Johan Sivertsen & Marta Sivertsdtr. Uthaug + Nyløkken/Mo

Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal

Svar
Jann Innstrand
Sted: UTHAUG

Johan Sivertsen & Marta Sivertsdtr. Uthaug + Nyløkken/Mo

Legg inn av Jann Innstrand » 21. februar 2009 kl. 2.17

Hei !

Søskenparet Johan Sivertsen og Marta Sivertsdtr. Uthaug havnet etter det jeg har funnet ut, begge i Kristiansund.
Johan Sivertsen ble født 9.7.1807 på Uthaug, Ørland, Sør-Trøndelag og han døde 31.12.1873 i Kristiansund. Johan Sivertsen flyttet til Kristiansund i 1831 og giftet seg 3.9.1840 samme sted med Randi Johannesdtr. Broholm 38 år født på Ørland, Sør-Trøndelag. Randi må ha dødd før 1865, for i folketellingen for 1865 er Johan gift med Johanne Andrea Christensen f. 1829 i Holmestrand og de bor i Øwre gade 145 i Kristiansund. Hos dem bor også Johans mor Karen Pedersdtr.
Er det noen som vet om Johan hadde noen barn med sine 2 koner.

Johans søster Marta Sivertsdatter flyttet til Kristiansund i 1837. Hun ble født 23.11.1813 på Uthaug, Ørland, Sør-Trøndelag . I folketellingen for 1865 bor hun som enke på Indlandet, Kristiansund med 2 barn Sivert T. Johnsen f. 1843 og Johanna Marie Johnsen f. 1852. Jeg har ikke funnet noe giftermål, men jeg tror hennes mann het John Torstensen Nyløkken. (finner arbeidsmand John Nyløkken 38 år død 1853, begravet 1.4.1853 i kirkeboken for Kristiansund)

En Sivert Tobias Johnsen (far: John Torstensen Nyløkken) gifter seg 6.9.1868 i Kristiansund med Anne Margrethe Evensdtr. Dombue, kan være Martas sønn.

Har ikke funnet noe om Johanna Marie Johnsen f. 1852.

Og også muligens en datter til av John Nyløkken og Marta Siverstdtr., Martine Caroline Nyløkken. Hun ble gift i 1870 med Albert Mortinus Svendsen Monge. De bodde i 1900 i Fr. Nansens gate 939 i Kristiansund med seks barn; Martha Johanne f. 1873, Albert Martin f. 1875, Sofie f. 1880, Johannes August f. 1882, Sefa f. 1884 og Anna f. 1890.

Er det noen som vet om det var John Torstensen Nyløkken som var gift med Marta Sivertsdtr. fra Ørland og om de hadde flere barn?

Takknemlig for all informasjon jeg kan få om disse familiene..

Mvh Jann

Brukeravatar
Britt Iren Pedersen Neergård
Sted: MOLDE
Kontakt:

Re: Johan Sivertsen & Marta Sivertsdtr. Uthaug + Nyløkke

Legg inn av Britt Iren Pedersen Neergård » 22. februar 2009 kl. 20.48

Jann Innstrand skrev: Er det noen som vet om det var John Torstensen Nyløkken som var gift med Marta Sivertsdtr. ?
Martine Caroline er datter av John Nyløkken og Martha Sivertsdatter, og det er vel paret du leter etter. Regner med at du har lett i forlovelsesprotokollene?
Her er Martine Carolines dåp nr 5 og her er hennes konf., også nr 5.
Her er kanskje Sivert sin konf.

vh Britt Iren

Jann Innstrand
Sted: UTHAUG

Re: Johan Sivertsen & Marta Sivertsdtr. Uthaug + Nyløkke

Legg inn av Jann Innstrand » 23. februar 2009 kl. 0.19

Hei Britt Iren

Takk for svar.

Jeg hadde faktisk ikke lett i forlovelsesprotokollene, så jeg tok en titt i kveld og der fant jeg John og Marthas forlovelse http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-112.
Og tar jeg ikke helt feil så kan vel det paret som forlover seg noen dager før (øverst på siden); Svend Olsen Monge og Anna Olava Audensdtr., være foreldrene til Albert Svendsen Monge som blir gift med John og Marthas datter Martine Caroline i okt 1870.

Takk igjen.

Mvh Jann

Svar

Gå tilbake til «Kristiansund»