Mona Grudt
Moderator: MOD_Nord-Trøndelag
-
- Sted: SKIEN
- Kontakt:
Mona Grudt
Etter det jeg har kunnet resonnere meg til er Mona Grudt 11-mening med mine barn, da vi har samme stamfar i Thomas Bjørngård, f.omkr. 1560. Han hadde bl.a. sønnen Rollaug Thomassen Bjørngård, f. 1585, død omkr. 1655.
For øvrig moro å følge "Miss Mona" på Skal vi dansen.
Er det noen som er interessert i min del av etterkommerne til Thomas, Ekren/Øyan-slekta, så har jeg mange opplysninger.
For øvrig moro å følge "Miss Mona" på Skal vi dansen.
Er det noen som er interessert i min del av etterkommerne til Thomas, Ekren/Øyan-slekta, så har jeg mange opplysninger.
Re: Mona Grudt
Hei duu, er dette slekta som kom fra Lesja..? Isåfall er vi i slekt, jeg vet at det var en Ekren som dro oppi Nord.. 

Mvh. Unni Ekren
DIS-Møre og Romsdal
DIS-Møre og Romsdal
-
- Sted: RANHEIM
Hei! En av mine aner er også Thomas Bjørngård og videre hans sønn Rollaug Thomassen Bjørngård. Men hva er kilden til årstall for fødsel og død for disse personer?
Vennlig hilsen
Knut Solem :o
Vennlig hilsen
Knut Solem :o
-
- Kontakt:
Kilden min er Stjørdalsboka bind V del II om Hegra, s. 232. Vil du ha etterkommerne jeg har så finner du dem i vedlegget.
Vedlegget er slettet av moderator da det inneholdt informasjon om nålevende personer. Dette i henhold til de regler som gjelder for Slektsforum. Disse kan leses HER
Vedlegget er slettet av moderator da det inneholdt informasjon om nålevende personer. Dette i henhold til de regler som gjelder for Slektsforum. Disse kan leses HER
-
- Kontakt:
Det kan være en gren til Lesja, men det har jeg ikke notater på. Ekren derimot kan være et spor om du gir meg noen av dine Ekren forfedre.
Jeg er fem-menning med Mona Grudt...følger Reberg-linja....og har også Rollaug Bjørngård som en tippoldefar laaaangt der ute...skal se hvor mange tipp det er....9 tipp...tror jeg...
Har du noe mere info etter Thomas Bjørngård? og hvem Rollaug og Thomas er gift med mangler jeg også, pluss div datoer på de
Har du noe mere info etter Thomas Bjørngård? og hvem Rollaug og Thomas er gift med mangler jeg også, pluss div datoer på de
-
- Kontakt:
Hei, Monica!
Takk for respons. Desverre har jeg ikke mer data på disse eller ektefellen. Hører gjerne mer om din slekt. Kanskje vi finner flere linker. De reiste jo ikke så lang for å finne seg en ektemake den gangen. Bruk gjerne min e-post [email protected].
Frank Robert
Takk for respons. Desverre har jeg ikke mer data på disse eller ektefellen. Hører gjerne mer om din slekt. Kanskje vi finner flere linker. De reiste jo ikke så lang for å finne seg en ektemake den gangen. Bruk gjerne min e-post [email protected].
Frank Robert

Hei en slektsforsker med navn Bjarne Andersen inn her har laget et fabelaktig oversikt over slekten sin som avstammer mye fra stjørdal og omegn...han har hentet mye av infoen fra Stjørdalsbøkene og det er bare å klikke seg fram på hvilket etternavn man er ute etter og hvilken vei man vil gå....Jeg nedstammer fra Olaf Reberg (farfar)....den uten fødselsdato...og ved den kan man fort finne veien til ROM...
Her har du en link:http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:neUixOhERu8J:www.mine-aner.dk/Secondsite2/dansk-o/p338.htm+Bortinus+Olson+Resve&cd=1&hl=no&ct=clnk
bare gå på Surename, da finner du Reberg der inne...eller bare scroll deg ned på siden du kommer innpå når du trykker på linken.
ellers er rekka Hågen Olsen Beistadmo har to sønner Johan Rikard Reberg og Ole Reberg.
Johan R. er far til Håkon Reberg som er far til Olaf Reberg-som er far til "Living" som er far til meg
Ole er far til Martin Reberg som er far til Arna Bergitte (gift) Hognes som er mor til "Living" som er mora til Mona
Her har du en link:http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:neUixOhERu8J:www.mine-aner.dk/Secondsite2/dansk-o/p338.htm+Bortinus+Olson+Resve&cd=1&hl=no&ct=clnk
bare gå på Surename, da finner du Reberg der inne...eller bare scroll deg ned på siden du kommer innpå når du trykker på linken.
ellers er rekka Hågen Olsen Beistadmo har to sønner Johan Rikard Reberg og Ole Reberg.
Johan R. er far til Håkon Reberg som er far til Olaf Reberg-som er far til "Living" som er far til meg
Ole er far til Martin Reberg som er far til Arna Bergitte (gift) Hognes som er mor til "Living" som er mora til Mona
-
- Kontakt:
Takk for det!
Skal følge tråden din når øynene åpner seg igjen. Takk for hjelpen!

Skal følge tråden din når øynene åpner seg igjen. Takk for hjelpen!