Kula-laffen i Ålesund

Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal

Svar
Brukeravatar
6820
Sted: ULSTEINVIK

Kula-laffen i Ålesund

Legg inn av 6820 » 8. desember 2007 kl. 17.48

Er det noen av dere som vet hvem Kula-Laffens riktige navn var og evt. andre data? Han levde trolig på begynnelsen av 1900 i Ålesund, vet ikke noe nærmere om han.
Hilsen fra Marianne

Brukeravatar
Roger Johan Engvik
Sted: ÅLESUND
Kontakt:

Re: Kula-laffen i Ålesund

Legg inn av Roger Johan Engvik » 9. desember 2007 kl. 18.02

Er du sikker på at det ikke skal være Kalla-Laffen? Der skal være en kar som ble kalt Kalla-Laffen og etternavnet var Breivik. Han bodde en periode i Skarbøvikane, i en av blokkene mot nord der man svinger av og opp mot SIF-bana/Atlanterhavsparken. Han har flere sønner som bor i Ålesund, i følge min slektning Steinar Engvik.

Har snakket med både Harald Grytten og Kjell Skorgevik, men ingen har hørt om noen Kula-laffen i Ålesund...

Hilsen Roger

Brukeravatar
6820
Sted: ULSTEINVIK

Legg inn av 6820 » 9. desember 2007 kl. 18.29

Takk skal du ha.

Hm, - når DE ikke vet om han............! :lol:
Men er relativt sikker på at det var Kula-laffen, men men - man kan ikke være helt sikker!

Mener å ha hørt at han spilte fele. Jeg trenger bl.a. et anslag på når/hvor han var født.. . Data jeg har er f. ca. 1890-1900, og muligens var han trønder - eller Måløy-kanten. Det kan være tidligere han var født.

Jeg husker ikke navnet fra da vi vokste opp, har bare hørt det omtalt senere, så han bodde i byen (eller omegn) rundt 1910 - 1930.
Hilsen fra Marianne

Brukeravatar
Roger Johan Engvik
Sted: ÅLESUND
Kontakt:

Legg inn av Roger Johan Engvik » 9. desember 2007 kl. 20.07

Ja, jeg tenkte det samme - når disse karene ikke har hørt om ham.....

Men angående det musikalske så skal Kalla-Laffen ha vært en racer å danse... MEN - jeg ser av årstallene du nevner at det kanskje er tvilsomt at det er ham, i alle fall om han var født før århundreskiftet.

Roger

Svar

Gå tilbake til «Ålesund»