Emil!!

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
gj09995
Sted: FOLKESTAD

Emil!!

Legg inn av gj09995 » 7. juli 2012 kl. 22.27

Jeg leter etter opplysninger om Emil Olsen for å justere og evt. korrigere opplysninger jeg har fra før. Etter det jeg kjenner til, skal han opprinnelig være fra Røros, men ble sendt til en kondisjonert familie i Trondheim og derfra blitt "send på" bryggerkurs i Tyskland. Han skal ha giftet seg under sin stand i følge familien i Trondheim og siden tatt med seg sin kone til Kristiansand og i følge ubekreftede opplysninger blitt ølbrygger ved Arendals bryggeri. Han har en "oldedatter" med navn Alnæs som var student i Oslo i 1979.
Olsen skal ha levd midt på 1800-tallet, men jeg har ingen datoer. Av opplysningene jeg har fått, er jeg særlig usikker på den om tilknytning til bryggeriet i Arendal (alternativt navn Kittelsbukt bryggeri i Arendal) siden de på den tiden hadde en bryggerimester som het Ole Olsen, som ikke kom fra Røros, men fra nærområdet. De fleste opplysningene har jeg fra avdøde Alf R. Bjercke.

Astrid Ryen
Sted: TRONDHEIM

Re: Emil!!

Legg inn av Astrid Ryen » 13. august 2012 kl. 14.19

Du har fått flere svar i et likelydende tema du opprettet i Digitalarkivets brukerforum. Siden du ikke har gitt noen tilbakemelding der, regner jeg med at du ikke har sett på de mange svar du har fått:

http://forum.arkivverket.no/topic/17909 ... l__r%F8ros
Mvh Astrid

Svar

Gå tilbake til «Røros»