Brit Larsdatter Torslett
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
-
- Sted: GJØVIK
Brit Larsdatter Torslett
Hei.
Jeg prøver å finne fødselen til denne Brit. Hun var vistnok født i Stangvik 25-7-1881 og var datter til Lars Olsen Stangvik 1843-1910 og Maret Pedersdatter Haugen 1847-1928. Skulle gjerne visst når hun evt ble døpt og fadderne og konfirmasjon etc.....
noen som kan hjelpe?
Det er sørgelig dårlig utvalg blant kirkebøker/klokkerbøker for Stangvik i nyere tid ser det ut som....hvertfall som er på digitalarkivet......
Ideer?
mvh Erik
Jeg prøver å finne fødselen til denne Brit. Hun var vistnok født i Stangvik 25-7-1881 og var datter til Lars Olsen Stangvik 1843-1910 og Maret Pedersdatter Haugen 1847-1928. Skulle gjerne visst når hun evt ble døpt og fadderne og konfirmasjon etc.....
noen som kan hjelpe?
Det er sørgelig dårlig utvalg blant kirkebøker/klokkerbøker for Stangvik i nyere tid ser det ut som....hvertfall som er på digitalarkivet......
Ideer?
mvh Erik
-
- Sted: LØKKEN VERK
Re: Brit Larsdatter Torslett
Erik skrev:Hei.
noen som kan hjelpe?
Ideer?
mvh Erik
Hei !
Har du prøvd med bygdebøker for Stangvik, da også Surnadal ?
De kan lånes fra et lokalt bibliotek og om ikke annet som fjernlån.
Lykke til.
Mvh. Magne.
-
Har bygdebøker fra begge steder men dåp og faddere står ikke der.
Kan vel være at man må skrive til statsarkivet i Trondheim om dette siden det ikke ser ut som det er skannet noen kirke eller klokkerbøker for Stangvik etter 1900.....?
mvh Erik
Kan vel være at man må skrive til statsarkivet i Trondheim om dette siden det ikke ser ut som det er skannet noen kirke eller klokkerbøker for Stangvik etter 1900.....?
mvh Erik
-
Magne skrev:Erik skrev:Hei.
noen som kan hjelpe?
Ideer?
mvh Erik
Hei !
Har du prøvd med bygdebøker for Stangvik, da også Surnadal ?
De kan lånes fra et lokalt bibliotek og om ikke annet som fjernlån.
Lykke til.
Mvh. Magne.
Hei !
Også en kandidat ?
F. T. Stangvik 1910.
Torslet.
Brit L. Torslet.
http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft ... 6797001515
Mvh. Magne.
-
Joda ,dette er henne. Hun ble senere gift med Martinus Sagli fra Tingvoll og kom senere til Steinkjer og fikk 2 barn.
Erik
Erik
-
Erik skrev:Joda ,dette er henne. Hun ble senere gift med Martinus Sagli fra Tingvoll og kom senere til Steinkjer og fikk 2 barn.
Erik
Hei !
Men hva med fødselsdato, hvor har du 25.07.1881 i fra ?
Mvh. Magne.
-
Den har jeg fra barnebarnet til bror til Martinus Sagli.
mvh Erik
mvh Erik
Iflg FS er Brit født i 1881 jfr
https://familysearch.org/pal:/MM9.2.1/MWYK-S6R
Og i Heimer og ætter i Stangvik band 1(Hans Hyldbakk) side 326 er Brit født 1881 gift med Martinus Olsen Sagli frå Tingvoll. Brit er barn nr 5, av 10.
Da trur eg at eg held ein knapp på FS og Hyldbakk, og stemme ned FT 1910. Hadde vi hatt skanna kyrkjebøker, eller funne henne på Gravminner, ville det vore enkelt å velgje mellom 1881 og 1882.
Mvh
Wenche
https://familysearch.org/pal:/MM9.2.1/MWYK-S6R
Og i Heimer og ætter i Stangvik band 1(Hans Hyldbakk) side 326 er Brit født 1881 gift med Martinus Olsen Sagli frå Tingvoll. Brit er barn nr 5, av 10.
Da trur eg at eg held ein knapp på FS og Hyldbakk, og stemme ned FT 1910. Hadde vi hatt skanna kyrkjebøker, eller funne henne på Gravminner, ville det vore enkelt å velgje mellom 1881 og 1882.
Mvh
Wenche
- Marit Lorvik Sørli
Brit Saglie , født 25. 7. 1881 , gravlagt Egge Kirkegård , Steinkjer :
http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=3301176
http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=3301176
Takk Marit,
fordi du har betre fantasi med skrivemåte på namn.
Men da er det FS, bygdaboka, gravminner og barnebarnet til bror av herr Sagli som får overvekt mot FT 1910.
Beste helsing
Wenche
fordi du har betre fantasi med skrivemåte på namn.
Men da er det FS, bygdaboka, gravminner og barnebarnet til bror av herr Sagli som får overvekt mot FT 1910.
Beste helsing
Wenche
-
Jeg holder også en knapp på FS, bygdaboka, gravminner og barnebarnet til bror av Martinus Sagli.
Skulle gjerne sett noen skanna kirkebøker for Stangvik ,men de er tydeligvis ikke ute på digitalarkivet og ikke skannet. Eller kanskje de ikke finnes ,siden de ikke ligger der? (Kan vel ikke være tilfelle?). Får vel kontakte statsarkivet i Trondheim og spørre om de finnes eller ikke.......
mvh Erik
Skulle gjerne sett noen skanna kirkebøker for Stangvik ,men de er tydeligvis ikke ute på digitalarkivet og ikke skannet. Eller kanskje de ikke finnes ,siden de ikke ligger der? (Kan vel ikke være tilfelle?). Får vel kontakte statsarkivet i Trondheim og spørre om de finnes eller ikke.......
mvh Erik
Erik
Du kan jo rette eit lite spørsmål til sambygdningen min, Erling Myrbostad, ivrig forumdebatant, for han veit ALT om Surnadal og Stangvik + mykje, mykje meir, både om tilstanden og innhaldet til kyrkjebøkene.
Beste helsing
Wenche
Du kan jo rette eit lite spørsmål til sambygdningen min, Erling Myrbostad, ivrig forumdebatant, for han veit ALT om Surnadal og Stangvik + mykje, mykje meir, både om tilstanden og innhaldet til kyrkjebøkene.
Beste helsing
Wenche
-
Akkurat gjort det nå ,så vi får se om han kan si noe mer konkret.
mvh Erik
mvh Erik
-
Fikk svar fra Erling nå. Bøkene var ikke innlevert fra prestekontoret ,men er visst det nå men tydeligvis ikke skannet enda. Erling kunne hjelpe meg med Brit`s fødsel og dåp ,så jeg fikk greie på det jeg var ute etter!.
mvh Erik
mvh Erik