Theodor Thronsen Malme - kven var han gift med?
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
-
- Kontakt:
Theodor Thronsen Malme - kven var han gift med?
30/9 1843 vart Theodor Thronsen Malme født - dpt i Molde kyrkje 1/1 1844. Som foreldre var oppført Thron Knudens Malme og Karen Halvorsdatter fra Molde. Faddere var Ingebrigt Knudsen Malme, Edvard Pedersen Hansvig og Bødtker Olsen samt Mali Madsdatter Malme, Thea Pedersdatter og Martha Hansdatter. Hjemmedøbt af Gjordemoderen.
Mora Karen var frå Krybben i Molde.
27. april 1862 ble Teodor konfirmert i Molde kyrkje.
No undrer eg kvar Theodor vart av.
I FT 1865 for Ålesund Gardnr. 407, 112 står nemnt Theodor Thronsen Bagerlærling, ug, 23 år, fødested Molde.
1900-telling for Bolsø Gardnr. 66 Neshagen finn vi Theodor Trondsen, Hf. e., Husmand m J, bager for dagløn til landhandlere, født 1845 i Molde Rom.
Eg går ut frå at dette er samme Theodor f. 30/9-1943, men sikkert veit eg ikkje. Heller ikkje har eg funne kven han var gift med eller om han hadde barn.
Vil vere takknemleg for opplysningar om Theodor og familien hans.
Mora Karen var frå Krybben i Molde.
27. april 1862 ble Teodor konfirmert i Molde kyrkje.
No undrer eg kvar Theodor vart av.
I FT 1865 for Ålesund Gardnr. 407, 112 står nemnt Theodor Thronsen Bagerlærling, ug, 23 år, fødested Molde.
1900-telling for Bolsø Gardnr. 66 Neshagen finn vi Theodor Trondsen, Hf. e., Husmand m J, bager for dagløn til landhandlere, født 1845 i Molde Rom.
Eg går ut frå at dette er samme Theodor f. 30/9-1943, men sikkert veit eg ikkje. Heller ikkje har eg funne kven han var gift med eller om han hadde barn.
Vil vere takknemleg for opplysningar om Theodor og familien hans.
Re: Theodor Thronsen Malme - kven var han gift med?
På FS fikk jeg opp dette
Fikk ikke opp hvem han var gift med her!
--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 30 SEP 1843
Christening: 01 JAN 1844 Molde, More Og Romsdal, Norway
Death:
Burial:
--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: TRON KNUDSEN Family
Mother: KAREN HALVARSDR
Avs Mary-Ann
Fikk ikke opp hvem han var gift med her!
Event(s):
Birth: 30 SEP 1843
Christening: 01 JAN 1844 Molde, More Og Romsdal, Norway
Death:
Burial:
Parents:
Father: TRON KNUDSEN Family
Mother: KAREN HALVARSDR
Avs Mary-Ann
-
- Sted: JESSHEIM
-
- Sted: JESSHEIM
En datter Karen f. 8-8-1874
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-33
Og Kristianna 25-12-1876
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-39
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-33
Og Kristianna 25-12-1876
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-39
-
- Kontakt:
Hjerteleg takk begge to! Dette var utruleg - og så hurtig! 

Merknad fra Per Gjendem på http://home.no.net/pgjendem. Ja, svaret kom for raskt og av samme grunn på viddene. For Thron Knutsen Malme f. 1804 og Karen Halvorsdtr. Setet f. 1802 har barnekullet: Knut f. 1840 gift 1867 med Amalie Sofie Selliken, Theodor bakersvenn f. 1843, Inger Anna f. 1850, Marina f. 1857, og sist Ingebrigt Moldelid f. 1862 gift med Helene Dybdahl, den siste med foreldre fra Eikrem og Bergmyhren. Foreldrene til Thron Malme er Knut Ingebrigtsen Rødal f. 1767 gift 1793 med Berethe Olsdtr. Syltegjerde. Kleivingen derimot er Moldskredal av Stranda-slekt så her går man i isoformi-fella anskueliggjort ved en Kleive-oppstilling:
. . . . .
Mads Moldskredal el. Eikrem.
I. Thrond "Matros" Madsen Moldskredal Eikrem, f. i Moldskredal, Stranda, Møre og Romsdal. Han giftet seg med Serine Christophersdatter.
A. Theone Caroline Throndsdtr. Moldskredal, f. 17 okt 1832 i Molde, Møre og Romsdal. Hun giftet seg med Lars Severin Larsen, gift 1863 i Ålesund, Møre og Romsdal, f. 1833 i Ålesund, (sønn av Lars Larsen).
1. Lauritz Tobias Theodor Larsen, f. 19 mar 1866 i Vestnes, Møre og Romsdal.
B. Mads Throndsen Moldskredal Eikrem, f. 13 jul 1836 i Molde, Møre og Romsdal. Han giftet seg med Karen Aslaksdtr. Lønset, gift 20 nov 1863 i Ålesund, Møre og Romsdal, f. 1834 i Lønset, Bolsøy, (datter av Aslak Andersen (2) Lønset "på Næs" og Guri Knutsdtr. Botterli).
C. Thrond Throndsen Moldskredal, f. 1838 i Molde.
1. Karl Trondsen Moldskredal Næss, f. 1877. Han giftet seg med Lovise Hansdtr. Næss, f. 1870 i Kleive.
a. Lovise Kristine Karlsdtr. Næss, f. 1 sep 1904 i Kleive.
b. Ivar Karlsen Næss, f. 19 jan 1907 i Kleive.
c. Fritjof Emil Karlsen Hæss, f. 12 mar 1909 i Kleive.
d. Knut Karlsen Næss, f. 21 jul 1913 i Kleive.
D. Ingeborg Anna el. Marie Throndsdtr. Moldskredal, f. 23 sep 1839 i Eikrem, Bolsøy, Møre og Romsdal. Hun giftet seg med Johan Haagen Severin Johannesen, gift 30 okt 1866 i Ålesund, Møre og Romsdal, f. 1843 i Ålesund, Møre og Romsdal, (sønn av Cornelius Johannesen).
E. Sara Throndsdtr. Moldskredal, f. 23 mar 1843 i Molde, Møre og Romsdal. Hun giftet seg med Ole Olsen Seljebakke, gift 13 nov 1866 i Ålesund, Møre og Romsdal, f. 1834 i Eid, Sogn og Fjordane, (sønn av Ola Jakobson Seljebakke og Kristi Pedersdtr. Stårheim).
F. John Throndsen Næsshagen, f. 1842 i Bolsøy.
G. Theodor Throndsen Næsshagen, f. 1845 i Molde, Møre og Romsdal. Han giftet seg med Olava Knutsdtr. Sandblåst, gift 20 okt 1872 i Kleive, Møre og Romsdal, f. 1841 i Sandblåst, Eide, Møre og Romsdal, (datter av Knut Knutsen Elgåen Ugelstad og Karen Sivertsdtr. Ugelstad Sandblåst).
II. Madsine Madsdtr. Moldskredal Eikrem.
III. Marit Madsdtr. Moldskredal el. Eikrem.
. . . . .
Mads Moldskredal el. Eikrem.
I. Thrond "Matros" Madsen Moldskredal Eikrem, f. i Moldskredal, Stranda, Møre og Romsdal. Han giftet seg med Serine Christophersdatter.
A. Theone Caroline Throndsdtr. Moldskredal, f. 17 okt 1832 i Molde, Møre og Romsdal. Hun giftet seg med Lars Severin Larsen, gift 1863 i Ålesund, Møre og Romsdal, f. 1833 i Ålesund, (sønn av Lars Larsen).
1. Lauritz Tobias Theodor Larsen, f. 19 mar 1866 i Vestnes, Møre og Romsdal.
B. Mads Throndsen Moldskredal Eikrem, f. 13 jul 1836 i Molde, Møre og Romsdal. Han giftet seg med Karen Aslaksdtr. Lønset, gift 20 nov 1863 i Ålesund, Møre og Romsdal, f. 1834 i Lønset, Bolsøy, (datter av Aslak Andersen (2) Lønset "på Næs" og Guri Knutsdtr. Botterli).
C. Thrond Throndsen Moldskredal, f. 1838 i Molde.
1. Karl Trondsen Moldskredal Næss, f. 1877. Han giftet seg med Lovise Hansdtr. Næss, f. 1870 i Kleive.
a. Lovise Kristine Karlsdtr. Næss, f. 1 sep 1904 i Kleive.
b. Ivar Karlsen Næss, f. 19 jan 1907 i Kleive.
c. Fritjof Emil Karlsen Hæss, f. 12 mar 1909 i Kleive.
d. Knut Karlsen Næss, f. 21 jul 1913 i Kleive.
D. Ingeborg Anna el. Marie Throndsdtr. Moldskredal, f. 23 sep 1839 i Eikrem, Bolsøy, Møre og Romsdal. Hun giftet seg med Johan Haagen Severin Johannesen, gift 30 okt 1866 i Ålesund, Møre og Romsdal, f. 1843 i Ålesund, Møre og Romsdal, (sønn av Cornelius Johannesen).
E. Sara Throndsdtr. Moldskredal, f. 23 mar 1843 i Molde, Møre og Romsdal. Hun giftet seg med Ole Olsen Seljebakke, gift 13 nov 1866 i Ålesund, Møre og Romsdal, f. 1834 i Eid, Sogn og Fjordane, (sønn av Ola Jakobson Seljebakke og Kristi Pedersdtr. Stårheim).
F. John Throndsen Næsshagen, f. 1842 i Bolsøy.
G. Theodor Throndsen Næsshagen, f. 1845 i Molde, Møre og Romsdal. Han giftet seg med Olava Knutsdtr. Sandblåst, gift 20 okt 1872 i Kleive, Møre og Romsdal, f. 1841 i Sandblåst, Eide, Møre og Romsdal, (datter av Knut Knutsen Elgåen Ugelstad og Karen Sivertsdtr. Ugelstad Sandblåst).
II. Madsine Madsdtr. Moldskredal Eikrem.
III. Marit Madsdtr. Moldskredal el. Eikrem.
Vennlig hilsen
Per Gjendem
Per Gjendem
-
- Kontakt:
Bolsø Kleive Kirkebog Viede 1872
8. 20.10 ungk. bager Teodor Tronsen f. 1843 i Molde no i Kleive og Olava Knudsdatter Sandblost f. 1840 .... Præstegjeld ....., Brudgommens far. Arbeidsmand Trond Knudsen Malme. Brudens far Grdbr. Knud Knudsen Sandblost.
Dersom eg har lese rett av kyrkjeboka står det at faren er Trond Knudsen Malme. ¨Så for meg synes det som om Carsten har funne rett Teodor. Kanskje det er nokon som kan tyde kva prestegjeld det er snakk om også?
Bolsøy/Kleive kirkebog døbte 1874
24. 8. Aug. 20 Septbr. Karen Foreldre Bager Teodor Tronsen og Hustru Olava Knudsdatter.
Bolsøy/Kleive kirkebog døbte 1877
2. 25/12 1876 18/2 1877 Bager Teodor Tronsen og Hustru Olava Knudsdatter.
Kleive klokkerbog 1863 – 1944 Begraved i 1886
36. Barn Kristianna Trondsen (Næs), døde døde 23 novbr. 10 aar gl.
Kleive klokkerbog 1863 – 1944 Jordfestede i 1890
23. Husmandskone Olava Knudsdatter Næs. 19/4 Jordfestelse 4/5 49 ½ aar gl.
Kleive klokkerbog 1863 – 1944 Jordfestede i 1910
6. Bager Teodor Tronsen, Næs Jordfestelsesdag 21. Aug.
Takka vere Carsten har eg også greidd å leite meg fram til dødsdatoane for Kristianne, Olava og Teodor. Men kvar Karen vart av har eg ikkje funne ut enno!
8. 20.10 ungk. bager Teodor Tronsen f. 1843 i Molde no i Kleive og Olava Knudsdatter Sandblost f. 1840 .... Præstegjeld ....., Brudgommens far. Arbeidsmand Trond Knudsen Malme. Brudens far Grdbr. Knud Knudsen Sandblost.
Dersom eg har lese rett av kyrkjeboka står det at faren er Trond Knudsen Malme. ¨Så for meg synes det som om Carsten har funne rett Teodor. Kanskje det er nokon som kan tyde kva prestegjeld det er snakk om også?
Bolsøy/Kleive kirkebog døbte 1874
24. 8. Aug. 20 Septbr. Karen Foreldre Bager Teodor Tronsen og Hustru Olava Knudsdatter.
Bolsøy/Kleive kirkebog døbte 1877
2. 25/12 1876 18/2 1877 Bager Teodor Tronsen og Hustru Olava Knudsdatter.
Kleive klokkerbog 1863 – 1944 Begraved i 1886
36. Barn Kristianna Trondsen (Næs), døde døde 23 novbr. 10 aar gl.
Kleive klokkerbog 1863 – 1944 Jordfestede i 1890
23. Husmandskone Olava Knudsdatter Næs. 19/4 Jordfestelse 4/5 49 ½ aar gl.
Kleive klokkerbog 1863 – 1944 Jordfestede i 1910
6. Bager Teodor Tronsen, Næs Jordfestelsesdag 21. Aug.
Takka vere Carsten har eg også greidd å leite meg fram til dødsdatoane for Kristianne, Olava og Teodor. Men kvar Karen vart av har eg ikkje funne ut enno!
Svar fra P.G. på http://home.no.net/pgjendem.
Her var det altså en feil i min database relatert til bakeren fra Krybba er den som giftet seg med hustru fra Stemmet (Bud prestegjeld) på Kleive. Dermed må jeg også sjekke nærmere John T. Næsshagen f. 1842. Karl Næsshagen f. 1877 hører kanskje også til de to i barnekullet fra før. Jeg får ta en titt på mikrofilmen igjen. Siden jeg ovenfor har sitert Malmeslekta tilstrekkelig, er det kanskje fornuftigere å analysere Sandblåst-sida fordi J.H. spør etter opplysninger om denne:
. . .
Knut Toresen Elgåen. Han giftet seg med Sara Eriksdtr..
I. Tore Knutsen Røe Ugelstad, f. 1785 i Elgåen, Røros, Sør-Trøndelag. Han giftet seg med Kari Arntsdtr. Gisnås, gift 1812 i Eide, Møre og Romsdal, f. 1780 i Gisnås, Rennebu, Sør-Trøndelag, d. 1880 i Stene, Rennebu, Sør-Trøndelag. Tore døde 1845 i Ugelstad, Eide, Møre og Romsdal.
A. Johanne Toresdtr. (2) Ugelstad, f. 1819. Hun giftet seg med Ole Steffensen Øyen Stene, gift 1840 i Eide, Møre og Romsdal.
B. Knut Toresen Ugelstad, f. 1825 i Eide, d. 1827 i Eide.
II. Knut Knutsen Elgåen Ugelstad, f. ca 1805 i Elgåen, Røros, Sør-Trøndelag. Han giftet seg med Karen Sivertsdtr. Ugelstad Sandblåst, gift 1834 i Eide, Møre og Romsdal, f. 1813 i Ugelstad, Eide, Møre og Romsdal, (datter av Sivert Iversen Ugelstad Sandblåst og Kari Olsdtr. Einset).
A. Olava Knutsdtr. Sandblåst, f. 1841 i Sandblåst, Eide, Møre og Romsdal. Forhold til Halvor Jensen Ugelstad, f. 27 sep 1832 i Synnate, Ugelstad, Eide, Møre og Romsdal, (sønn av Jens Halvorsen Olslieidet Synnate Ugelstad og Ingeborg Olsdtr. Gisnås Ugelstad) d. 1892 i Årsbogen, Eide. Møre og Romsdal. Hun giftet seg med (2) Theodor Thronsen Malme Næsshagen, gift 20 okt 1872 i Kleive, Møre og Romsdal, f. 1843 i Molde, Møre og Romsdal, (sønn av Thron Knutsen Malme og Karen Halvorsdtr. Setet) d. 1910 i Kleive, gravlagt 21 aug 1910 i Kleive.
1. Halvor Halvorsen Sandblåst, f. 1854 i Sandblåst, Hustad, Møre og Romsdal.
2. Karen Theodorsdtr. Næsshagen, f. 8 aug 1874 i Kleive, Møre og Romsdal.
3. Kristianne Theodorsdtr. Næsshagen, f. 25 des 1876 i Kleive, Møre og Romsdal.
B. Sivert Knutsen Sandblåst, f. 1845 i Hustad, Møre og Romsdal.
C. Thore Knutsen Sandblåst, f. 1848 i Hustad, Møre og Romsdal.
D. Guri Knutsdtr. Sandblåst, f. 1857 i Hustad, Møre og Romsdal.
E. Elen Knutsdtr. Sandblåst, f. 1861 i Hustad, Møre og Romsdal.
Her var det altså en feil i min database relatert til bakeren fra Krybba er den som giftet seg med hustru fra Stemmet (Bud prestegjeld) på Kleive. Dermed må jeg også sjekke nærmere John T. Næsshagen f. 1842. Karl Næsshagen f. 1877 hører kanskje også til de to i barnekullet fra før. Jeg får ta en titt på mikrofilmen igjen. Siden jeg ovenfor har sitert Malmeslekta tilstrekkelig, er det kanskje fornuftigere å analysere Sandblåst-sida fordi J.H. spør etter opplysninger om denne:
. . .
Knut Toresen Elgåen. Han giftet seg med Sara Eriksdtr..
I. Tore Knutsen Røe Ugelstad, f. 1785 i Elgåen, Røros, Sør-Trøndelag. Han giftet seg med Kari Arntsdtr. Gisnås, gift 1812 i Eide, Møre og Romsdal, f. 1780 i Gisnås, Rennebu, Sør-Trøndelag, d. 1880 i Stene, Rennebu, Sør-Trøndelag. Tore døde 1845 i Ugelstad, Eide, Møre og Romsdal.
A. Johanne Toresdtr. (2) Ugelstad, f. 1819. Hun giftet seg med Ole Steffensen Øyen Stene, gift 1840 i Eide, Møre og Romsdal.
B. Knut Toresen Ugelstad, f. 1825 i Eide, d. 1827 i Eide.
II. Knut Knutsen Elgåen Ugelstad, f. ca 1805 i Elgåen, Røros, Sør-Trøndelag. Han giftet seg med Karen Sivertsdtr. Ugelstad Sandblåst, gift 1834 i Eide, Møre og Romsdal, f. 1813 i Ugelstad, Eide, Møre og Romsdal, (datter av Sivert Iversen Ugelstad Sandblåst og Kari Olsdtr. Einset).
A. Olava Knutsdtr. Sandblåst, f. 1841 i Sandblåst, Eide, Møre og Romsdal. Forhold til Halvor Jensen Ugelstad, f. 27 sep 1832 i Synnate, Ugelstad, Eide, Møre og Romsdal, (sønn av Jens Halvorsen Olslieidet Synnate Ugelstad og Ingeborg Olsdtr. Gisnås Ugelstad) d. 1892 i Årsbogen, Eide. Møre og Romsdal. Hun giftet seg med (2) Theodor Thronsen Malme Næsshagen, gift 20 okt 1872 i Kleive, Møre og Romsdal, f. 1843 i Molde, Møre og Romsdal, (sønn av Thron Knutsen Malme og Karen Halvorsdtr. Setet) d. 1910 i Kleive, gravlagt 21 aug 1910 i Kleive.
1. Halvor Halvorsen Sandblåst, f. 1854 i Sandblåst, Hustad, Møre og Romsdal.
2. Karen Theodorsdtr. Næsshagen, f. 8 aug 1874 i Kleive, Møre og Romsdal.
3. Kristianne Theodorsdtr. Næsshagen, f. 25 des 1876 i Kleive, Møre og Romsdal.
B. Sivert Knutsen Sandblåst, f. 1845 i Hustad, Møre og Romsdal.
C. Thore Knutsen Sandblåst, f. 1848 i Hustad, Møre og Romsdal.
D. Guri Knutsdtr. Sandblåst, f. 1857 i Hustad, Møre og Romsdal.
E. Elen Knutsdtr. Sandblåst, f. 1861 i Hustad, Møre og Romsdal.
Vennlig hilsen
Per Gjendem
Per Gjendem
-
- Kontakt:
Takk Per!
Her er eit par som kan høve som foreldre til Tron Knudsen Malme.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... id=16067&u id=ny&idx_side=-171
Tron Knudsen Malmedal - foreldre Knud Erichsen og Ane Tronsdattr. Tron født 2/9 1806.
Her har eg teke opp temaet og fått god hjelp av Knut.
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... 022#254022
Så no er det to spor eg følgjer:
1. Karen Teodorsdatters skjebne fødd 1874
2. Vielsen Tron Knudsen og Karen Halvorsdatter for å sjå om Tron Malmedal og Tron Malme er den same.
Nok ein gong - Takk for god hjelp!
Her er eit par som kan høve som foreldre til Tron Knudsen Malme.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... id=16067&u id=ny&idx_side=-171
Tron Knudsen Malmedal - foreldre Knud Erichsen og Ane Tronsdattr. Tron født 2/9 1806.
Her har eg teke opp temaet og fått god hjelp av Knut.
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... 022#254022
Så no er det to spor eg følgjer:
1. Karen Teodorsdatters skjebne fødd 1874
2. Vielsen Tron Knudsen og Karen Halvorsdatter for å sjå om Tron Malmedal og Tron Malme er den same.
Nok ein gong - Takk for god hjelp!
Merknad fra PG. på http://home.no.net/pgjendem. Jeg undersøkte muligheten ved gjennomgang av Holen-Helsets slektsbok, men mente det var lite belegg for hypotesen.
. . .
Knut Eriksen Malmedal, f. 1774 i Malmedal, Fræna, Møre og Romsdal. Han giftet seg med (1) Magnhild Knutsdtr. Talstad, gift ca 1798 i Vågøy, Møre og Romsdal, (datter av Knut Knutsen (4) Hatle og Magnhild Olsdtr. Syltefætten Eidemsbakk). Han giftet seg med (2) Ane Tronsdtr. Syltesæter (Malmedal), f. 1776 i Syltesætra, Fræna, Møre og Romsdal, (datter av Tron Jakobsen (1) Syltesæter Rødset og Ane Olsdtr. Syltesæter). Knut døde 1839 i Malmedal, Søre Fræna.
I. Ane Knutsdtr. Malmedal, f. 13 feb 1799 i Fræna.
II. Anne Marie Knutsdtr. Malmedal, f. 26 des 1803 i Fræna, Møre og Romsdal.
III. Trond Knutsen Malme(dal), f. 1808 i Malmedal, Fræna, Møre og Romsdal. Han giftet seg med (1) Anne Andersdtr. Valle Malmedal, gift 11 nov 1849 i Vågøy annex chapel, Møre og Romsdal, f. 19 apr 1818 i Valle, Fræna, Møre og Romsdal, (datter av Anders Nilsen (3) Rekdalsbakk Indre Valle og Synnøve Timannsdtr. Jendem I. Valle). Han giftet seg med (2) Inger Anne Knutsdtr. Malme, (datter av Knut Ingebrigtsen (2) Rødal og Berethe Olsdtr. Syltegjerde).
A. Thomas E. Trondsen Malmedal, f. 1852 i Malme, Fræna, Møre og Romsdal. Han giftet seg med Ingeborg Anna Olsdtr. Halås, f. 1848 i Eide, Mør eog Romsdal, (datter av Ole Olsen Halås og Elen Tønnesdtr. Rødal).
B. Lars Andreas Trondsen Malmedal, f. 1854 i Malme, Fræna, Møre og Romsdal.
C. Sakarias Trondsen Malmedal, f. 1857 i Malme, Fræna, Møre og Romsdal.
D. Anna Dorothea Trondsdtr. Malmedal, f. 1860 i Malme, Fræna, Møre og Romsdal. Hun giftet seg med Jens Christiansen Malmedal, gift i Fræna, Møre og Romsdal, f. 1859 i Malmedal , Fræna, Møre og Romsdal, (sønn av Christian Ellingsen Øverhagen og Oline Jensdtr. Roaldset Malmedal).
E. Ellen Anne Tronsdtr. Malme, f. 7 des 1840 i Fræna.
IV. Gjertrud Knutsdtr. Malme, f. 2 apr 1820 i Fræna, Møre og Romsdal.
. . .
Knut Eriksen Malmedal, f. 1774 i Malmedal, Fræna, Møre og Romsdal. Han giftet seg med (1) Magnhild Knutsdtr. Talstad, gift ca 1798 i Vågøy, Møre og Romsdal, (datter av Knut Knutsen (4) Hatle og Magnhild Olsdtr. Syltefætten Eidemsbakk). Han giftet seg med (2) Ane Tronsdtr. Syltesæter (Malmedal), f. 1776 i Syltesætra, Fræna, Møre og Romsdal, (datter av Tron Jakobsen (1) Syltesæter Rødset og Ane Olsdtr. Syltesæter). Knut døde 1839 i Malmedal, Søre Fræna.
I. Ane Knutsdtr. Malmedal, f. 13 feb 1799 i Fræna.
II. Anne Marie Knutsdtr. Malmedal, f. 26 des 1803 i Fræna, Møre og Romsdal.
III. Trond Knutsen Malme(dal), f. 1808 i Malmedal, Fræna, Møre og Romsdal. Han giftet seg med (1) Anne Andersdtr. Valle Malmedal, gift 11 nov 1849 i Vågøy annex chapel, Møre og Romsdal, f. 19 apr 1818 i Valle, Fræna, Møre og Romsdal, (datter av Anders Nilsen (3) Rekdalsbakk Indre Valle og Synnøve Timannsdtr. Jendem I. Valle). Han giftet seg med (2) Inger Anne Knutsdtr. Malme, (datter av Knut Ingebrigtsen (2) Rødal og Berethe Olsdtr. Syltegjerde).
A. Thomas E. Trondsen Malmedal, f. 1852 i Malme, Fræna, Møre og Romsdal. Han giftet seg med Ingeborg Anna Olsdtr. Halås, f. 1848 i Eide, Mør eog Romsdal, (datter av Ole Olsen Halås og Elen Tønnesdtr. Rødal).
B. Lars Andreas Trondsen Malmedal, f. 1854 i Malme, Fræna, Møre og Romsdal.
C. Sakarias Trondsen Malmedal, f. 1857 i Malme, Fræna, Møre og Romsdal.
D. Anna Dorothea Trondsdtr. Malmedal, f. 1860 i Malme, Fræna, Møre og Romsdal. Hun giftet seg med Jens Christiansen Malmedal, gift i Fræna, Møre og Romsdal, f. 1859 i Malmedal , Fræna, Møre og Romsdal, (sønn av Christian Ellingsen Øverhagen og Oline Jensdtr. Roaldset Malmedal).
E. Ellen Anne Tronsdtr. Malme, f. 7 des 1840 i Fræna.
IV. Gjertrud Knutsdtr. Malme, f. 2 apr 1820 i Fræna, Møre og Romsdal.
Vennlig hilsen
Per Gjendem
Per Gjendem