Jakob Kristian Eriksen f. ca. 1836 i Sparbu
Moderator: MOD_Nord-Trøndelag
Jakob Kristian Eriksen f. ca. 1836 i Sparbu
Jakob Kristian Eriksen f. ca. 1836 i Sparbu kom til Hadsel i Vesterålen omkring 1870. Han var skredder, tømmermann og gårdbruker, og bodde på Frøskeland i Eidsfjorden. Kjenner noen navnet på foreldrene hans? (Opplysningene skal brukes i bygdebok.)
Re: Jakob Kristian Eriksen f. ca. 1836 i Sparbu
Hei
Jeg har lånt bort kirkebøkene mine fra Sparbu, men jeg antar det er ham som er tjenestedreng i Stod i 1865: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =2056#ovre
Jeg har lånt bort kirkebøkene mine fra Sparbu, men jeg antar det er ham som er tjenestedreng i Stod i 1865: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =2056#ovre
Kjell-Erik Andal
Langhus, Ski
Langhus, Ski
- Hilde Elisabeth Wedde
- Sted: KONGSBERG
Til Kjell: Ja, jeg har sett den innførselen, og er rimelig sikker på at det er samme karen. Han gifta seg i Hadsel i 1872, og han kom nok nordover i storsildtida, som begynte i 1865 og varte i ti år.
Til Hilde: Meget interessant. Jeg veit det er kort avstand mellom Sparbu og Mære, men ligger de i samme sogn?
Takk for innspill fra begge to. Jakob og hans to ekteskap skal inn i ei ny bygdebok.
Til Hilde: Meget interessant. Jeg veit det er kort avstand mellom Sparbu og Mære, men ligger de i samme sogn?
Takk for innspill fra begge to. Jakob og hans to ekteskap skal inn i ei ny bygdebok.
- Hilde Elisabeth Wedde
- Sted: KONGSBERG
Atter en takk! Det burde jeg forresten ha undersøkt sjøl i stedet for å plage andre. Vel, saka er i hvert fall boks, takket være gode hjelpere.
Stemmer at han er døpt 19. juni, og er født i Mære kirke 19. mai 1836. Jacob Christian Erichsen Lian. Ministerilabok for Sparbu Mini 735A06, side 3
Finner ikke noen ting om disse i bygdeboka for Sparbu under Lian.
Finner ikke noen ting om disse i bygdeboka for Sparbu under Lian.
Kjell-Erik Andal
Langhus, Ski
Langhus, Ski
Atter en gang takk for nyttige opplysninger!