Etterlyser folk som vil være med å registrere ft 1875.

Med tidligere kommuner Idd og Berg

Moderator: MOD_Østfold

Svar
gj08003
Sted: SOLBERGELVA

Etterlyser folk som vil være med å registrere ft 1875.

Legg inn av gj08003 » 14. januar 2009 kl. 1.13

Via en fjern slektning i Utah har jeg latt meg overtale til å være med på å registrere folketellingen fra 1875. Det er http://www.familysearch.org som står for det. Jeg er ikke selv LDS (populært kalt mormoner), og det trenger ikke du være heller. Det er relativt enkelt hvis man leser "bruksanvisningen" godt. Og, nå er det Idd som registeres! Så hvis du er interessert i å få enkel tilgang til orginal manuskripet til denne folketellingen så slå til raskt.
Går ut fra at nabo kommunene kommer etter hvert, og så jobber man seg nord og vestover.

Anne Lisbeth Stavland
Sted: BREMNES

Re: Etterlyser folk som vil være med å registrere ft 1875.

Legg inn av Anne Lisbeth Stavland » 18. januar 2009 kl. 11.07

Hei :)

Eg meldte meg på registreringsarbeidet, og har ikkje angra ein dag. Tvertimot er eg nesten blitt avhengig av det :wink: .
Jo fleire som melder seg på, jo fortare blir 1875 tellinga ferdig. Det har alle nytte av. Dersom ein finn ein slektning i 1865 og ikkje finn vedkomande igjen i 1900, så er det greit å kunna spora dei opp i løpet av åra i mellom dei 2 folketellingane. Eg tar meg den frihet :wink: og referea frå ein post eg fekk frå Bjørn Holthe, fordi han beskriver korleis det fungerer veldig utfyllande. Så heng dåke på i registreringsarbeidet.

Glømte å sei at dåke kan bare spørra meg om hjelp :)

Helsing frå ein vestlending som har hatt storm i 3 dagar no :shock: .

Anne Lisbeth
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar

Gå tilbake til «Halden»