Vige, Davidsen, Jusnæs, Varen og Narvigen i Oddernes

Moderator: MOD_Vest-Agder

Svar
dn27404
Sted: MILAND
Kontakt:

Vige, Davidsen, Jusnæs, Varen og Narvigen i Oddernes

Legg inn av dn27404 » 12. januar 2014 kl. 21.29

Refererer til denne tråden:
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... 483#610483

Jeg prøver å finne ut hvordan Karen og Rachel fra Oddernes (døpt i august 1788) er i slekt:

Dåp:
Karen - for Wellem Willems. og Inger Hansd. Narvigen. (int d 24 Aug.) Tarald Kongsgaard, Osmund Stemmen, Mette Samuelsd. Wiige, Guri Vahren, Ane Marie Toftalsstøe.

Dåp:
Rachel for Wellem Davids. og Mette Samuelsdatter Wiige. Fad: Sr. Bent Jusnæs og Tarald Christens. i Chsand, Trine Kongsgaard, Alet Stemmen, Ane Dorthea Wiige.

Min teori er at fadderne har så like navn og i tillegg Mette Wiige er i begge dåpene, at Rachel og Karen må være i slekt. Men jeg finner ikke ut hvordan. Noen som sitter med oversikt over disse slektene i Oddernes som kan hjelpe meg?

( I tillegg er jeg etterkommer av Mette Wiige, og en autosomal-DNA-match som jeg har er etterkommer etter Karen - som gjør at jeg er enda mer sikker på at de er i slekt - men det kan jo være andre plasser vi er i slekt istedet. )

Torbjørn Justnes
Sted: KRISTIANSAND S
Kontakt:

Re: Vige, Davidsen, Jusnæs, Varen og Narvigen i Oddernes

Legg inn av Torbjørn Justnes » 22. januar 2014 kl. 15.15

Vet du noe mer om Wellem Willems. og Inger Hansd. Narvigen?

Det kan jo være at alle fadderne bare er gode naboer.

I Oddernes bygdebok står det om Willum på Willums plass i Narviga, men det står ikke noe om hvor han kommer fra.

Brukeravatar
Henrik Sivert Henriksen
Sted: HOVIN I TELEMARK

Legg inn av Henrik Sivert Henriksen » 22. januar 2014 kl. 15.35

Jeg har prøvd å hjelpe til med dette, men jeg har ikke funnet dåpen til Wellum (Willum) Willumsen eller Inger Hansdatter i Oddernes, kun når de døde. Viser til denne linken her: https://slektsforum.slektogdata.no/view ... p?t=121899 Jeg har kikket i kirkebøkene i Kristiandsand og Søgne og funnet flere like navn men ingen treff på disse ennå. Wellum Davidsen og Mette Samuelsdatter har jeg funnet slekt bakover på, men ingen sammentreff med de andre, skal fortsette å lete for å hjelpe til.

Mvh. Henrik

dn27404
Sted: MILAND
Kontakt:

Legg inn av dn27404 » 23. januar 2014 kl. 21.15

Hei,

Takk for all god hjelp i den andre tråden! Der var det mange kirkebokinnførsler jeg ikke hadde funnet fra før!

Det kan jo godt hende at de bare var gode naboer. Kanskje finner jeg ut av det en gang - kanskje ikke :-)

Takk uansett for hjelpen!

Svar

Gå tilbake til «Kristiansand»