Nils Andreassøn Eikanger

Moderator: MOD_Hordaland

Svar
dn24969
Sted: Eidsvoll Verk

Nils Andreassøn Eikanger

Legg inn av dn24969 » 26. juli 2010 kl. 14.55

Hei

Er det noen som vet noe om min oldefar Nils Andreassøn Eikanger. Født på Voss 20 april 1883, ble enkemann med fire barn i 1911. flyttet til Rjukan i 1913 tror jeg giftet seg to ganger til siste gang med Marta som døde i 1962. Han selv døde i 1971 på Rjukan.

Hilsen
Gretha Klungseth

Berit Waskaas
Sted: MILAND

Re: Nils Andreassøn Eikanger

Legg inn av Berit Waskaas » 27. juli 2010 kl. 20.33

Hei Gretha :)
Jeg er født og oppvokst på Rjukan, og husker så vidt at jeg var med min farfar til en Eikanger, mener det var Andreas, og han var skomaker. På Rjukan kirkegård ligger Andreas N. Eikanger født 12.09.1905, død 07.12. 1987 og dette er nok samme person. Han var gift med Margreta, og det stemmer helt med hva jeg husker. Nå er jeg på ferie og har ikke tilgang til alt jeg skulle hatt for å fortelle deg mer, men kan finne litt mer når jeg kommer hjem. Mulig du er interessert i et bilde av gravstøttene også? Det kan jeg skaffe deg, når jeg er hjemme igjen.
Mvh
Berit Waskaas :)

Mads Anders Rongen Jensen
Sted: Hamar
Kontakt:

Re: Nils Andreassøn Eikanger

Legg inn av Mads Anders Rongen Jensen » 11. februar 2011 kl. 19.14

Hei Gretha!

Jeg er oldebarn etter søsteren til Nils Ekanger, vi er altså firemenninger.

Min oldemor er Anna Nilsine Andreasdtr. Ekanger f.1887 på Dale. Hun giftet seg med Lars A. Brunborg fra Evanger. Deres eldste datter Kari Brunborg giftet seg med Anders Rongen fra Evanger. Deres datter Bertha Rongen f.1927 på Evanger er min mor.

Jeg har en ganske omfattende slektsoversikt, både bakover og fremover fra våres felles tippoldeforeldre Andreas Olson Ekanger og Anna Nilsdtr. Dale som giftet seg i Bruvik kirke den 05.04.1878.

Jeg er svært interessert i å oppdatere etterkommere etter Nils Andreasson Ekanger. Håper derfor at vi kan komme i direkte kontakt og utveksle mere informasjon.

Mvh
Mads Rongen Jensen

Svar

Gå tilbake til «Voss»