Johanne (Johanna) Olsdotter Hals/Smiset. Kven var foreldra?
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
-
- Sted: ELNESVÅGEN
Johanne (Johanna) Olsdotter Hals/Smiset. Kven var foreldra?
Ho fekk ei stor etterslekt, og familien hennar er presentert frå side 332 under Smestad (Krokatrøa) på Røkkum i Hans Hyldbakks ”Heimar og ætter i Stangvik” bind 3. Men eg finn ingen dokumentasjon på kven foreldra hennar var, og det ligg ikkje føre materiell på nett som kan hjelpe meg så vidt eg kan sjå. Men kanskje nokon veit?
I folketeljinga 1900 er ho tenestejente på garden til Erik O. Smiset, og her er det oppgjeve at ho var fødd 1884 i Stangvik. (Påfølgjande person er Kristine Olsdotter f 1888 i Stangvik, og ho er nemnt som pleiedatter. Men kan ho vere ei søster av Johanne?) Ettersom Kristine er pleiedatter, er det naturleg å tenkje seg ei tilknytning til familien til Erik og/eller konene hans, Dordi Jonsdotter Sesbø og/eller Sigrid Andersdotter Valset. Men eg har ikkje funne noko slik tilknytning.
Det ser ikkje ut til at Hans Hyldbakk har visst noko meir om Johanne Olsdotter heller. Kan det vere feil oppføring i folketeljinga? Kanskje ho ikkje var fødd i Stangvik?
I folketeljinga 1900 er ho tenestejente på garden til Erik O. Smiset, og her er det oppgjeve at ho var fødd 1884 i Stangvik. (Påfølgjande person er Kristine Olsdotter f 1888 i Stangvik, og ho er nemnt som pleiedatter. Men kan ho vere ei søster av Johanne?) Ettersom Kristine er pleiedatter, er det naturleg å tenkje seg ei tilknytning til familien til Erik og/eller konene hans, Dordi Jonsdotter Sesbø og/eller Sigrid Andersdotter Valset. Men eg har ikkje funne noko slik tilknytning.
Det ser ikkje ut til at Hans Hyldbakk har visst noko meir om Johanne Olsdotter heller. Kan det vere feil oppføring i folketeljinga? Kanskje ho ikkje var fødd i Stangvik?
Re: Johanne (Johanna) Olsdotter Hals/Smiset. Kven var foreld
Hei
Mulig kandidat, jeg får ikke linken min til akkurat nå. Men det er KB Stangvik/ Åsskard 1879-1933, side 6 nr. 3
lykke til
Hilsen
Grethe Aud
Mulig kandidat, jeg får ikke linken min til akkurat nå. Men det er KB Stangvik/ Åsskard 1879-1933, side 6 nr. 3
lykke til
Hilsen
Grethe Aud
-
Denne Johanne opptrer også i folketeljinga for Åsskard i 1900, og er i så fall dobbeltført. Men foreldra fann eg ikkje i 1900. Så det er kanskje muleg det kan vere ho. Men eg har lite tru på det, mellom anna og fordi foreldra ser ut til å ha tilknytning til Surnadal og Åsskard, ikkje til områda sør for fjorden.
-
- Sted: KVANNE
Hei,
Ikkje direkte svar på spørsmåla, men eg kan utelukke eit par ting: Johanna Olsdotter i Bæverfjord er ein annan person enn den Magnar spør etter, ho var frå Skivedvollen under Bæverfjord, og døydde ugift i 1910.
Når det gjeld Kristine Olsdotter, f. 1888 og fosterdotter i Nistu'n på Smiset, så er dette temmeleg sikkert "uekte" dotter til Maret Johannesdotter frå Litjtrønesset (Åsheim) på Nes. Faren til Kristine skulle være Ola P. Skar frå Tingvoll. Maret hadde elles tre uekte born til, Marie Nilsdotter, Olaf Jonson og Ingeborg Jonsdotter. Men ingen som heitte Johanna, så langt eg veit.
mvh Erling
Ikkje direkte svar på spørsmåla, men eg kan utelukke eit par ting: Johanna Olsdotter i Bæverfjord er ein annan person enn den Magnar spør etter, ho var frå Skivedvollen under Bæverfjord, og døydde ugift i 1910.
Når det gjeld Kristine Olsdotter, f. 1888 og fosterdotter i Nistu'n på Smiset, så er dette temmeleg sikkert "uekte" dotter til Maret Johannesdotter frå Litjtrønesset (Åsheim) på Nes. Faren til Kristine skulle være Ola P. Skar frå Tingvoll. Maret hadde elles tre uekte born til, Marie Nilsdotter, Olaf Jonson og Ingeborg Jonsdotter. Men ingen som heitte Johanna, så langt eg veit.
mvh Erling
-
- Sted: KRISTIANSUND N
Det kan jo hende at de gifta seg i Kristiansund. Mange som gjorde det.

-
Takkar Grete, Erling og Tore! Ein Ola P. Skar var fødd 1851 og døydde ugift i 1919 står det i bind 3 av Tingvollboka. Meir stod det ikkje der. Har bladd gjennom vigslar i Kristiansund 1917, men fann ikkje Johanna og Lars.
-
Berre eit tilfelle?
I Stangvikboka bind 3 side 251 står det at sonen til Johanna, Magnar Larsson Hals/Smestad driv jorda på plassen Nystua under Levik, der Kristine Olsdotter og familien hennar budde. Eigarane av eigedommen er Sverre og Ingeborg Smiset, barnebarn og oldebarn til Erik O. Smiset.
I Stangvikboka bind 3 side 251 står det at sonen til Johanna, Magnar Larsson Hals/Smestad driv jorda på plassen Nystua under Levik, der Kristine Olsdotter og familien hennar budde. Eigarane av eigedommen er Sverre og Ingeborg Smiset, barnebarn og oldebarn til Erik O. Smiset.
-
Har nå gått gjennom kopi av konfirmantlister sist på 1800-talet som jeg har liggende.
Der finner jeg Johanna Olsdatter Smiset som konfirmert den 25.6.1899. Det fremgår der at hun er datter av Maret Johannesdatter frå Ltjtrøneset på Nes, men ho er altså ikke nevnt i Stangvikboka.
Fødselsdato er 8.7.1884, dåpsdato 27.7.1884. Fødested Røkkum, bopel ved konfirmasjonen er Smiset. Foreldre er dreng Ole Olsen Reinset og pige Marit Johannesdatter Nes.
Men hvem denne Ole Olsen Reinset er, har jeg ikke klart å nøste opp så langt.
mvh Erling
Der finner jeg Johanna Olsdatter Smiset som konfirmert den 25.6.1899. Det fremgår der at hun er datter av Maret Johannesdatter frå Ltjtrøneset på Nes, men ho er altså ikke nevnt i Stangvikboka.
Fødselsdato er 8.7.1884, dåpsdato 27.7.1884. Fødested Røkkum, bopel ved konfirmasjonen er Smiset. Foreldre er dreng Ole Olsen Reinset og pige Marit Johannesdatter Nes.
Men hvem denne Ole Olsen Reinset er, har jeg ikke klart å nøste opp så langt.
mvh Erling
-
Dette med Ola Olsen var ikke så enkelt å finne utav, men her er en sannsynlig kandidat, tror jeg:
http://www.digitalarkivet.uib.no/cgi-wi ... =2392#ovre
Her er dåpen til Ole Olsen over
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-100
En rask gjennomgang av Stangvikboka på Ulvund og omegn ga ikke noe resultat, men finner ham i FT1865, faren er sjømann og de er inderster på Ulvund:
http://www.digitalarkivet.uib.no/cgi-wi ... =1752#ovre
Stopper der foreløpig.
mvh
Erling
http://www.digitalarkivet.uib.no/cgi-wi ... =2392#ovre
Her er dåpen til Ole Olsen over
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-100
En rask gjennomgang av Stangvikboka på Ulvund og omegn ga ikke noe resultat, men finner ham i FT1865, faren er sjømann og de er inderster på Ulvund:
http://www.digitalarkivet.uib.no/cgi-wi ... =1752#ovre
Stopper der foreløpig.
mvh
Erling
-
Slo opp på giftemål, og fant straks foreldrene, som er lette å plassere i Ålvundfjorden.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-191
mvh Erling
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-191
mvh Erling
-
Har noe opplysninger om Ola Olsen Reinset/Ulvund i Amerika også, dersom det skulle være av interesse. Dit bar det også med broren, også familisert der borte.
mvh Erling
mvh Erling
-
Eg må seie tusen, tusen takk til Erling. Har vore bortreist utan tilgang på nett, så eg har ikkje sett det framifrå arbeidet ditt før no. Har heller ikkje fått sett meg inn i det enno, men dette ser svært lovande ut.