John Pedersen døde på Kvål i 1759 88 år gammel (hans sønn Peder bygslet der i 1754), født ca 1671.
Hans kone Ragnhild Rollaugsdatter er nevnt i bygdeboka uten informasjon om dødsår. Jeg har funnet dette i kirkeboka: Randi Rollufsdatter Lille Elfromsmoen ble begravet 5/3-1753 52 år gammel, født ca 1701.
Jeg fant skiftet etter John Pedersen Moes avdøde hustru Ragnild Rolfsdatter påbegynt 28/7-1753. Her nevnes følgende barn:
Peder Johnsen, gift og bor på gården
Gjertrud Johnsdatter, gift med Jens Pedersen husmann (bygdeboka kaller ham John)
Kirsti Johnsdatter, ugift
Gjertrud født 1730, ble gift 1753 med Jens Pedersen Lille Elfrum, en datter Ragnild ble døpt samme år med far Jens Elfrumsmoen. Noen som vet hvor disse er å finne i bygdeboka

Kirsti født 1736 finnes det kke mer informasjon om.
Peder Johnsen Elverumsmo (min ane) står også uten dødsår. Han døde i 1763 40 år gammel, født ca 1723. Jeg har tross leting flere ganger ikke funnet ham døpt. Noen der ute som har funnet hans dåp

Jeg har heller ikke funnet vielsen mellom John Pedersen og Ragnhild Rollaugsdatter

Siden jeg nå ikke har funnet verken vielse eller dåp på Peder, så lurer jeg på om familien i noen år har oppholdt seg et annet sted.
Jeg håper noen der ute har kommentarer eller kanskje informasjon jeg mangler.