Beret Ebbe Carstensdatter Berget
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Re: Beret Ebbe Carstensdatter Berget
Er det noen her som vet noe om Beret Ebbe Carstensdatter Berget, som iflg. Lensvikboken s. 129 ble gift med Knut Knutsen Singstad? Hun er jo tydelig oppkalt etter Ebbe Carstensen som var godseier på Rein. Mvh Marius Berg
Hei!
Du finner Beret i Stadsbygdboka bind III, p 391-392. Moren, Siri Jakobsd Vatngård var i tjeneste på Reinsklosteret. Det står ganske utførlig om Siris slekt og etterslekt der.
Mvh Inger Elisabeth
Du finner Beret i Stadsbygdboka bind III, p 391-392. Moren, Siri Jakobsd Vatngård var i tjeneste på Reinsklosteret. Det står ganske utførlig om Siris slekt og etterslekt der.
Mvh Inger Elisabeth
Ja - du skal se det er engelsk adelsblod i deg, Marius! Beret er en av anene mine. Er du også etterkommer av henne?
mvh
AB
mvh
AB
Hei, Hei! Ja, jeg er etterkommer av henne! Hvordan blir hun i slekt med deg? Min linje er som følger: 1.Beret Ebbe Carstensdatter Berget, 2.Anne Knutsdatter Singstad, 3.Kristine Olsdatter Meland, 4.Ole Kristian Lorentzen Vatn, 5.Thomas Angel Vatn, 6.Marit Karin Vatn, 7.Marius Berg. Med andre ord; hun er min tippx3oldemor. Enn du? Etterlyser også andre med Beret på anetavlen. Mvh MB
Hei!
Dette var interessant. Har denne slektsgreina fram til at Kristine Olsdtr. gifter seg med Lorentz Vatten, og kunne godt ha tenkt meg og fått et mer utførlig etterslektstre her, Marius!
Det blir kanskje for mye å legge ut på denne sida, men du kunne kanskje lage en fil og sende til adressen min: [email protected] ?
Mvh
Stig
Dette var interessant. Har denne slektsgreina fram til at Kristine Olsdtr. gifter seg med Lorentz Vatten, og kunne godt ha tenkt meg og fått et mer utførlig etterslektstre her, Marius!
Det blir kanskje for mye å legge ut på denne sida, men du kunne kanskje lage en fil og sende til adressen min: [email protected] ?
Mvh
Stig
-
- Sted: TRONDHEIM
Etter som dette er stedet for interesserte, er det vel bedre å tilgodese alle vitebegjerlige framfor å utveksle data på sidelinja? Her har det vært presentert lange rekker med slektsgrener tidligere, og det bør vi fortsette med om vi kan.
mvh
BF
mvh
BF
Hei Bjørn!
Jo, jeg synes også det kan være kjekt å få mest/flest mulig utfyllende opplysninger. I dette forumet har det vært ganske lange anetavler, men etterslektlister har kun vært
ført fram til enkeltpersoner. Fullstendige etterslektslister ville blitt altfor voldsomt å legge ut her(ofte flere hundre sider alt etter hvor/når i slekta en starter). Derfor bør vi nok sende slike lister til spesielt interesserte. I tillegg vil jo slike lister ofte inneholde opplysninger om nålevende personer som vi ikke
vil spre til offentligheten..
Mvh
Stig
Jo, jeg synes også det kan være kjekt å få mest/flest mulig utfyllende opplysninger. I dette forumet har det vært ganske lange anetavler, men etterslektlister har kun vært
ført fram til enkeltpersoner. Fullstendige etterslektslister ville blitt altfor voldsomt å legge ut her(ofte flere hundre sider alt etter hvor/når i slekta en starter). Derfor bør vi nok sende slike lister til spesielt interesserte. I tillegg vil jo slike lister ofte inneholde opplysninger om nålevende personer som vi ikke
vil spre til offentligheten..
Mvh
Stig