Min farfar Hagbart Marius Thoresen (født: Eliassen) kom fra Dyrvik. Han var sønn av Elias Melkjordsen Dyrvik og Josefine Henriette Dyrvik (f: Thoresen) Jeg er sønn av Hagbarts sønn (1 av 6 barn. 5 gutter og 1 jente) Elian Josef Thoresen. Hagbart ble født 24. april 1890 og var antagelig eneste barn i dette ekteskapet. Elias Melkjordsen døde i 1900 og da giftet Josefine Henriette seg opp igjen med Theodor Langholmen (Mikkel Teodor Johansen) og fikk flere barn men jeg vet ikke navn på disse. Etter det jeg har klart å finne ut kom Hagbart fra gårdsnr:28 bruksnr:12, den siste eieren av dette bruket som jeg har klart å finne var Martin Gundersen Dørvik som kjøpte gården eller tok over gården i 1902.
Så nå er jeg altså nysgjerrig på om mi slekt fremdeles eksisterer i Dyrvika eller på Frøya ellers?
Jeg har interesse av alt som er av kunnskap om folket og livet i Dyrvika opp igjennom tidene.
Om du har opplysninger å komme med så kan du svare med en kommentar her, sende en PM, ringe/sende melding til tlf:950 84 358, maile meg på [email protected] eller sende brev til: Finn Hagbart Thoresen-Lysøysund Roelbakken 3 7168 Lysøysundet. Jeg venter i spenning og sier på forhånd takk