Hansine Marta Vangen

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
John-Harald Aune

Re: Hansine Marta Vangen

Legg inn av John-Harald Aune » 25. januar 2004 kl. 11.30

Hansine Marta Vangen f.1855 Agdenes, fikk i 1887 en datter, Ingeborg Anna Susanna Johansen, med Johan Arnt Johansen Sivertsvik, f.5.10 1864.
Er det noen som har noen opplysninger om Hansine Marta ?

Stig Trygstad

Legg inn av Stig Trygstad » 25. januar 2004 kl. 14.05

Hei!
Vangen er to husmannsplasser under Røstad på Ørlandet, og det er vel trolig der du må lete. Forøvrig har jeg en Johan Sivertsvik i passende alder gift med en Johanne i databasen min (aner til en familie i Breivika i Agdenes).

Mvh
Stig

John-Harald Aune

Legg inn av John-Harald Aune » 25. januar 2004 kl. 18.10

Hei Stig !
Takk for svar. Har søkt etter denne Hansine på Ørlandet, men hun er ikke å finne under Røstad. Jeg får vel lete litt mere på forskjellige steder.
Så til det andre du nevner:
Jeg har en Johan Arnt Johansen Sivertsvik f.5.10 1864 g 1894 (Rissa ?) med Ellen Johanna Johansdtr. f. 7.11 1873 Agdenes.
Kan det være noe av det samme ?

mvh
John-Harald

Karen Husdal Brevik

Legg inn av Karen Husdal Brevik » 25. januar 2004 kl. 23.39

Johan Arnt Johansen Sivertsvik, f. 05.10.1864 og død 1932, er min manns oldefar, så denne Ingeborg Anna Susanna Johansen blir faktisk halvsøster til min manns farmor.
Johan Arnt (som er sønn av Johan Johnsen Fætten Sivertsvik 1825-1873 og Anne Susanne Jonsdtr. Nebb 1837-1920) ble gift med Ellen Johanna Johansdtr. (Selven) fra Agdenes. Hun er ikke født 07.11.1873, som du skriver, men 24.05.1873 og døpt 17.09.1873. Hun døde i 1953. Ellen Johannas fødsels- og dåpsdato har jeg fått fra Statsarkivet i Trondheim. J.A. og E.J. fikk 9 barn sammen i tidsrommet 1892-1914.
Vet du hva Hansine Martas far og/eller mor heter? Det hadde vært litt enklere å finne henne hvis du hadde farens fornavn. Det er jo en mulighet for at hennes mor het Ingeborg, og at datteren ble oppkalt etter begge bestemødrene....
Vel, dette var kanskje ikke noen nye opplysninger, men uansett, så lykke til videre!
Mvh
Karen

Stig Trygstad

Legg inn av Stig Trygstad » 26. januar 2004 kl. 12.01

Hei igjen!
Har prøvd å oppspore Hansine Marta, men hun finnes ikke i FT 1865 hverken som Marta el. Hansine. Har prøvd også på Vingen (Vingan, Vingvågen i tidl. Agdenes, Snillfjord i dag) uten å finne aktuelle kandidater. Hår også prøvd litt i Ørlandsboka uten suksess.
Forøvrig var Johan Arnt Sivertsvik seksmenning med min mormor, så her dukker det opp slektninger, ja..
Mvh
Stig

Stig Trygstad

Legg inn av Stig Trygstad » 26. januar 2004 kl. 12.25

En liten rettelse: Det var Johan Arnts kone (Ellen Johanna Johansdtr. Selven)som var seksmenningen!
ST

Arvid Bredesen

Legg inn av Arvid Bredesen » 27. januar 2004 kl. 23.40

Hei!
Er innom en snartur og melder meg samtidig på diskusjonen.
Vangen-navnet har vi også i Rissa (under Sund), men et hurtig oppslag i Rissa-boka var resultatløst. Likevel kan hun jo ha tilknytning der. Johan Johnsen Fætten og Anne Johndtr. Nebb er forøvrig mine 2x tippoldefeldre.

John-Harald Aune

Legg inn av John-Harald Aune » 31. januar 2004 kl. 17.14

Hei !
Takk for alle svar på min etterlysning.Har selv søkt igjennom alle forlketellinger, men ikke funnet noe. Takk til Karen for korrigering av datoer.De opplysningene jeg la inn i første innlegg er alt jeg har om Hansine Marta.Disse opplysninger har jeg fått fra folk i Rissa.Har ganske mye på Johan Arnt sin side, som forøvrig blir min oldefar.
Så har jeg John Jonassen Garmo Fætten f.1789 gm. Berith Estensdtr. Fallin f. 1791. Er det noen som har opplysninger om henne ?
Hvis noen av dere vil sende mail direkte er min adr.: [email protected]

mvh
John-Harald

Arvid Bredesen

Legg inn av Arvid Bredesen » 31. januar 2004 kl. 22.10

Hei igjen!
Har litt å tilføye om Berit. I kirkeboka v. vielsen i 1823 er hun 37 år gammel og har sivilstand som "Pige paa Austraat(?)". Vanskelig å micro-fiche'n, men jeg mener det står Austraat. Hun er vitterlig oppført med navnet Aasene (I dag lest som Åsan) - ikke Fallin.
Fint om noen kunne hjelpe oss med hennes aner.

mvh
Arvid

Karen Husdal Brevik

Legg inn av Karen Husdal Brevik » 31. januar 2004 kl. 23.34

I 1801-tellinga er det ei Berith Estensdtr. 9 år som bor på Nordsæter, husmannsplassen Osen, i Øreland pr.gjeld. Kan Osen og Aasane være samme navn? Hun er datter av Esten Olsen 37 år og Kirsten Olsdtr. 32 år. Esten drev med "Skovhogst". Men, hvis det er den rette Berit, så var hun 31 og ikke 37 da hun giftet seg. Jeg søkte også på FamilySearch, og fant kun ei Berit Estensdtr. i Sør-Trøndelag født 1791 +/- 1 år. Hun var døpt 12.februar 1792 i Støren pr.gj., og var datter av Esten Olsen og Kjersti Olsdtr.

Mvh
Karen

dn15231
Sted: HAGAN
Kontakt:

Legg inn av dn15231 » 19. februar 2004 kl. 1.43

Hei,

Jeg har en Karen Hansdtr Vangen i basen, hun var f. 11 Feb 1853 i Rissa, foreldre var Hans Peter Vangen og Elen Marta Kristoffersdtr Haugen f. på Solum, hans 1, hennes 4 leiermål. Passer vel egentlig godt at disse kunne fått en datter Hansine Marta, men jeg har ingen dåp å vise til.

Karen ble konf i Hegvik kirke i Stjørna og også gift der 14 Sep 1876 med Johan Jakob Gabrielsen Fevåg, hun døde i 1907.

Leif

Per Kristian Vangen

Legg inn av Per Kristian Vangen » 31. desember 2004 kl. 2.19

HEI!!!
KAN NOEN HJELPE MEG Å FINNE NOEN OPPLYSNINGER OM MIN FAR JAKOB SCYTTE VANGEN,FØDT 1911, FAR PETTER VANGEN, MOR KAIA VANGEN. JOBBET SOM DRENG PÅ ERSLANDGÅRDEN I SIN UNGDOM....

HILSEN PER

Svar

Gå tilbake til «Agdenes»