Legg inn
av Knut Ragnar Ansnes » 12. desember 2007 kl. 15.17
Hei !
P.g.a. litt knapp tid nå kan jeg bare svare deg litt overfladisk, så dette er med forbehold
.
På min oversikt over ULVAN har jeg en Nils Eriksen, gift 16.9.1834 med Anne Dorothea Olsdatter. Hans foreldre var Nils Eriksen, fra Nordgården, Sandstad( Hitra ) og Anne Iversdatter Fjeldvær ( senere Ulvan ) født i Orkdal. For Anne Olsdatters foreldre har jeg bare notert at far hette Ole Christensen. Både Nils og Anne har jeg som født i 1810. De har en stor slekt etter seg !
Som sagt, jeg har ikke fått tid til å sjekke dette ordentlig, det kan være feil ektepar jeg har her, kan sjekke senere.
Imidlertid er 3 av fadderne fra Ulvan, og 3 fra Nordbotn. Tror kanskje de heter:
Anne Iversdatter Ulvan, Golla Jakobsdatter? Nordbotn, Ingeranna Hansdatter Nordbotn,
gm ( gårdmand) Nils Eriksen Ulvan, Hans? Nordbotten, Carl Ulvan. Jeg kjenner ikke så godt til Nordbotn, men Hans-navnet kan tyde på Schankeslekt. 2 av de 3 fra Ulvan er alt nevnt, tredjemann Carl Ulvan kan faktisk være min ane Carl Iversen fra Trondheim, som senere ble boende på plassen Bagenget under Ulvan.
Tror også du finner noe om disse som er nevnt i Hitraboka II, under Ulvan og Fjeldvær.
Venlig hilsen
Knut