Busetnad og bygdeliv i Soknedal: gard og grend

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
gj20056
Sted: Børsa

Busetnad og bygdeliv i Soknedal: gard og grend

Legg inn av gj20056 » 13. august 2013 kl. 9.47

Hei!

Starter med en nybegynneradvarsel! :)

Jeg har nylig (av og på et års tid) fattet interesse for slektsforskning, og forsøker å følge sporene etter mine aner på farssiden fra Soknedal (Garli). Jeg fant en digitalisert utgave av Busetnad og bygdeliv i Soknedal: gard og grend, bind 2 hvor jeg fant en hel del spor, men for å komme videre trenger jeg også å titte i de andre bindene. Etter å ha søkt på nettet skjønner jeg at det kan være vanskelig å oppdrive disse bøkene, men er det noe sted det går an å låne disse, eller få kjøpt kopier?

Magne Østhus
Sted: LØKKEN VERK

Re: Busetnad og bygdeliv i Soknedal: gard og grend

Legg inn av Magne Østhus » 13. august 2013 kl. 11.06

Nils-Helge skrev:Hei!

Starter med en nybegynneradvarsel! :)

Jeg har nylig (av og på et års tid) fattet interesse for slektsforskning, og forsøker å følge sporene etter mine aner på farssiden fra Soknedal (Garli). Jeg fant en digitalisert utgave av Busetnad og bygdeliv i Soknedal: gard og grend, bind 2 hvor jeg fant en hel del spor, men for å komme videre trenger jeg også å titte i de andre bindene. Etter å ha søkt på nettet skjønner jeg at det kan være vanskelig å oppdrive disse bøkene, men er det noe sted det går an å låne disse, eller få kjøpt kopier?

Hei !

Velkommen til forumet og som slektsleter.

Du kan kontakte ett lokalt Bibliotek og be dem om hjelp til å låne ut de nevnte bøker, om de ikke har dem så kan de hjelpe til med å få de lånt ut fra Fylkesbiblioteket i Trondheim.

Lykke til videre.

Mvh. Magne :)

Gyrid Jørgensen
Sted: LANGHUS

Legg inn av Gyrid Jørgensen » 13. august 2013 kl. 12.20

Tror fremdeles bygdebøkene er å få kjøpt via Midtre Gauldal kommune, de er ikke veldig dyre heller så vidt jeg husker.

gj20056

Legg inn av gj20056 » 13. august 2013 kl. 13.15

Takk for tipset, begge to! Forsøker Midtre Gauldal kommune først, og hvis ikke de har får jeg ta kontakt med biblioteket.

gj20056

Legg inn av gj20056 » 14. august 2013 kl. 10.46

Midtre Gauldal kommune var behjelpeig med å anskaffe de. Takk for tipset! :)

Svar

Gå tilbake til «Midtre Gauldal»