Henrik Olausen Vist f. 1848.
Moderator: MOD_Nord-Trøndelag
Re: Henrik Olausen Vist f. 1848.
Jeg har aner fra Inderøy , men har ikke tilgang på kirkebøker eller bygdebøker. det er da ikke så lett å komme videre.
Min oldefar med familie er i 1875-tellingen bosatt på Svian som er en husmannsplass under Vist gård .
Henrik Olausen f.1848, Saxshaug Inderøy.
Sigrid Brynjulfsdatter f.1846. Væran Ytterøy.
Margrethe Henriksdatter f.1869. Saxhaug.
Ole Bertin Henriksen f.1870. Saxhaug.
Min bestefar Ole Bertin ble gift med Kristine fra Åfjord , de bodde en stund på Aalbergsjøen som var en husmannsplass under en av Aalberg gårdene. Han tok defor Aalberg som etternavn . De flyttet til Trondheim ca.1895.
Er meget takknemlig for svar hvis det er noen som vet noe om denne slekta.
mvh. Jarle.
Min oldefar med familie er i 1875-tellingen bosatt på Svian som er en husmannsplass under Vist gård .
Henrik Olausen f.1848, Saxshaug Inderøy.
Sigrid Brynjulfsdatter f.1846. Væran Ytterøy.
Margrethe Henriksdatter f.1869. Saxhaug.
Ole Bertin Henriksen f.1870. Saxhaug.
Min bestefar Ole Bertin ble gift med Kristine fra Åfjord , de bodde en stund på Aalbergsjøen som var en husmannsplass under en av Aalberg gårdene. Han tok defor Aalberg som etternavn . De flyttet til Trondheim ca.1895.
Er meget takknemlig for svar hvis det er noen som vet noe om denne slekta.
mvh. Jarle.
- Mette Værnes
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Hei Jarle
Både i 1875 tellinga og i 1900 tellinga står det at Sigrid Brynjulfsdatter ble født i Verran (henholdsvis i 1846 og 1834), men jeg finner henne ikke sånn ved første øyekast innført født/døpt/konfirmert i kirkebøkene for Verran. Jeg finner derimot ei Siri Brynjulfsdatter i Verrans 1865 telling, men hun er født på Støren i Sør-Trøndelag - mulig at det kan være riktig dame. Paret er trolig gift på Inderøy, kankje det er noen som kan sjekke kirkebøkene derfra og sjekke vielsen mellom Henrik og Sigri/Siri for å få fram mer info derfra?
Hei så lenge fra Mette
Både i 1875 tellinga og i 1900 tellinga står det at Sigrid Brynjulfsdatter ble født i Verran (henholdsvis i 1846 og 1834), men jeg finner henne ikke sånn ved første øyekast innført født/døpt/konfirmert i kirkebøkene for Verran. Jeg finner derimot ei Siri Brynjulfsdatter i Verrans 1865 telling, men hun er født på Støren i Sør-Trøndelag - mulig at det kan være riktig dame. Paret er trolig gift på Inderøy, kankje det er noen som kan sjekke kirkebøkene derfra og sjekke vielsen mellom Henrik og Sigri/Siri for å få fram mer info derfra?
Hei så lenge fra Mette
Sigrid Brynjulfsd. ble født i Horg 1833 av foreldre: Brynjulf Iversen kufaas og Berit Nilsd. Krogstad.
Sigrid ble i 1869 i Vestvik krk. gift med Henrik Olaussen Ring Vist f.08.10.1848, foreldre: Olaus Johnsen Vistplass og Merethe Henriksdatter
Sigrid ble i 1869 i Vestvik krk. gift med Henrik Olaussen Ring Vist f.08.10.1848, foreldre: Olaus Johnsen Vistplass og Merethe Henriksdatter
Erik; hvor fant du disse opplysningene?
Hei Steinar, svaret satt langt inne, men kommer her.
Brynjulf I. Kufaas er meldt innflyttet til Verran fra Støren pr.gj i 1836. Hans datter Sigrid (Siri) ble konfirmert i Verran 1850 og er da innført i "Boken" som født i Horg 25.07.1834.
Henrik og Sigrids eldste barn, Margrete Bertine ble født i Verran 24.06.1869. Familien har flyttet til Inderøy ca. 1870/71
mvh. Erik V
Brynjulf I. Kufaas er meldt innflyttet til Verran fra Støren pr.gj i 1836. Hans datter Sigrid (Siri) ble konfirmert i Verran 1850 og er da innført i "Boken" som født i Horg 25.07.1834.
Henrik og Sigrids eldste barn, Margrete Bertine ble født i Verran 24.06.1869. Familien har flyttet til Inderøy ca. 1870/71
mvh. Erik V
Hei Erik ! Vet du noe mer om Henrik og Sigrids andre barn ? Ole Bertin født 1870,men i kirkeboka ,dåp, står oppført som foreldre Henrik Olausen Vist og Siri Olsdatter . Jeg vet at Ole Bertin senere tok navnet Aalberg og flyttet til Trondheim . Han ble gift med Kristine fra Åfjord.
Men henne vet jeg ingenting om .
mvh. Jarle.
Men henne vet jeg ingenting om .
mvh. Jarle.
Jarle: Mulig du vet dette fra før av, men Ole Bertins konfirmasjon står oppført på side 199 i Ministerialbok for Inderøy (Sakshaug). På side 455 står det at han utflyttet til Trondheim i 1896. Link til ministerialboka: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_id=715. I konfirmasjonen står det også at moren heter Siri Olsdatter. Han står for øvrig oppført med fødselsdato 12.06.1871 i både konfirmasjon og utflytting.
Når det det gjelder hans mor, Sigrid, kan det stemme at hun er født i 1834? Hun vil jo da være 14 år eldre enn Henrik.. Er dette riktig Sigrid?
Når det det gjelder hans mor, Sigrid, kan det stemme at hun er født i 1834? Hun vil jo da være 14 år eldre enn Henrik.. Er dette riktig Sigrid?
Hei Jarle !, kan du gi meg mail-adressen din, jeg har mye om denne slekta, for Sigrid sin bror Nils Brynjulfsen var min oldefar , han var bosatt på Røslien i Verran.
Hei Bernt ! Min e-mail adresse er [email protected]
Dette var veldig interessant , håper å høre fra deg snart . mvh. Jarle.
Dette var veldig interessant , håper å høre fra deg snart . mvh. Jarle.
Hi,
My name is Mike Wisth in the USA. My GGGrandfather was John Henriksen (Vist) Wisth. He was a brother to Ole Henriksen, and Margarethe Heriksdatter. I have information on the Wisth family.
I am having difficulty translating this site. My email is [email protected].
I have made some contact with Steinar in the past.
My name is Mike Wisth in the USA. My GGGrandfather was John Henriksen (Vist) Wisth. He was a brother to Ole Henriksen, and Margarethe Heriksdatter. I have information on the Wisth family.
I am having difficulty translating this site. My email is [email protected].
I have made some contact with Steinar in the past.