Etterkommere til Hans Joenssen Thuach?

Moderator: MOD_Hordaland

Svar
gj08749
Sted: DANMARK

Etterkommere til Hans Joenssen Thuach?

Legg inn av gj08749 » 3. mai 2013 kl. 14.11

Jeg vil høre om noen kan hjelpe meg med en sak. Jeg søker informasjoner om etterkommere til en Joen Joenssen Thuach som kom til Bergen fra Skottland i 1619! Det er lenge siden, men han skal stå oppført i N. Nicolaysen, Bergens Borgerbog 1550-1751 (Oslo, 1878), sidene 34-36. Han er også nevnt i Institute of Scottish Historical Research, St. Andrews University med ID nummer 4515.www.st-andrews.ac.uk/history/ssne/item.php?id=4515&id2=4515

Jeg har lastet opp de relevante sider fra Bergens Borgerbog, samt en del II (usikker på om referansen er til den opprinnelige Borgerbogs egne sidetall eller om det er til Byarkivets sidetall), hvis det er noen som er dyktige til å tyde gammel og snirklete håndskrift og kan fortelle hva de finner til meg her på forumet, vil jeg være veldig takknemlig (jeg er simpelthen ikke i stand til å lese hva som står skrevet).

Dessuten, er det noen som kjenner til en annen slags oversikt hvor barnefødsler fra denne tiden i Bergen er dokumenterte -- og hvor jeg kanskje kan finne noe på Joen Joenssen mellom 1619 og utover?

All hjelp mottas med stor takk!

Mvh

Kyrre
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar

Gå tilbake til «Bergen»