Ingolf Haugan f. 23.6.1898 i Trondheim.
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
-
- Sted: TRONDHEIM
Ingolf Haugan f. 23.6.1898 i Trondheim.
Hans far heter Edvard Eliassen og/eller Haugan og moren Jakobine Elisabet Jenssen (døde i 1900). 1910 tellingen viser at han er pleiebarn og fattigunderst. på Rotvold (gaard) på Ørlandet. Han ble konfirmert 29 juni 1913 på Ørlandet. Dette er de opplyningene jeg sitter inne med. Ingolf er halvbror til min farfar og ingen har visst noe om han. Er takknemlig om noen som kan hjelpe! 

Re: Ingolf Haugan f. 23.6.1898 i Trondheim.
Tro om dette kan være din Ingolf? Der ser du at Ingolfs far er enkemann, og det stemmer jo med at mor til Ingolf døde i 1900.
mvh Torill Aasegg, Byneset
Dåpen til Ingolf i Bakklandet kirke, finner du som nr 226 her. 

Jeg finner ikke Ingolf omtalt under Rotvold i Ørlandsboka, så han flytta nok på seg etterhvert... 

-
Tusen takk Toril for engasjementet ditt. Bostedet i 1900 stemmer, dåpen stemmer og dette var nytt for meg. Jeg er veldig takknemlig for alle opplysninger.
Anne Karin
Anne Karin

Bare hyggelig å kunne hjelpe vettu
Så håper jeg at opplysningene hjelper deg videre i jakten 

Hei
Foreldrene ble borgelig viet (par nr 10):
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-156
Bruden er fra Bjugn og brudgommen fra Ørlandet. Jeg mener å se at Edvard er enkemann og at hans første kone het Anna Marie Knudsdatter.
mvh Aud Marion Røen
Foreldrene ble borgelig viet (par nr 10):
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-156
Bruden er fra Bjugn og brudgommen fra Ørlandet. Jeg mener å se at Edvard er enkemann og at hans første kone het Anna Marie Knudsdatter.
mvh Aud Marion Røen
-
Tusen takk for opplysningene Aud Marion. Hans far Edvard var jo enkemann og det er vel logisk at han da ble borgelig gift (takk, takk). I 1. ekteskap fikk han 5 sønner med Anna Marie Knudsdatter, som alle ble satt bort på ulike gårder etter morens død. Disse har jeg
rimelig kontroll på. Men hvor det ble av halvbroren Ingolf etter 1910 er fortsatt et mysterium.
Jeg har fått tilført flere utfyllende opplysninger nå og det er så flott.
rimelig kontroll på. Men hvor det ble av halvbroren Ingolf etter 1910 er fortsatt et mysterium.
Jeg har fått tilført flere utfyllende opplysninger nå og det er så flott.

Bare hyggelig å hjelpe, vet du.
Jeg har sett i "Norges bebyggelse" for Ørland, men jeg fant ikke Ingolf der, dessverre.
Ser at han bruker etternavnet Røstad ved konfirmasjonen - ikke godt å vite hvilket navn han benyttet senere. Jeg har også søkt på gravminner uten resultat.
mvh Aud Marion
Jeg har sett i "Norges bebyggelse" for Ørland, men jeg fant ikke Ingolf der, dessverre.
Ser at han bruker etternavnet Røstad ved konfirmasjonen - ikke godt å vite hvilket navn han benyttet senere. Jeg har også søkt på gravminner uten resultat.
mvh Aud Marion
-
Takk Aud Marion. Uansett om det ikke ble det store resultatet, så er det utrolig godt å få hjelp fra dere som ser mulighetene. Etternavnet Røstad skal jeg ha i bakhodet som en tilleggsopplysning i videre leting