Hei !
Jeg har startet med slektgranskning av min fars foreldre(mine besteforeldre).De heter Hans Petter Magnussen Ingeborg Anna.Han er født på Ytterøy 01.08.1867,mens hun er født i Skatval 02.08.1869.Jeg er interessert i deres foreldre.Er det noen som kjenner til dette?.
Ha en fortsatt fin dag ! Mvh.Odd Gunnar Bye
Hans Petter Magnussen Bye
Moderator: MOD_Nord-Trøndelag
Re: Hans Petter Magnussen Bye
Far til Hans Petter Magnussen heter Magnus Nilsen,men der stopper også min opplysninger.Foreldre til Ingeborg Anna heter Dorthea Larsdatter Mælan Og Peder(Petter)Olaus Johansen(Johannesen).Hadde foreldre flere barn????
Hvor finner jeg kirkebøkene for Nedre Stjørdal prestegjeld??
Du kan gå inn på skannede kirkebøker nord tr.lag der finner du nedre stjørdal
- Mette Værnes
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Hei igjen Odd Gunnar..
Jeg har bestilt kopier av kirkebøkene for Ytterøy prestegjeld etter 1842, men det tar visst sin tid før jeg har dem i hus. Jeg har sett i det materialet jeg har her (1692-1842), men finner ingen Magnus Nielsen født i på Ytterøy, Mosvik eller i Verran. Jeg sjekka folketellinga for 1865 og fant kun en Magnus Nielsen i prestegjeldet, på Ytterøy, og han er svensk: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... rk=55#ovre
Hei så lenge fra
Mette
Jeg har bestilt kopier av kirkebøkene for Ytterøy prestegjeld etter 1842, men det tar visst sin tid før jeg har dem i hus. Jeg har sett i det materialet jeg har her (1692-1842), men finner ingen Magnus Nielsen født i på Ytterøy, Mosvik eller i Verran. Jeg sjekka folketellinga for 1865 og fant kun en Magnus Nielsen i prestegjeldet, på Ytterøy, og han er svensk: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... rk=55#ovre
Hei så lenge fra
Mette
Hei igjen !
Det stemmer at han er svensk og kommer opprinnelig fra Storlien,eller der om kring.Er ikke hel sikker..Men jeg vet ikke når vedkommende er født.Det står 29 år,men ingen dato.Jeg bor på sørlandet,nærmere bestemt i Kristiansand.
Hei så lenge fra Odd Gunnar
Det stemmer at han er svensk og kommer opprinnelig fra Storlien,eller der om kring.Er ikke hel sikker..Men jeg vet ikke når vedkommende er født.Det står 29 år,men ingen dato.Jeg bor på sørlandet,nærmere bestemt i Kristiansand.
Hei så lenge fra Odd Gunnar
- Mette Værnes
- Kontakt:
Hei igjen Odd Gunnar..
Jeg skal en tur på Riksarkivet på fredag, og kan da undersøke litt om folka dine.
Kristiansand har jo et Statsarkiv, og de kan lånebestille de filma kirkebøkene for Ytterøy prestegjeld til seg, sånn at du også eventuelt kan kikke i dem sjøl.
Hei så lenge fra
Mette
Jeg skal en tur på Riksarkivet på fredag, og kan da undersøke litt om folka dine.
Kristiansand har jo et Statsarkiv, og de kan lånebestille de filma kirkebøkene for Ytterøy prestegjeld til seg, sånn at du også eventuelt kan kikke i dem sjøl.
Hei så lenge fra
Mette
- Mette Værnes
- Kontakt:
Hei igjen Odd Gunnar..
Jeg la inn et nytt innlegg på henvendelsen din på Inderøy sidene..
Hei fra Mette
Jeg la inn et nytt innlegg på henvendelsen din på Inderøy sidene..
Hei fra Mette