Hans Peter Jakobsen, toldopsynsmand

med de tidligere kommunene Fredrikstad, Borge, Kråkerøy, Onsøy, Rolvsøy og Glemmen

Moderator: MOD_Østfold

Svar
gj09188
Sted: Danmark

Hans Peter Jakobsen, toldopsynsmand

Legg inn av gj09188 » 27. januar 2012 kl. 14.24

Hustru Olga Minonda Olsen, børn Amund, Lovise Katrine, Ruth Margrethe, Else, Aasta.
Jeg søger efterkommere af disse børn.

dn12521
Sted: ASKER

Re: Hans Peter Jakobsen, toldopsynsmand

Legg inn av dn12521 » 27. januar 2012 kl. 16.01

Hei.

Hans Petter Jacobsen er min morfar. Jeg har en fullstendig oversikt over hans etterkommere frem til i dag.
Ta kontakt.

Med hilsen
Jørn Ulrik Berg

gj09188
Sted: Danmark

Legg inn av gj09188 » 28. januar 2012 kl. 11.44

Hej
Tak for et lynhurtigt svar. Det lyder meget spændende.
Hans Peter Jakobsen var barn af Anette Gulbransen, hvis mor var Eleonore Sophie Strøm, som var datter af Jens Frederik Strøm, der var far til Otto Hendrik Frederik Strøm, som er min tipoldefar. Han indvandrede til Danmark omkring 1850 og vi er en forholdvis stor slægt Strøm, der alle stammer fra Holbæk i Nordsjælland og altså fører navnet videre fra Jens Frederik.

Jeg har fundet rigtig mange familiemedlemmer i Norge, men er nu strandet, da oplysninger for de seneste år ikke er offentlige tilgængelige.

Jeg har oplysninger om familien Lorentz Berg, familien Evensen og næsten alle oplysninger om familien Jens Frederik Strøm.

Jeg havde aldrig troet, jeg skulle finde mine efterkommere i Norge.

Jeg har rejst ca. 25 gange i mine unge dage for at stå på ski - jeg siger altid, jeg er en rigtig fjeldabe. Jeg har været på Skinnarbu mere end 10 år, i Rjukan og Høvringen, Bjergsjøstolen. Jeg er vild med Norge og tænkte på i mine unge dage at bosætte mig i Norge. Jeg har haft min søn i pulk i Norge.

Jeg glæder mig til at høre mere.

Mange hilsner
Lis Strøm

dn12521
Sted: ASKER

Legg inn av dn12521 » 28. januar 2012 kl. 15.18

Ja, dette er interessant.
Det blir noe enklere å overføre tekst og eventuelt fotos hvis vi utveksler mailadresser.
Min e-mail står inne her hos DIS. Den er: [email protected].

Men som en liten start:
Du nevner fem av Hans Peters 8 barn.
De tre du mangler er som følger.

Randi Guri Berg 1916-1996 (min mor)
Tvillingene Hans og Grete.
Hans 1920-1977
Grete 1920-2000

Etter dette er denne generasjon ajourført og vi kan ta fatt på neste som også er min egen generasjon.

På din side er jeg mest interessert i å forfølge slekten til Elinore Strøm. Jeg har hennes fødselsår (1819), men ikke når hun døde og ingen av hennes forfedre.
Det er også spennende å kartlegge alle nålevende etterkommere av Otto H.F.Strøm som, etter hva jeg forstår, er vår felles stamfar.
Jeg venter spent på mail.

Med hilsen fra

Jørn Ulrik Berg
Jørn Ulrik Berg
Asker

Svar

Gå tilbake til «Fredrikstad»