Nilsdtr f 1814 i Egge.

Man bør kanskje finne denne Olaus fødsel og se om navn og fødselsdato stemmer.
Familien står nevnt i Bind VII for Sparbu og Ogndal under Sør-Bruem s 443.

Anne

Svar

Gå tilbake til «Vikna»