Elling var uekte barn f. 28 aug 1870. Mora var Jonetha Eriksdatter Qvistad f. 1843. Faren skal, etter opplysninger i kirkeboka ved Ellings dåpen, være "en svenske ungkar som har tjent ved Sundland".
Jeg har funnet noen aktuelle "Bernt-er" i folketellingene, men har ikke lyktes å finne sikre opplysninger om denne mannen.
Håper noen kan hjelpe meg med opplysninger om Bernt og evnt forfedre/etterkommere i evnt. senere ekteskap.
Jeg mangler også opplysninger om Ellings mormor og morfar. Mormora het Elen Anna Petersdatter og var f. ca. 1802 i Trondheim. Hun ble 1. gang gift med Ole Pedersen Kvistad f. 1800. Han døde 1834, og Ellen giftet seg i 1835 med Erik Eriksen f. ca. 1798 i Inderøy (1865-telling for Inderøy).
Opplysninger om Elen Anna og Erik Eriksen og deres forfedre vil hjelpe meg videre.
dag Magne
Elling Alfred Kvistad Lyng, f. 1870 på Inderøy
Moderator: MOD_Nord-Trøndelag
Re: Elling Alfred Kvistad Lyng, f. 1870 på Inderøy
Takk for mange nyttige opplysninger.
Vedr. Elen Anna så har jeg opplysningene om at hun var fra Trondheim kun fra en kilde, nemlig 1865-tellingen for Inderøy.
Dag Magne
Vedr. Elen Anna så har jeg opplysningene om at hun var fra Trondheim kun fra en kilde, nemlig 1865-tellingen for Inderøy.
Dag Magne
- Tore Løvnæseth
- Sted: MOSS
Hei.
Jeg forsker også på samme familie. Erik Eriksen og Elen Anna Pedersdtr. var tipoldefedre til min kone. Vår slektslinje går fra broen til Jonetta, Peder Martin.
Har du funnet ut noe mere om forfedrene i årene som har gått?
Mvh
Tore L
Jeg forsker også på samme familie. Erik Eriksen og Elen Anna Pedersdtr. var tipoldefedre til min kone. Vår slektslinje går fra broen til Jonetta, Peder Martin.
Mvh
Tore L
- Tore Løvnæseth
Hei.
Mvh
Tore L
Mvh
Tore L
Jeg lurer på om dette er samme mann, selv om navnet er Erling Alfred Lyng: http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... &merk=5612
(Jeg aner ikke om denne lenken er permanent, men du får den frem ved å søke i Digitalarkivet)
Han er født på Inderøy i 1870, og farens navn oppgis som Bernt Olsen Ulve.
Jeg tror Erling Alfred Lyng er min oldefar, så Erik og Elen Anna er i så fall tipp-tipp oldeforeldre. Grunnen til at jeg skriver tror, er Erling/Elling-problemet, men det virker altså som om det er samme person.
Dette bringer dere ikke lenger bakover i tid, men fikk likevel lyst til å gi et livstegn fra en mulig veldig fjern slektning!
mvh Pia Lise Bårdsen
(Jeg aner ikke om denne lenken er permanent, men du får den frem ved å søke i Digitalarkivet)
Han er født på Inderøy i 1870, og farens navn oppgis som Bernt Olsen Ulve.
Jeg tror Erling Alfred Lyng er min oldefar, så Erik og Elen Anna er i så fall tipp-tipp oldeforeldre. Grunnen til at jeg skriver tror, er Erling/Elling-problemet, men det virker altså som om det er samme person.
Dette bringer dere ikke lenger bakover i tid, men fikk likevel lyst til å gi et livstegn fra en mulig veldig fjern slektning!
mvh Pia Lise Bårdsen
- Tore Løvnæseth
Hei Pia Lise.
Jeg er ganske overbevist om at vi her snakker om samme person.
Etternavnet Lyng har han nok fra et bosted etter konfirmasjonen.
For fødsel se kirkebøkene Sakshaug Inderøy 1849-1871 fødte s.184 og Inderøy 1866-1878 fødte s.39.
Jeg har søkt etter fødested og giftermål for besteforeldrene: Erik Jonsen og Karen Olsdatter, men har ikke funnet dette enda.
Mvh
Tore L.
Jeg er ganske overbevist om at vi her snakker om samme person.
Etternavnet Lyng har han nok fra et bosted etter konfirmasjonen.
For fødsel se kirkebøkene Sakshaug Inderøy 1849-1871 fødte s.184 og Inderøy 1866-1878 fødte s.39.
Jeg har søkt etter fødested og giftermål for besteforeldrene: Erik Jonsen og Karen Olsdatter, men har ikke funnet dette enda.
Mvh
Tore L.
- Tore Løvnæseth
Hei igjen.
Elen Anna Pedersdatter er født på Vår Frue i Trondheim 29.06.1804 og døpt 15.07.1804.
Moren er Elen Engstrøm mens farens fulle navn er for meg vanskelig å tyde. Likeså fadderne.
Kan noen hjelpe meg?
Se Vår Frue i Trondheim 1774-1814 fødte s.276.
Og vet noen noe mere om Elen Annas foreldre?
Mvh
Tore L.
Elen Anna Pedersdatter er født på Vår Frue i Trondheim 29.06.1804 og døpt 15.07.1804.
Moren er Elen Engstrøm mens farens fulle navn er for meg vanskelig å tyde. Likeså fadderne.
Kan noen hjelpe meg?
Se Vår Frue i Trondheim 1774-1814 fødte s.276.
Og vet noen noe mere om Elen Annas foreldre?
Mvh
Tore L.