Kristine Marie Mikkelsdatter Jenssen, f. 1865
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
- Oddvar Munro-Jenssen
- Sted: JAKOBSLI
- Kontakt:
Kristine Marie Mikkelsdatter Jenssen, f. 1865
Kristine Marie Mikkelsdatter Jenssen var født i 1865. Hennes foreldre var Mikal Jenssen f. 19. januar 1831 på Lychen i Ingdalen, Stadsbygdens P.. død 03. juni 1896 på Bottenvig, Fjellværøy og Margrethe Marselie Hansdatter Schanke f. 29. juli 1840 i Bottenvig, Fjellværøy og død 1917 på Bottenvikg.
Kristine Marie var gift Kvendal eller Kalvdal (se bildet). Er det noen som vet noe om henne?
Kristine Marie var gift Kvendal eller Kalvdal (se bildet). Er det noen som vet noe om henne?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Kristine Marie Mikkelsdatter Jenssen, f. 1865
Kristine Marie var født i Bottenvika 28. februar 1866. Hun ble gift med Nils Peter Johansen, trolig rundt 1900, og de bosatte seg i Kvenndalen i Åfjord. Kristine skrev seg Kverndal og døde i Åfjord kommune 9. september 1947. 3. mars 1901 fødte hun Klara Pauline. De fikk sikkert flere barn, men det har jeg ikke sjekket.
Klara ble for øvrig gift Grøtting og bodde også i Åfjord.
Krister
Klara ble for øvrig gift Grøtting og bodde også i Åfjord.
Krister
- Oddvar Munro-Jenssen
- Kontakt:
Takk for svaret. Kristine Marie var søsteren til min oldefar Martin Olaus Jenssen som var lærer på Bottenvik på Hitra.
Er det noen som vet om Kristine hadde flere barn?
Er det noen som vet mer om datteren Klara Pauline?
mvh
Oddvar
Er det noen som vet om Kristine hadde flere barn?
Er det noen som vet mer om datteren Klara Pauline?
mvh
Oddvar
Hei, Oddvar
Hvis du ser på den skannede klokkerboka for Aafjord/Aa, så kan du gå gjennom døpte fra 1901. Da finner du eventuelt andre barn, vil jeg tro. Det var slik jeg fant Klara Pauline.
Leste for øvrig din artikkel om "fjøset på Fjellværøya" med stor interesse.
Krister
Hvis du ser på den skannede klokkerboka for Aafjord/Aa, så kan du gå gjennom døpte fra 1901. Da finner du eventuelt andre barn, vil jeg tro. Det var slik jeg fant Klara Pauline.
Leste for øvrig din artikkel om "fjøset på Fjellværøya" med stor interesse.
Krister
Klarte ikke å dy meg helt. 7. mai 1905 ble sønnen Bjarne Nitter født på gården Kverndal.
Krister
Krister
- Oddvar Munro-Jenssen
- Kontakt:
Takk for tipset, Krister. Jeg har bare konsentrert meg om kirkebøkene for Hitra (Fillan) da det var det eneste stedet jeg visste de holdt til. Med den informasjonen jeg har fått av deg skal det bli lettere for meg å finne ut mer.
Fint at du likte artikkelen min.
Hilsen Oddvar
Fint at du likte artikkelen min.
Hilsen Oddvar
Fant flere barn:
Johan Arnt, født 30. august 1891, gift 31. mai Åfjord m/Inga Karlotte Pettersdatter Grytan. Kalte seg trolig bare Arnt.
Margrethe Marie, født 25. mars 1893, gift 25. oktober Åfjord m/Arne Johannes Arntsen By
Martin Olai, født 14. september 1896, d. 26. september Åfjord, gift 4. februar 1928 Åfjord m/Gudrun Pauline Olsdatter Berdahl, født 9. desember 1897
Ingeborg Aagot, født 3. april 1899 (Det kan hende at hun ble gift Amundal og ble gravlagt på Lademoen. I så fall døde hun 9. januar 1967.)
Nils Petter Kverndal var for øvrig født 6. august 1862 og døde 22. februar 1941.
Johan Arnt, født 30. august 1891, gift 31. mai Åfjord m/Inga Karlotte Pettersdatter Grytan. Kalte seg trolig bare Arnt.
Margrethe Marie, født 25. mars 1893, gift 25. oktober Åfjord m/Arne Johannes Arntsen By
Martin Olai, født 14. september 1896, d. 26. september Åfjord, gift 4. februar 1928 Åfjord m/Gudrun Pauline Olsdatter Berdahl, født 9. desember 1897
Ingeborg Aagot, født 3. april 1899 (Det kan hende at hun ble gift Amundal og ble gravlagt på Lademoen. I så fall døde hun 9. januar 1967.)
Nils Petter Kverndal var for øvrig født 6. august 1862 og døde 22. februar 1941.
- Oddvar Munro-Jenssen
- Kontakt:
Takk for mer informasjon, Krister.
Jeg har funnet dåp og konfirmasjonen til Klara i kb og dødsdato på gravminner. jeg fant også Kristine og Nils Petter Kverndal på gravminner. Så skal jeg lete videre...
mvh Oddvar
Jeg har funnet dåp og konfirmasjonen til Klara i kb og dødsdato på gravminner. jeg fant også Kristine og Nils Petter Kverndal på gravminner. Så skal jeg lete videre...
mvh Oddvar