forvirrende.Kanskje har noen riktig info om denne damen (min tipp,tipp) og hennes familie?
I notater fra fam.fikk hun to gutter utenfor ekteskap. Christian og Andreas Olsen. Jeg vet ikke hvem som er deres far. Christian er født i 1851, Andreas har jeg ikke info om.
I mine notater ble hun så gift med Willum (William) Andreas Olsen Innvik f.1820 (Innvik,Skodje) De fikk sammen to døtre: Anne Petrine f.1850 og Oline Karoline f.1853. De bodde på Bakken på Amdam, og Willum fikk gården da Nikoline døde 1874. Han skrev den senere over til stesønnen Christian som er min tippoldefar.
Hvordan Nikoline kom seg til Amdam vet jeg ikke, kan ha giftet seg til den. Etter det som er blitt fortalt, var hun så fattig da hennes to sønner var små at de gikk uten sko på vinteren. (Kunne vel ikke være eier av garden da?)
Jeg finner noe som må være Nikoline i digitalarkivet 1865. Da er hun gift med Knud Paulsen og de har datteren Marte,er bosatt på Giskemo (det er da ikke det samme som Amdam?) Da er også Christian Olsen reg.som deres sønn. men Andreas er ikke nevnt. (Kan være flyttet?)
Ville vært fint om de som har info om denne familien kunne oppdatere meg

mvh
Vibecke