Aner fra Gurvikdal, Strømøy, Auka, Sjønhalsen, Dyrøy, Kvalvæ

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
gj03271
Sted: HAKADAL

Re: Aner fra Gurvikdal, Strømøy, Auka, Sjønhalsen, Dyrøy, Kv

Legg inn av gj03271 » 15. desember 2004 kl. 21.54

Hei,
Jeg prøver igjen. Har aner fra Gurvikdal, Klubben, Auka, Strømøy, Skjønhalsen, Sør-Dyrøya, Nord-Dyrøya, Kvalværet, Gåsøya, Yttersida, Uttian, Kløven, Vavika og Nesset på Frøya.

Hører gjerne fra noen som arbeider med slekt fra disse områdene.

Tom Vavik, Elnesveien 95, 1488 Hakadal
Tlf(priv) 67 07 41 05
Epost: [email protected] (priv)

Jan Våbenø Larsen

Legg inn av Jan Våbenø Larsen » 16. desember 2004 kl. 1.52

Hei! Jeg har bladd litt i "Norges Bebyggelse", herredsbindet for Sør-Trøndelag, Nordre del, (hvor personalia ble innsamlet i tiden 1953-1956) og funnet at det var over 40 eiendommer med minst like mange oppsittere som hadde Gurvikdal som postadresse (men ingen hadde Gurvikdal som slektsnavn). Det samme gjelder for de fleste andre stedene du nevner.

Det vil si at om jeg kommer med navn på noen av personene som bodde i f eks Gurvikdal rundt 1953-56, vil det være små muligheter for å treffe på personer som du eventuelt søker.

Hele Frøya hadde på den tiden i underkant av 7000 innbyggere (idag bor ca 4150 personer der). Om du tar for deg herredsbindet for Sør-Trøndelag, Nordre del, vil du sikkert finne noen av de personene du søker. (Frøya var fram til 1964 delt i 2 kommuner - Nordfrøya og Sørfrøya).

Jeg går ut fra at biblioteket på heimplassen din vil være behjelpelig med å skaffe denne boken til utlån.
mvh Jan

Jostein

Legg inn av Jostein » 16. desember 2004 kl. 14.31

Hei Tom

Jeg har også min del av slekten i de omerådene som du nevner. Vet ikke om vi har pratet sammen før. Jeg bor på Stovner så det er ikke så langt i fra deg ser jeg. mail: [email protected]

Tom

Legg inn av Tom » 17. desember 2004 kl. 15.00

Takk Jan for nyttig tips. Jeg har bladd i denne boken før, men vil ta den opp igjen for å se om den kan gi meg flere opplysninger enn det jeg har.

Hei Jostein. Vi har kanskje snakket sammen tidligere. Send meg gjerne flere opplysninger til om dine aner slik at jeg kan finne ut om vi er i slekt. Mailadressen hjemme er: [email protected]

Jostein

Legg inn av Jostein » 18. desember 2004 kl. 14.34

Skal prøve på det Tom.

Har du den boka "Norges Bebyggelse", herredsbindet for Sør-Trøndelag, Nordre del, (hvor personalia ble innsamlet i tiden 1953-1956)
har vært på jakt etter den

Tom

Legg inn av Tom » 18. desember 2004 kl. 17.04

Nei, jeg har ikke boka, men Deichmanske i Oslo sentrum regner jeg med har den.
Hva heter dine 8 oldeforeldre og hvor kommer de i fra ?

Jostein

Legg inn av Jostein » 18. desember 2004 kl. 17.12

Johan Elenius Olsen Brevikdal, født inntian
Helene Olausdat. Brevikdal
foreldre Johan: Ole Johannesen,født Maaøen, Sør-Frøya,Inntian
og Caroline Eriksdatter

Tom

Legg inn av Tom » 18. desember 2004 kl. 19.20

Jeg kjenner ikke disse og har heller ikke slekt fra Inntian.

Jan Våbenø Larsen

Legg inn av Jan Våbenø Larsen » 18. desember 2004 kl. 20.51

Hei! Bare en rettelse, det skal være: "Frøya hadde på den tiden i underkant av 8000 innb"., altså nær en halvering på 50 år. Ellers tror jeg boka er til salgs, jeg har den, kjøpte den for ca 5 - 6 år siden. Da kostet den omtrent 1000 kroner. Men, Fylkesbiblioteket i ditt hjemfylke kan sikkert skaffe den til utlån.
mvh Jan

Svar

Gå tilbake til «Frøya»