Fredrik Andreas Koht f 1848 på Sunndalsøra

Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal

Svar
Liv Helga Bævre
Sted: OSLO

Fredrik Andreas Koht f 1848 på Sunndalsøra

Legg inn av Liv Helga Bævre » 31. januar 2007 kl. 20.50

Søker informasjon om farsslekten til min oldefar Fredrik Andreas Koht f 1848 på Sunndalsøra i Møre og Romsdal. Faren er garvermester Lars Bertinus Koht ( kjenner kun navnet) , morens navn er Mari Fredriksdatter Tande Koht. Kjenner historien etter at han kom til gården Fale i Sunndal.

Knut Sæther
Sted: Øksendal

Re: Fredrik Andreas Koht f 1848 på Sunndalsøra

Legg inn av Knut Sæther » 2. februar 2007 kl. 15.54

Hei.

Eg har notert at Lars Bertinus Koth var f. i Drammen ca. 1812, og at han døydde i 1854. Han var gift med Mari Fredriksdotter, dotter til Fredrik Hansson Tande på Valset på Ålvundeidet (sjå Sunndalsboka bind 5 s. 278-279). I 1855 flytta enkja til Ås prestegjeld saman med sonen Stefanus på ni år. Paret hadde også ein son Hans Kristian f. 1851.

I FT 1801 for Bragernes står oppført ein kjøpmannsdreng Stephanus Koth på 17 år. Kanskje dette er faren til Lars Bertinus? På Familysearch finn eg også ein Stephen Koth som 4. juni 1829 vart gift med ei Anne Johanne Hastel på Kongsberg. Denne Stephen kan jo vere frå same familie. I FT 1865 finn eg elles fleire med namnet Koth i Drammen og på Kongsberg, og desse kan jo vere slektningar av Lars Bertinus.

Dette er iallfall nokre trådar det kan vere muleg å spinne vidare på.

Helsing Knut Sæther

Liv Helga Bævre

Legg inn av Liv Helga Bævre » 2. februar 2007 kl. 18.00

Hei,

Takk for svar. Interessant. Jeg må få tak i Sunndalsboka bind 5, den har jeg verken sett eller lest. At det bodde Tandefolk på Valset i Ålvundeid var helt ukjent.

Man kan lure på hvorfor ikke Fredrik Andreas Koht er nevnt som barn av de to. Han ble gift på Fale ( med Marie Drivstuen) i 1873. De var mine oldeforeldre.

Jeg er ny i DIS og i slektforskningens verden, setter stor pris på alle råd og tips.

Hilsen Liv

Knut Sæther
Sted: Øksendal

Legg inn av Knut Sæther » 8. februar 2007 kl. 16.08

Hei igjen.

Du har vel kanskje sjølv funne ut meir om Lars Bertinus Koth sidan sist, men foreldra hans var kjøpmannen Stephan Koth og Ragnhild Skistad. Eg fann nemleg konfirmasjonen hans i Kongsberg i 1828. Den aktuelle kyrkjeboksida er skanna og ligg tilgjengeleg på Digitalarkivet: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?u ... =6845&js=j

Her går det også fram at Lars Bertinus var fødd 16. august 1813. Truleg var han fødd i Drammen (Bragernes), for i 1827 er han registrert i kyrkjeboka som utflytta frå Bragernes til Kongsberg.

Ifølgje Familysearch vart han gift med Mari Fredriksdotter i Sogndal 4. november 1845, og sonen Stefanus var fødd der den 26. juni 1846.

Meir informasjon om foreldra til Lars Bertinus kan sikkert finnast ved å slå opp på dåpen hans i kyrkjeboka. (Kyrkjeboka for Bragernes for året 1813 er ikkje tilgjengeleg via nettet). Dersom farsnamna til foreldra er oppført ved dåpen, er det muleg å kome eit langt skritt vidare. Elles er vel Skistad eit gardsnamn i Øvre Eiker, så kanskje mora kom derifrå? Når det gjeld faren, kan han eg nemnde i den forrige e-posten min vere ein aktuell kandidat. Han var iallfall kjøpmannsdreng i 1801. Ein annan kandidat kan vere Steffen Pedersen på Kongsberg, 12 år i 1801 og son til ein meistersmed Peder Steffensen-Koth. Det kan ha vore denne sistnemnde som vart gift med Anne Johanne Hassel (ikkje Hastel) i 1829. (Eg fann giftarmålet deira i kyrkjeboka, og alderen på brudgommen var oppgitt til 40 år).

Apropos Fredrik Hansson Tande: Det står litt om han også under garden Skjøllend i Sunndalsboka bind 3.

Helsing Knut

Liv Helga Bævre

Legg inn av Liv Helga Bævre » 8. februar 2007 kl. 21.35

Hei,

Tusen takk skal du ha for at du har tatt deg tid til å undersøke nærmere. Du synes absolutt å være på det riktige sporet. Jeg søker litt i forskjellige retninger hos dem som har forsket mye på Koht slekten, for å komme meg videre bakover.
Jeg har fått linkene når det gjelder Tande slekten, ser det ut til.

Takk igjen.
Hilsen Liv

Harald Gravem
Sted: SUNNDALSØRA

Legg inn av Harald Gravem » 13. februar 2007 kl. 23.04

Hallo.
Vet ikke om du har fått dei oplysningen du tenger, men jeg kan hjelpe deg med følgende:

Fredrik Anderas Larsen Koht er født på Sunndalsøra i 1848 som du sier.
Hans far er Lars Bertinus Koht, som jeg ikke kjenner mere til, moren er: Mari Fredriksdatter Tande født 1823 på Sunndalsøra.
Hennes forelde er Fredrik Hansen Tande født i 1776 på Lesja, mangler fler opplysninger om han. Moren var Anne Hansdatter Kåberg født i 1790 på Mongstu Åker på Sunndalsøra. Hun døde den 14 oktober 1839 i ei drukningsulykke på Sunndalsfjorden.
Hennes forlde er: Hans Zakarias Kåberg, ingen flere opplysninger, og moren Anna Hansdatter Børset født i 1760 på Børset i Øksendal. Hun døde i 1838 på Sunndalsøra.
Hennes far: Hågen Pedersen Børset.

Opplysninger om dette finner du i Sunndalsboken bind 3 og 4.

Fredeik Andrear ble gift med ei Marie Sivertsdatter Drivstuen født i 1847 i Drivstuen i Deivdalen.

Fredeik kjøpte Fale gård g.nr: 29, b.nr: 1 på Fale i 1873. På denne gården holder hans etterslekt forsatt til. Dagens eier heter Fredrik Fahle.
Om dette er å lese i Sunndalsboken bind 2.

Håper dette hjelper deg også litt videre.

Hilsen Harald Gravem

Liv Helga Bævre

Legg inn av Liv Helga Bævre » 14. februar 2007 kl. 19.07

Hei,

Takk for svar.
Mine opplysninger stemmer overens med dine. Jeg har så langt ikke klart å spore bakover fra Lars Bertinus Koht. Jeg må nok innom Riksarkivet her i Oslo for å lete i kirkeboken for Bragernes ( kun på papir) hvor Lars synes å være døpt.

Vennlig hilsen
Liv

Svar

Gå tilbake til «Sunndal»