Ole Olsen Lods (1699 – e. 1752) var son til Mali Larsdatter Gule og Olle Larsen Indre Karlsvik (1641 – 1710)
Eg veit at Ole Olsen los hadde desse døtrene:
26/11 1740 døbt Olle Loses barn nafnlig Barbro Olsdatter. Faddere Erich Jensen, Christen Erichsen, Erich Olsen, Martha Erichsdatter, Malene Steffensdatter, Berit Olsdatter.
To av fadrane her er søsken av Ole, nemleg Erich Olsen og Berit Olsdatter. 2 (3?)Dei andre fadrane kan tenkast å vere av slekta Juul i Bud. Kanskje det var slekta til kona hans Ho veit eg ikkje meir om.
1746 Bapt i Boe Ole Olsøn Lodses B: Elisabeth. Fidejus: Iver Odensøn, Joen Hendriksøn, Mette Susana Tostrup, Ane PedersD:, Mali JonsD:
Ved denne dåpen er dei fleste innflyttarar til Bud. Ole Olsen los var forlovningsmann då Joen Henrichsen (Engen, Rauma) og Ane Pedersdatter gifta seg.
Eit skifte i 1752 viser at han var i live då.
Han var oppført i skattemanntalet for Bud i 1741, men ikkje i 1748. Dette kan tyde på at han flytta frå Bud mellom 1746 og 1748.
Men kvar vart det av Ole Olsen los etter 1746? Eg kan ikkje finne han nokon stad i Romsdal.
Ole Olsen Los frå Bud i Romsdal til Nordmøre ca. 1747?
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
-
- Kontakt:
-
- Sted: KRISTIANSUND N
Re: Ole Olsen Los frå Bud i Romsdal til Nordmøre ca. 1747?
Det var ingen loser i prinsessestyr for Kristiansund i 1749 som het Ole. Heller ikke i ekstraskatten i 1757. Det var ingen som het Ole Boe eller noe i den retning heller. Det var en Ole Olsen Schjerven (Skjærva på Innlandet) som vel ikke ser ut til å få barn i årene rundt 1749. Hvem han var, har jeg ikke fått sjekket.
I manntallet for tjenestedyktige sjøfolk i Kristiansund i 1746 finner jeg en Ole Olsen, Loeds 52 år gammel. Om dette var Ole i Skjærva, vet jeg ikke.
Jeg finner ikke losen i sjørullene i 1740-1743 for Bud.
Hva med å lete etter konfirmasjonen til døtrene?
I manntallet for tjenestedyktige sjøfolk i Kristiansund i 1746 finner jeg en Ole Olsen, Loeds 52 år gammel. Om dette var Ole i Skjærva, vet jeg ikke.
Jeg finner ikke losen i sjørullene i 1740-1743 for Bud.
Hva med å lete etter konfirmasjonen til døtrene?

-
- Kontakt:
Takk for hjelp,Tore!
Det var overraskande at han ikkje stod i sjørullene for Bud 1740-43.
Ser at ei Lisbet Olsdatter Klæppen vert konfirmert i Bud 1765. Eg veit ikkje kva familie ho høyrer til - eg kan ikkje finne nokon Ole på Kleppen som høver som far. Eg kan heller ikkje finne at andre enn Ole Los har døypt nokon i Bud kalla Elisabeth/Lisbeth som har passande alder til å konfirmeras i 1765.
Såvidt eg kan sjå er det 25 kyrkjebøker i Møre og Romsdal som har registreringar som det kan vere mogleg å finne Ole Los.
Kanskje det er nokon som veit kvar det var flest losar på Nordmørskanten? Kanskje fornuftig å starte med
Det var overraskande at han ikkje stod i sjørullene for Bud 1740-43.
Ser at ei Lisbet Olsdatter Klæppen vert konfirmert i Bud 1765. Eg veit ikkje kva familie ho høyrer til - eg kan ikkje finne nokon Ole på Kleppen som høver som far. Eg kan heller ikkje finne at andre enn Ole Los har døypt nokon i Bud kalla Elisabeth/Lisbeth som har passande alder til å konfirmeras i 1765.
Såvidt eg kan sjå er det 25 kyrkjebøker i Møre og Romsdal som har registreringar som det kan vere mogleg å finne Ole Los.
Kanskje det er nokon som veit kvar det var flest losar på Nordmørskanten? Kanskje fornuftig å starte med
-
- Sted: KRISTIANSUND N
Fiskeværet Grip som har egen kirkebok samt fiskeværene på Smøla; Odden, Veien og Bratvær. Kirkeboka for Edøy prestegjeld starter der i 1751, men har med kommunikanter i mange år.
Kvernes prestegjeld har også en del loser. I Kvernes prestegjeld bør du sjekke alle sognene for konfirmanter, for i enkelte år på 1750-, 1760-tallet er f.eks. konfirmerte jenter innført i Kornstad sogn, mens guttene står i Kvernes. Kanskje det bare var et år det, men jeg ville sjekket alle sognene i Kvernes. Ta også med Kristiansund og Bremsnes.
Det fantes kanskje loser ytterst i Aure prestegjeld også, men kirkeboka starter der først i 1772.
Sjørullene jeg kikket i, var hovedrullen. De fleste som sto der var i 20-årene, men det var noen få i 40-årene også. Han bør vel ha stått i Extrarullen, men det ser ikke ut til at den er mikrofilmet. I så fall finnes den nok på SAT.

Kvernes prestegjeld har også en del loser. I Kvernes prestegjeld bør du sjekke alle sognene for konfirmanter, for i enkelte år på 1750-, 1760-tallet er f.eks. konfirmerte jenter innført i Kornstad sogn, mens guttene står i Kvernes. Kanskje det bare var et år det, men jeg ville sjekket alle sognene i Kvernes. Ta også med Kristiansund og Bremsnes.
Det fantes kanskje loser ytterst i Aure prestegjeld også, men kirkeboka starter der først i 1772.
Sjørullene jeg kikket i, var hovedrullen. De fleste som sto der var i 20-årene, men det var noen få i 40-årene også. Han bør vel ha stått i Extrarullen, men det ser ikke ut til at den er mikrofilmet. I så fall finnes den nok på SAT.

-
- Kontakt:
Takk!
Eg har lese gjennom kyrkjebok for Grip no - utan å finne Ole Olsen Lods. Men det var interessant å sjå at kommunikantane var nemnt med namn - og ikkje berre antalet som i den eldste kyrkjeboka for Bud.
Eit skøyte i 1749 frå Hans Ehm "over en grund som beboes av Ole Olsen Lods".
21/9 1752 er det auksjon udj Boe paa afg. Ole Olsen Lodses stervboes tilhørende hus.
Sidan han er nemnt som arving i skifte 21/1 1752 (etter avskrift av Marius Sandvig) døydde han altså i 1752 - og det ser ut som om han framleis bur i Boe, og hadde då hus i Boe utan grund. Grunden var truleg eigd av Hans Olsen.
Før eg tek fatt på fleire kyrkjebøker på Nordmøre, får eg sjå om det er råd å finne noko spor etter ham i Boe.
Eg har lese gjennom kyrkjebok for Grip no - utan å finne Ole Olsen Lods. Men det var interessant å sjå at kommunikantane var nemnt med namn - og ikkje berre antalet som i den eldste kyrkjeboka for Bud.
Eit skøyte i 1749 frå Hans Ehm "over en grund som beboes av Ole Olsen Lods".
21/9 1752 er det auksjon udj Boe paa afg. Ole Olsen Lodses stervboes tilhørende hus.
Sidan han er nemnt som arving i skifte 21/1 1752 (etter avskrift av Marius Sandvig) døydde han altså i 1752 - og det ser ut som om han framleis bur i Boe, og hadde då hus i Boe utan grund. Grunden var truleg eigd av Hans Olsen.
Før eg tek fatt på fleire kyrkjebøker på Nordmøre, får eg sjå om det er råd å finne noko spor etter ham i Boe.
-
- Kontakt:
Hei!
Eg ser at Ole Schjervens kone Guri Michelsdatter døydde i 1751, 44 år gl.. Men har ikkje funne når enkemannen døydde. Ole Olsen los veit eg no døydde i tidrommet januar - august 1752.
Eg ser at Ole Schjervens kone Guri Michelsdatter døydde i 1751, 44 år gl.. Men har ikkje funne når enkemannen døydde. Ole Olsen los veit eg no døydde i tidrommet januar - august 1752.