Foreldre til Ane Marie Lassesdatter Ekren
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
Foreldre til Ane Marie Lassesdatter Ekren

Sist redigert av dn22148 den 20. januar 2008 kl. 20.53, redigert 1 gang totalt.
Re: Foreldre til Ane Marie Lassesdatter Ekren
Aner du hvor i verden hun holdt til?
Jeg er ikke helt sikker, men tror at hun kom fra en plass mellom Hjelset og Kleive.
Jeg har også ei oldemor som heter Ekren. Gjertine Andreasdatter Ekren, født 19.12.1868
Hun ble gift med Lars Knudsen Skjevig , som igjen er sønn av Ane Marie Lassesdatter Ekren !!! Ble det litt innviklet, dette, eller?
Jeg har også ei oldemor som heter Ekren. Gjertine Andreasdatter Ekren, født 19.12.1868

-
- Sted: ÅMOT
Hei,
Brudens faders navn da Anne Marie ble viet til Knud Andreas Olsen, Bolsøy 9 april 1849, ble oppgitt som Lasse Pedersen Ekren (par nr 2)
Kjell H.
Brudens faders navn da Anne Marie ble viet til Knud Andreas Olsen, Bolsøy 9 april 1849, ble oppgitt som Lasse Pedersen Ekren (par nr 2)
Kjell H.
-
Hei igjen,
Kan dette være den du søker ? Anne Marie Lassesdatter, født 4 juni og døpt 27 juni 1824. Det er også oppgitt dødsdato, 10 april 1911. Foreldre oppgitt som Lasse Pedersen Ekren og Marit Andersdatter (nr 7 Qvindekjøn)
Kjell H.
Kan dette være den du søker ? Anne Marie Lassesdatter, født 4 juni og døpt 27 juni 1824. Det er også oppgitt dødsdato, 10 april 1911. Foreldre oppgitt som Lasse Pedersen Ekren og Marit Andersdatter (nr 7 Qvindekjøn)
Kjell H.
-
Litt mer leting ga resultater
. Vielse 7 feb 1813, Soldat Lasse Pedersen Eckren og Pige Marit Andersdatter Steen??? (par nr 1 1813 - side 140a).
Kjell H.

Kjell H.

- Britt Iren Pedersen Neergård
- Sted: MOLDE
- Kontakt:
Hei May Kristin.May Kristin Brevik skrev: Litt vanskelig å se, etternavnet ja....
Det står nok Stenløse etter Marits navn. Det er jo omtrent mellom Hjelset og Kleive. Det er vel stor sannsynlighet for at Marit på 12 år på Indre Stenløs i 1801 er moren.
Ekren er vel litt innom det gamle fergeleiet på Lønset, der veien er veldig smal. Finner det ikke på kartet, men det står sikkert noe om det i Bolsøyboka. Siden hun heter Ekren er hun vel født der?
Fikk bare opp denne Lasse Pedersen i 1801 og det kan vel stemme.
I 1865 finnes Ole Lassesen på Ekren og han er bror av Ane Marie iflg kirkeboken. På Ekren Berget finnes Anders Lassesen i 1865, han er også bror av Ane Marie.
Hilsen Britt Iren
- Britt Iren Pedersen Neergård
- Sted: MOLDE
- Kontakt:
Herer foreldrene til Lasse Pedersen Ekren f. 21 mai 1790.
Lasse Pedersen Echren og Marit Andersdatter får en sønn i des 1813 og han blir kalt Aslach. Morfaren blir oppkalt, så det er nok her Lasse hører til.
Har sendt deg kart (fikk ikke kopiert adr) på e-mail over Ekren/Ekra, som nevnt litt innenfor Lønset.
Britt Iren
Lasse Pedersen Echren og Marit Andersdatter får en sønn i des 1813 og han blir kalt Aslach. Morfaren blir oppkalt, så det er nok her Lasse hører til.
Har sendt deg kart (fikk ikke kopiert adr) på e-mail over Ekren/Ekra, som nevnt litt innenfor Lønset.
Britt Iren
-
- Sted: KOLBOTN
Hei,
Vet ikke om du fremdeles følger med på denne, men jeg fant den først i dag.
Lasse Pedersen Ekren (1790) og Marit Andersdatter Steenløs (1788) er mine 3xtippoldeforeldre. Min 2xtippoldefar er Ole Lassesen Ekren som er broren til Anne Marie Lassesdatter Ekren.
Jeg har en del informasjon om denne slekten om du fremdeles er interessert.
Mvh Marit
Vet ikke om du fremdeles følger med på denne, men jeg fant den først i dag.
Lasse Pedersen Ekren (1790) og Marit Andersdatter Steenløs (1788) er mine 3xtippoldeforeldre. Min 2xtippoldefar er Ole Lassesen Ekren som er broren til Anne Marie Lassesdatter Ekren.
Jeg har en del informasjon om denne slekten om du fremdeles er interessert.
Mvh Marit
- Osvald Rydjord
- Sted: SANDEFJORD
- Kontakt:
Skifte etter far til Marit på Stenløs 28.8.1830
Romsdal sorenskriveri, Skifteutlodningsprotokoll 3A 16, side 479. Aar 1830 den 28. August. Anders Johnsen Steenløs. Enken Ingeborg Throndsdatter.
a. Jon. Gift, gårdmand paa Steenløs.
b. Giertrud. Gift med Gaardmand Peder Knudsen Istad.
c. Marit. Gift med Gaardmanden Lasse Pedersen Ekkren.
http://arkivverket.no/URN:sk_read/24625/482/
Og mor til Peder Anne Aslachdatter Lønset har aner fra Rydjord. Se min base http://rydjord.slektsweb.no/pedigree.ph ... Osvald.GED
Romsdal sorenskriveri, Skifteutlodningsprotokoll 3A 16, side 479. Aar 1830 den 28. August. Anders Johnsen Steenløs. Enken Ingeborg Throndsdatter.
a. Jon. Gift, gårdmand paa Steenløs.
b. Giertrud. Gift med Gaardmand Peder Knudsen Istad.
c. Marit. Gift med Gaardmanden Lasse Pedersen Ekkren.
http://arkivverket.no/URN:sk_read/24625/482/
Og mor til Peder Anne Aslachdatter Lønset har aner fra Rydjord. Se min base http://rydjord.slektsweb.no/pedigree.ph ... Osvald.GED
-
- Sted: AUKRA
En liten korrigering av hvor Stenløs/Steinløysa er. En må innover forbi Kleive og Istad til dit veien deler seg til venstre over Osmarka til Agnvika og til høyre mot Nesset.
Mvh. Randi Ingunn.
Mvh. Randi Ingunn.