Bryllup på Rimulsøyen
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Bryllup på Rimulsøyen
Er interessert i opplysninger om dette bildet.
* Årtall når bildet er tatt.
* Hvem som er på bildet
* Årtall når bildet er tatt.
* Hvem som er på bildet
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Paul Johan Hals
Re: Bryllup på Rimulsøyen
Bildet er tatt av Schrøder i Trondheim. Firmaet ble etablert i 1907 https://no.wikipedia.org/wiki/Alf_Schrøder
Ut fra klærne vil jeg gjette på at bildet er fra ca 1950 - 1960 eller kanskje nyere. Men jeg er ikke så flink når det gjelder moter, så der kan jeg være helt på jordet.
Mvh Paul
Ut fra klærne vil jeg gjette på at bildet er fra ca 1950 - 1960 eller kanskje nyere. Men jeg er ikke så flink når det gjelder moter, så der kan jeg være helt på jordet.

Mvh Paul
-
- Sted: LER
Har tatt en rask kikk og kjenner igjen to av personene på bildet. Nr. 5 og 6 fra venstre på første rad er et søskenpar fra Eggen nedre i Horg. De var mange søsken, men hvis det er de to som jeg tror det er, så lever damen fortsatt, men broren er død.
Siden de sitter så nær bruden, så tyder det på at de er i nær slekt med henne, men i følge opplysninger i bygdeboka for Horg har de ingen forbindelse til Rimol.
Mvh Håvard Ler
Siden de sitter så nær bruden, så tyder det på at de er i nær slekt med henne, men i følge opplysninger i bygdeboka for Horg har de ingen forbindelse til Rimol.
Mvh Håvard Ler
Tusen takk for opplysningene 

Kan dette være en av Rimol gårdene?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Sted: LER
Jeg vil anbefale deg å sende bildene til avisa Gaula på Melhus. De er interessert i lokalhistorisk stoff og har ofte slike bilder og etterlysninger i avisa.
Tusen takk
Det skal jeg gjøre

Det skal jeg gjøre

Takket være Håvard Ler som anbefalte meg å ta kontakt med avisa Galua i Melhus,
så har jeg fått svar på de to bildene jeg søkte informasjon om.
Tusen takk Håvard Ler
så har jeg fått svar på de to bildene jeg søkte informasjon om.
Tusen takk Håvard Ler

- Paul Johan Hals
Så flott
Mvh Paul

Mvh Paul