Sigrid Johannesdatter døpt 18.des.1781 i Øksendal sogn

Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal

Svar
Brukeravatar
dn13565
Sted: BODØ

Sigrid Johannesdatter døpt 18.des.1781 i Øksendal sogn

Legg inn av dn13565 » 30. mai 2009 kl. 20.18

Hei :)

Sigrid var uekte datter av Johannes Olsen (døpt 18.feb. 1759) fra gården Smistad i Øksendal sogn. Dette har jeg fra de skannede ministerialbøkene for Sunndal.
Men, hvem var Sigrids mor?

Så langt jeg har funnet ut, ble hun ikke gift med Johannes.
Han giftet seg 26.mai 1799 med Else Ericsdatter, Mosbøen. Og, siden Else er født ca 1776, er hun jo uaktuell som mor til Sigrid. Ved folketellingen 1801 for Sunndal er de begge i sitt første ekteskap, og bor på gården Mosbøen.

Er det noen der ute som kan hjelpe meg? Alle hint og tips mottas med stor takk :)

Mvh
Monica P.

Brukeravatar
Osvald Rydjord
Sted: SANDEFJORD
Kontakt:

Re: Sigrid Johannesdatter døpt 18.des.1781 i Øksendal sogn

Legg inn av Osvald Rydjord » 31. mai 2009 kl. 9.27

Hei!
Finner ikke navnet på moren i bygdebøkene for Sunndal, men navnene er omtalt. Likeså en del stoff i "Meir om befolkninga i Sunndal på 1800-talet" (Knut Sæther) der Sigrid er nevnt flere ganger. Side 480 finner jeg bl.a. at hennes sønn John Halvors. er bosatt hos besteforeldrene på Sunndalsøra i 1865. http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... =2191#ovre

Tore Kristiansen
Sted: KRISTIANSUND N

Legg inn av Tore Kristiansen » 31. mai 2009 kl. 13.29

Den Sigrid Johannesdatter Smiset som står nevnt på side 480 i Knut Sæthers bok, og som hadde en sønn f. 1855 som bodde på Sunndalsøra hos besteforeldrene ved FT1865, var ei anna ei, og må ikke blandes sammen med henne født i 1781. Den Sigrid kom fra Smiset i Stangvik (Ålvundfjorden) og ikke Smestad i Øksendalen.

I Sunndalsboka bind 4 side 160 under Husby, Gjestgiveriet står det at Sigrid Johannesdatter, f. 1781 døde i 1854: "Anders's hustru Sigrid Johannesdatter omkom ved Gaudalsbroen 1. september 1854, idet den hest hun kjørte med sprang løpsk, så vognen veltet."

Det er litt rart at navnet på mora ikke står ved dåpen i 1781: Sunndal, Ministerialbok nr. 590A01 (1752-1793), Fødte og døpte 1782, side 51, nr. 2 i andre kolonne. Jeg har tenkt at kanskje mora døde i barsel, men jeg finner ingen aktuelle kandidater som er gravlagt i Sunndal prestegjeld rundt denne tida. Det er heller ingen oversikt over publice absolverede (offentlig skriftemål) hvor det kunne ha stått hvem mora var. Notatsidene for kapellanen i Øksendalen gir heller ikke svar på hvem mora var: Sunndal, Ministerialbok nr. 590A01 (1752-1793), Kronologisk liste 1781-1782, uten sidenr.

Nederst på denne sida i notatsidene for Øksendal sogn står det også navnet på faren til et uekte barn: Sunndal, Ministerialbok nr. 590A01 (1752-1793), notat- og visitassider m.m. 0, side 151., men der står det i det minste hvem mora var: 25. Sønd. Døbt Niels Pedersens uægte Dbarn N. Lars, aflet med Guru Olsd.

Jeg har tenkt at kanskje foreldrene til Sigrid var trolovet, siden det står navnet på faren ved dåpen. Men, dessverre, oversikten over trolovede stopper for Øksendal i 1775. Seinere er det få gardsnavn fra Øksendal sogn blant de trolovede. Og jeg finner heller ikke Johannes Olsen Smistad blant de trolovede i notatsidene fra kapellanen i Øksendal.

Kanskje du kan studere disse notatsidene til Øksendalkapellanen og se om du finner noe, jeg kan ha oversett?

Johannes Olsen skulle også få sin straff for dette leiermålet, og den finnes i så fall i tingbøkene. Forhåpentligvis. De er ikke skannet ennå, men for Nordmøre finnes de på mikrofilm, og dem kan du fjernlåne til ditt lokale bibliotek fra Ålesund, fylkesbiblioteket i Møre og Romsdal. Du må fjernlåne mikrofilmene NT628 og NT629.
Mikrofilm NT628 inneholder tingbøker for Nordmøre sorenskriverembete 1758-1775, 1782-1791, og NT629 for årene 1782-1800.

Et forslag er at Johannes Olsen kan ha blitt trolovet i et annet prestegjeld med mora til Sigrid. Det går lettere å sjekke siden du kan gjøre det via internett. Det kan være et skudd i blinde, men du bør sjekke kirkebøkene for
Tingvoll og Nesset. Du burde også ha sjekket Stangvik, men der brant kirkebøkene 27. november 1783 så der finner du ikke noe.

Barn født av foreldre som ikke var gift (uekte) fikk arv etter mora si, men ikke automatisk etter faren. Så hvis mora døde rundt tida da Sigrid var født, så kan det være noe å hente i skifteprotokollene. Kanskje lite sannsynlig, men hvis du skal fjernlåne mikrofilmer kan du også låne mikrofilmene HF1806, HF1807 og HF1808.
De inneholder skifteprotokoller for Nordmøre sorenskriverembete:
HF1806: årene 1776-1783
HF1807: årene 1781-1787
HF1808: årene 1783-1792

Det kan jo også være at Sigrid får arv etter slekt på morsida, og siden hun er barn, er det en verge som disponerer denne arven for henne inntil hun blir myndig. I årene 1604-1863 var ugifte kvinner umyndige i Norge. Så i tida etter at hun ble gift, ville mannen hennes motta hennes arv. Fra 1700-tallet ble det kalt for avkall på arv og står som det i tingbøkene. Kvitteringer for avkall på arv ble tinglyst, og da kan du sjekke tingboka for Nordmøre sorenskriverembete fra 1810 og et par år.
Den finnes på mikrofilm NT630 som inneholder årene 1791-1819.
Hvis mora kom fra Nesset prestegjeld som tilhørte Romsdal sorenskriverembete, så er ikke tingbøkene mikrofilmet etter 1802, og da må du til Statsarkivet i Trondheim for å finne denne tingboka.

Dette var en del tips om hvor du kan lete. Håper andre også kan ha andre tips til hvordan du kan finne hvem mora var.
Håper også at du gir oss stadige statusrapporter i leitinga di etter henne. Det er litt artig å følge med på, og kanskje vi da kommer på noe også som kan hjelpe deg i søket. :)
:) Tore

Brukeravatar
dn13565

Legg inn av dn13565 » 31. mai 2009 kl. 14.12

Hei dere :)

Tusen hjertelig takk for supre tips! Nå skal jeg jobbe på, for å prøve å løse mysteriet mitt!
Og selvsagt skal jeg holde dere oppdatert. :)

Hvis det skulle være noen der ute som sitter på flere opplysninger, mottas alt med stor takknemlighet :)

Mvh
Monica P.

Brukeravatar
Osvald Rydjord
Sted: SANDEFJORD
Kontakt:

Legg inn av Osvald Rydjord » 31. mai 2009 kl. 20.35

Takk Tore for at du var årvåken slik at ikke Monica ble ført på villspor! Men det er vel den rette Sigrid som er nevnt side 330b og 354a gift med Anders Larsen på Huseby?

Tore Kristiansen

Legg inn av Tore Kristiansen » 31. mai 2009 kl. 21.48

Ja, Osvald. Det er henne! :)

Magnar Husby
Sted: ELNESVÅGEN

Legg inn av Magnar Husby » 12. juni 2009 kl. 23.47

Eg kikka litt på dette fordi eg har arbeidd mykje med Øksendal. Eg fann det påfallande at Mari Husby, truleg gardkona i Skreddarstua Husby, var fadder til Sigrid. Søstera til Mari, Kari, fekk i 1802 ei dotter Guro utanfor ekteskap med Jens Olson i Nestua på Stormjølkill. Kunne det vere slik at Kari også hadde fått barn før! Eg ville difor finne ut kvar Kari oppheldt seg under folketeljinga i 1801, og om ho hadde nokon barn hos seg. Eg sjekka difor kven som oppheldt seg i Nestua då. Nokon Kari er ikkje nemnt der, men derimot var Sigrid Johannesdotter, 20 år gamal, tenestejente på garden. Kan det altså vere slik at Kari Larsdotter Husby f 1765, frå Skreddarstua på Husby, også var mor til Sigrid? Ho var i så fall svært ung da ho fekk Sigrid. Kan det vere ein grunn til at ho ikkje blir nemnt? Det eg har funne kan sjølvsagt vere heilt tilfeldig, og det beviser ikkje noko som helst. Men finst det fleire indisium som peikar i same retning?

Tore Kristiansen

Legg inn av Tore Kristiansen » 13. juni 2009 kl. 9.56

Jeg syns det høres tvilsomt ut.
Ei jente på 18 år som får barn på denne tida er relativt sjelden, er mine erfaringer. Kari Larsdatter Husby ble konfirmert i 1781, 17 1/2 år gammel: Sunndal, Ministerialbok nr. 590A01 (1752-1793), Konfirmerte 1780-1782, side 71.
Konfirmasjonen var 7. søndag etter Trinitatis 1781, hvilket var 29. juli. Sigrid Johannesdatter ble døpt 18. desember samme år. Det er jo mulig at Kari Larsdatter Husby kan ha vært mora, men jeg synes ikke det høres ut som den mest sannsynlige kandidaten. Og hvis det var tilfellet, så må det ha vært en sak for tinget om det, og hun må ha vært nevnt i tingboka i den forbindelse.

En annen kilde som kan undersøkes, er sikt- og sakefallsregnskapet for Nordmøre. Men det finnes i fogderegnskapet for Nordmøre, og det er ikke skannet eller mikrofilmet for 1780-tallet. Det må leses i Riksarkivet.
Hvis ikke presten fulgte opp med kirkelig tukt for de som brøt reglene, så vær sikker på at sikt- og sakefallsforpakteren fulgte med! En av mine aner på Averøya fikk barn før det var gått 9 måneder etter vielsen på 1780-tallet. Det er ikke nevnt noe om offentlig skriftemål i kirkebøkene der, men i sikt- og sakefallsregnskapet dukket saken opp, og Andreas Thomassen Parelius måtte betale bot. :!: Sikt- og sakefallsforpakteren passet på å få inn sine inntekter. :)

Brukeravatar
dn13565

Legg inn av dn13565 » 14. juni 2009 kl. 22.40

Hei hei

Tusen takk til Magnar og Tore som er flotte hjelpere. :)
Har jo tenkt tanken, om Sigrid kunne ha slekt på Stormelkil, der hun arbeidet. Kunne jo være en tante eller onkel som forbarmet seg over henne. Men, en annen artig sak; når hun gifter seg med Anders Larsen i 1810, står hun oppført å komme fra gården Mosbøen, der hennes far var gift og bodde.
Flere av denne siden av familien var faddere ved dåpen til deres sønn Lars, f.1813.
Så selv om hun var uektefødt, hadde hun tydeligvis god kontakt med fars familie.

Skal prøve å følge opp rådene deres i løpet av sommeren, for dette hadde vært artig å få en løsning på :D

Mvh
Monica P.

Magnar Husby

Legg inn av Magnar Husby » 16. juni 2009 kl. 18.11

Eg veit ikkje om du er merksam på det, men viss fadderen Mari Husby i dåpen til Sigrid Johannesdotter, er den seinare gardbrukarkona på Skreddarstua i Husby, altså Mari Larsdotter Husby f 1756, så var ho barnlaus. Mannen hennar døydde i 1819, og sistpå han levde, vart det ifølgje Sunndalsboka bind IV sett opp eit testamente, og "ifølge dette skulle den lengstlevende av dem være den førsteavdødes eneste arving, og etter den lengstlevendes død skulle piken Guri Jensdatter (f 1802 - og "uekte" dotter av Kari Larsdotter Husby f 1756 og Jens Olson Melkild) være deres eneste arving". Arvingane etter ektemannen til Mari, Ole Engelson protesterte, og saka var oppe i retten med 6 vitne. Testamentet vart kjent gyldig. Men det ville vel vere rart om Sigrid Johannesdotter ikkje var nemnt i dette rettsoppgjeret viss ho også var dotter til Kari Larsdotter. Mari Larsdotter døydde i 1827, men det ser ut til at Guri Jensdotter og mannen hennar, Gunnar Andersson frå Ålvundeid, overtok garden alt i 1821. Da dette hende, dreiv Sigrid Johannesdotter og mannen hennar, Anders Larsson Hjellbø, gjestgjevariet på Øksendalsøra, Husby b6, og det ligg i same området.
Eg har sett litt på oppattkallingar og, men ikkje funne noko som kan styrke ein eventuell teori om at Sigrid Johannesdotter si mor heitte Kari. Sigrid og Anders hadde derimot ei dotter Elen fødd i 1815, og namnet Elen ser eg ikkje dokumentert verken på Smestad, i Skreddarstua eller på Hjellbø. Så kanskje mor til Sigrid var ei Elen eller Eli?

Brukeravatar
dn13565

Legg inn av dn13565 » 17. juni 2009 kl. 20.38

Hei Magnar :)

Takk for tipsene !

Prøvde å finne denne Elen, datter til Anders og Sigrid, men kunne ikke finne henne.
Har du noe nærmere dåpsdato? Jeg fant ei Elen, men det var en annen Anders og hans kone Gurri...

Mvh
Monica P.

Magnar Husby

Legg inn av Magnar Husby » 17. juni 2009 kl. 22.16

Nei eg har ikkje nærmare dåpsdato for denne Elen f 1815. Og eg har ho frå Knut Sæthers "Meir om befolkninga i Sunndal på 1800-talet. Eit supplement til Sunndalsboka bind 1-5" side 330b. Men no har eg begynt å tvile på at ho eksisterte, for kanskje Knut har blanda henne saman med denne Elie med mora Gurri som vi no begge har sett. Anders Larsen kjøpte nemleg ein del av Engen i 1825, og i Sunndalsboka under gjestgjevariet skriv Seljedal at ein skal sjå under Engen og meir om Anders Larsen. Men eg kan ikkje sjå at vår Anders Larsen hadde noko med Engen å gjere før 1825. Eg har god kontakt med Knut Sæther, så eg skal ta det opp med han.

Brukeravatar
dn13565

Legg inn av dn13565 » 17. juni 2009 kl. 22.46

Kjempeflott :)

Blir spennende å høre hva Knut S. sier. Håper du kan holde meg oppdatert.

Jeg har forresten leita etter Sigrid Johannesdatters konfirmasjon, men ikke funnet noe enda.
Begynte å lete i Sunndal/Øksendal, men har også leita i Nesset og Tingvoll.
Det kan jo være en mulighet at hun har bodd i ett anna sogn, men så kommet tilbake i voksen alder. Her må man visst angripe saken fra flere hold... :) Men jeg gir ikke opp, for det skulle vel være mulig å spore hennes mor opp, etter hvert.

Knut Sæther
Sted: Øksendal

Legg inn av Knut Sæther » 18. juni 2009 kl. 16.17

Har no sett på på denne saka, og det ser ut til at denne Eli (Elen) f. 1815 har hamna i feil familie, slik Magnar antydar. Her har nok to med namnet Anders Larsson (høvesvis Hjellbø og Engen) vorte forveksla av meg. Kona til Anders Larsson Engen er vel elles oppført med feil namn i kyrkjeboka ved denne dåpen, for han var gift med Mette Nilsdotter.

Helsing Knut Sæther

Magnar Husby

Legg inn av Magnar Husby » 31. januar 2010 kl. 12.09

Monica har kanskje alt funne ut kven mora til Sigrid Johannesdotter var. Men etter å ha kikka på dette no, har eg laga meg ein arbeidsteori om at ho var dotter til ei av døtrene i Nestua må Stormelkild.
Grunnlaget for teorien er følgjande: Når Anders og Sigrid blir gift i 1810, er ein av forlovarane Anders Olson Skrondal. Anders Olson Skrondal var son til Ole Andersson i Nestua på Stormelkild, der Sigrid tente i 1801. Ole Andersson var son til Anders Andersson Flå og hadda gifta seg med enkja Sigrid Bjørnsdotter (frå Øvre Jordal bruk 3) da ho vart enkje for andre gong. Eg trur Sigrid Johannesdotter var oppkalla etter henne. Ho hadde to døtre som voks opp med andre ektemannen sin, Jens Olson frå Lillemelkild, Guro f 1749 gift med Einar Bjørnson Fredsvik, og Magnhild f 1751, som eg per dato ikkje veit meir om. Med Ole Andersson hadde Sigrid desse borna: Gunhild f 1757- gift på Rydningen i Øksendal, Jens f 1759 (tok over Nestua, sjå i innlegga ovanfor), Gjertrud f 1761, Anders f 1764 (Skrondal, sjå straks ovanfor), Bjørn f 1767.
Tre av desse døtrene kan ha vore mor til Sigrid Johannesdotter: Magnhild f 1751, Gunhild f 1767 og Gjertrud f 1761. Guro f 1749, kan det ikkje ha vore, for ho vart gift til Fredsvik før Sigrid Johannesdotter var fødd. Det er lite truleg at det var Gunhild og, for eg ser ikkje noko særleg hopehav mellom slekta på Rydningen og slekta på Gjestgjevariet. Dessutan verkar det på alle måtar som om mor til Sigrid må ha døydd ganske tidleg. Da står vi att med Magnhild f1751 eller Gjertrud f 1761.
Sigrid Johannesdotter sin første son vart kalla Trond (døydde 2 år gammal). Det var ein eigar Trond i Nestua 1698-1712, og det kan vere fleire slektssamband frå Sigrid tilbake til han. I dåpen til Trond er Povel Smistad fadder. Han var gift med enkja etter Erik Nilsson Flå, brorsonen til Ole Andersson i Nestua. Dei andre fadrane er knytta til Anders Hjellbøen si slekt ser det ut til.
I dåpen til andre sonen til Sigrid Johannesdotter, Lars f 1813, er det ein fadder Gunder Fresvik utanom fadrane som er knytta til Hjellbøen og Smestad. Eg har ikkje funne ut kven Gunder Fresvik var, men han kan ha slektssamband til Guro f 1749, gift Fredsvik (Sjå ovanfor).

Brukeravatar
dn13565

Legg inn av dn13565 » 1. februar 2010 kl. 12.41

Hei Magnar :)

Først må jeg få takke så mye for at du tok opp tråden igjen!

Dette var veldig interessant :) Jeg har jo selv tenkt i de baner, men ikke kommet fram til noe konkret enda. Satt saken litt på hold en stund. Men dette kan absolutt være noe å bygge videre på. En eller annen plass, skulle man jo tro at navnet på Sigrid mor er nevnt.

Men nå skal jeg prøve å grave litt til, så får vi se om vi klarer å løse nøtta til slutt :)

Ha en fin dag videre !

Mvh
Monica P.

Magnar Husby

Legg inn av Magnar Husby » 19. februar 2010 kl. 22.26

Eg har arbeidd litt med denne Mjølkill-slekta att. Og det slår meg at det kan vere ei anna mulegheit og. Sigrid Johannesdotter kan kanskje vere dottera til Ragnhold Pedersdotter Rydningen som var gift med Jens Olson Melkild. (Søstera til Jens, Gunhild, var dessutan gift med faren hennar, Peder Larsson på Rydningen i Øksendal (ved Forset). Han var frå Leangen i Sunndal og hadde Ragnhild før ekteskapa sine (1747) med Pige Marit Toresdotter Furu (som eg ikkje fann ut kven var). Ragnhild er ein god del eldre enn Johannes Smestad, men ho kan ha bodd på Rydningen i periodar, og det er ikkje så langt frå Smestad. (I folketeljinga 1801 står det at Ragnhilds ekteskap med Jens olson Melkild var hennar andre. Og i innførselen i kyrkjeboka (tillegget med Øksendal) står det enke Ragnhild Pedersdatter når dei vart gift. Men eg har ikkje funne noko om det første ekteskapet). Ragnhild var gardkone på Mjølkill da Sigrid Johannesdotter budde der.

Brukeravatar
dn13565

Legg inn av dn13565 » 8. mars 2010 kl. 23.42

Hei Magnar

Og tusen takk for at du deler lokalkunnskapen din :) Er så imponert!
Dette kan vel være en mulighet? Men jeg syns fortsatt det er rart at vi ikke finner moren til Sigrid, introdusert etter fødselen. Eller var det ikke vanlig ved uekte barn? Har også lett etter Sigrids konfirmasjon, men heller ikke den finner jeg...

Men...hvis det finnes skifte etter denne Ragnhild, så er det vel en mulighet for at Sigrid står oppført der? Med mindre hun ble "glemt" fordi hun var uekte?

Mhv
Monica :)

Magnar Husby

Legg inn av Magnar Husby » 11. mars 2010 kl. 20.38

Vi gjev oss ikkje. Eg kikka på dåpen til sønene til Sigrid att. Det er stor sett berre Mosbø- og Hjellbø-folk som er fadrar. Og at fadderen Gunder Fredsvik er der når Lars blir fødd i 1813, har vel noko med Guro Melkild f 1749 sitt ekteskap med Einar Bjørnson Fredsvik å gjere?
Men kva med Ragnhild Pedersdotter Rydningen f1747, gift med Jens Olson Melkild f1759 (halvbroren til Guro), Kven hadde ho vore gift med før? Er det noko samband til stemora til Jens og Guro, Ragnhild Monsdotter Finset, ifølgje Sunndalsboka frå Eikesdal? NB! Sigrid sin son Lars etablerte seg på Solhjell i Eresfjord - på ferdselsvegen til Eikesdal. Kan det vere noko å undersøke?
Enda større tru har eg på å undersøke Todalen i Stangvik (no Surnadal). Mange av barna til søstera til Jens, Gunhild f 1757, gift med Peder Larsson Rydningen, etablerte seg i Todalen, mellom anna Marit Pedersdotter f 1786. Bråten og Viset på Ålvundeid, der Rydningen-familien og hadde samband, ligg ikkje langt frå Todalen. Og der blir det konfirmert ei Sigrid Johansdotter Husby i 1798 (Det er ein Husby-gard i Todalen og). Kan det vere at Ragnhild Pedersdotter Rydningen hadde vore gift i Todalen? Eg har ikkje Stangvikbøkene her no, men eg ville begynne å sjå der. Iallfall sjekke opp kven denne konfirmanten Sigrid Johansdotter kunne vere. (Kyrkjebøkene for Nesset har ikkje konfirmantinnførslar i aktuell periode, ser det ut til. Eg har sett på Tingvoll og Sunndal, slik som du?, men ikkje funne noko. Eg har ikkje sjekka Kvernes - og ein av sønene til Gunhild, Ole, var i Straumsnes, står det. Kvifor for han dit? Jon, som var i Tingvoll, hadde etterkomarar i Dalalia på Kårvatn i Todalen, og der er rett at han var bestefar til lærar og kyrkjesongar Sletbak i Romfo)

Knut Sæther

Legg inn av Knut Sæther » 12. mars 2010 kl. 11.16

Eg har notert at Ragnhild Pedersdotter Rydningen (Rønningen) var gift første gong i 1785 med Ingebrigt Olsson Smistad. (Meiner eg nemnde dette i ein e-post til deg ein gong, Magnar.) Vi finn denne opplysninga under "Kronologisk liste" i dei lause vedlegga som gjeld Øksendal i kyrkjeboka for Sunndal 1753-1793 (sjå sida til høgre): lenkje Ingebrigt Olsson var vel broren til Johannes, og f. 1761.

Helsing Knut

Magnar Husby

Legg inn av Magnar Husby » 12. mars 2010 kl. 15.15

Til Knut og Monica!
Seier meg lei gfor at eg ikkje har hugsa opplysninga frå Knut og fått ho inn på rett stad i dataprogrammet mitt. Eg har no kikka så snarast i Stangvikboka, men ikkje funne nokon naturleg kandidat til Sigrid Johansdotter konfirmert i Stangvik 1798.

Knut Sæther

Legg inn av Knut Sæther » 13. mars 2010 kl. 14.02

I kyrkjeboka for Sunndal 1794-1820, på notat- og visitassidene som gjeld Jordalsgrenda, finn vi Sigrid Johannesdotter innført som konfirmant 21. søndag etter Trinitatis 1799 (sjå venstre spalta). På dette tidspunktet oppheldt ho seg tydelegvis på Stormjølkill, slik som i 1801.

Knut.

Brukeravatar
dn13565

Legg inn av dn13565 » 13. mars 2010 kl. 23.33

Hei Knut og Magnar!

Så flott at konfirmasjonsdatoen til Sigrid er funnet :!: Kan ikke skjønne at jeg har oversett den... :oops:

Jeg er så takknemlig for all hjelp som kan bringe meg nærmere Sigrids mor.
Og mye av familien og venner av familien er jo funnet, så bare det er stort for meg :)
Liker jo å danne meg et bilde av hennes liv, hvordan hun levde, og ikke bare et navn :)

Tusen takk :D

Mvh
Monica

Magnar Husby

Legg inn av Magnar Husby » 21. juni 2010 kl. 23.55

Eg har prøvd å finne noko om Sigrid Johannesdotter enda ein gong. Bakgrunnen er at eg oppdaga at Magnhild Jensdotter Melkild, f 1751, truleg var fadder til søstera Guro f 1749 sin son Einar fødd 4.juni 1782. Han vart døypt 9.juni 1782 i Tingvoll. Guro var gift med Einar Bjørnson Fredsvik. Guro døydde under barselen og vart gravlagd same dag som sonen vart døypt. Men også sonen døydde like etterpå. Magnhild Jensdotter er omtala som pige med etternamnet Brevik under dåpenen. Det er mange Brevik, men det ligg ein av dei på nordsida av Tingvollfjorden forbi Gyl. Eg har sett i Tingvollboka bind II, men fann ikkje noko der om Magnhild. (Eg har og sett om det kunne dreie seg om Brevik i Nesset, men fann ikkje noko.)

Eg har og saumfore kyrkjebøkene i Sunndal og Tingvoll for åra 1781 og 1782. Da oppdaga eg at halvsøstera til Magnhild og Guro, Gunnhild Olsdotter Melkild f1757, seinare gift til Rydningen i Øksendal, fekk ei dotter den 12. oktober 1782, døypt 13 oktober, der "faderen (blei) angivet at være en ved navn Endre fra Opland". Denne dottera vart døypt Magnhild (og lever på Rydningen i 1801), og det fann eg påfallande, for av nære slektningar til Gunnhild er det ingen andre enn halvsøstera som heiter Magnhild. Har Magnhild døydd i perioden mellom desse to fødslane og difor vorte oppkalla av Gunnhild? Var det Magnhild som var mor til Sigrid? Eg har leita etter skifte, men ikkje funne noko.

I Øksendalstillegget i Ministerialboka for Sunndal står det kladda av presten Ibsen følgjande nedst på ei side som eg oppfattar som gjeldande for 1782: "Mandag 25 aug blev et barn døbt af Melkil hvilket egentlig hører til Tingvold; og hvis dåpsseddel(?) blev strax sendt til prosten Budde". Noko slikt er ikkje notert i Ministerialboka for Tingvoll så langt eg kan sjå. Kan det vere at Johannes og Magnhild hadde etablert seg i Brevik, og at både Magnhild og barnet døydde etter denne barnefødselen?

Eg har elles sett etter Magnhild i 1801, og det er to kandidatar, ei på garden Halland i Næsna sokn og prestegjeld, og ei på garden Hiortesetter i i Innvik i Sogn og Fjordane. Men eg har ikkje for alvor prøvd å finne ut om nokon av desse kunne vere identisk med vår Magnhild. Ho i Nesna er mest interessant, for iallfall ein soneson til halvbroren til Magnhild slo seg ned i dette området (og det er etterkomarar der den dag i dag).

Svar

Gå tilbake til «Sunndal»