Hei.
Leter litt etter noen formødre og fedre til min kone og sitter litt fast nå.
Damen vi søker hjelp om heter Anette Iversdatter, f. 1854 i Sarpsborg, gift i 1877 med Julius Kristiansen f. 1857 i Rygge. Han var bestyrer av Oakhill i Rygge, som var minister Dues landeiendom. De flyttet til Horten i 1916 og feiret gullbryllup 1927 - etterhistorien er ganske klar.
Historien FØR dette - hennes forfedre, er derimot noe uklar. Har forsøkt å lete rundt, men ikke truffet noe vi er helt sikre på.
Er det noen som har anledning til å hjelpe oss litt mer på gli, ville vi være takknemlige.
Med vennlig hilsen
Henning Sværd
Anette Iversdatter f.1854 i Sarpsborg.
Moderator: MOD_Østfold
- Remi Trygve Pedersen
- Sted: KONGSBERG
Re: Anette Iversdatter f.1854 i Sarpsborg.
Hei.
Tørr ikke si det med sikkerhet, men hun her kan være en mulig kandidat.
Jeg har sett etter Anette Iversen med navnevarianter født i årene 1852-1858 og dette er den eneste jeg finner som er mulig. Der var ei til som er født og bor i Eiker, medn hun er dermed mer tvilsom når hun bor så langt vekke fra Sarpsborg.
Lykke til
Remi
Tørr ikke si det med sikkerhet, men hun her kan være en mulig kandidat.
Jeg har sett etter Anette Iversen med navnevarianter født i årene 1852-1858 og dette er den eneste jeg finner som er mulig. Der var ei til som er født og bor i Eiker, medn hun er dermed mer tvilsom når hun bor så langt vekke fra Sarpsborg.
Lykke til
Remi
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
Tusen takk Remi
Har sett henne tidligere og tenker det samme som deg.
Hilsen Henning

Har sett henne tidligere og tenker det samme som deg.
Hilsen Henning
Hallo Henning
Det har jo gått den stund siden du satte inn denne etterlysningen, så da har du vel kanskje funnet din Anette
Jeg legger inn linker til det jeg har funnet, så kan du jo ta en titt
Kirkebøkene med Anettes dåp har ikke blitt skannet ennå,
men her er hennes konfirmasjon: Se konf. nr. 3 og her finner du vielsen: Se nr 11.
Ønsker deg en GOD PÅSKE.
Hilsner fra Anne-Lise
Det har jo gått den stund siden du satte inn denne etterlysningen, så da har du vel kanskje funnet din Anette

Jeg legger inn linker til det jeg har funnet, så kan du jo ta en titt

Kirkebøkene med Anettes dåp har ikke blitt skannet ennå,
men her er hennes konfirmasjon: Se konf. nr. 3 og her finner du vielsen: Se nr 11.

Ønsker deg en GOD PÅSKE.

Hilsner fra Anne-Lise
Hei Henning.
Da er dette Anette med foreldre og søsken i FT 1865: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =1275#ovre
Da er dette Anette med foreldre og søsken i FT 1865: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =1275#ovre
Lillian Kristiansen
Hei og tusen takk Lillian
Det har vært en stund siden jeg var innom her, men dette var veeldig nyttig info.
Har også funnet ut at Anette og Julius feiret gullbryllup i Horten i 1927. De døde også her - henholdsvis i 1930 og 1940. Eksakt dato vet jeg ikke så er det noen som vet - er jeg takknemlig.
Ha en super dag.
Med vennlig hilsen
Henning

Det har vært en stund siden jeg var innom her, men dette var veeldig nyttig info.
Har også funnet ut at Anette og Julius feiret gullbryllup i Horten i 1927. De døde også her - henholdsvis i 1930 og 1940. Eksakt dato vet jeg ikke så er det noen som vet - er jeg takknemlig.
Ha en super dag.
Med vennlig hilsen
Henning
Hei Henning.
På Dis Gravminner står det at graven er slettet, men kirkevergen i Horten kan nok gi deg opplysninger om dødsdatoer om du ringer ditt eller sender en mail.
De har ikke oppgitt epostadresse, men tlf og postadresse: Horten kirke
Hovedsiden for dette nettstedet: Kirker i Norge
På Dis Gravminner står det at graven er slettet, men kirkevergen i Horten kan nok gi deg opplysninger om dødsdatoer om du ringer ditt eller sender en mail.
De har ikke oppgitt epostadresse, men tlf og postadresse: Horten kirke
Hovedsiden for dette nettstedet: Kirker i Norge
Lillian Kristiansen