Abraham Hansen fra Randesund

Moderator: MOD_Vest-Agder

Svar
Jan Owe Zetterstrøm
Sted: STAVANGER

Abraham Hansen fra Randesund

Legg inn av Jan Owe Zetterstrøm » 5. desember 2004 kl. 3.09

Hei
Leter etter en Abraham Hansen som var far til uekte barnet Abel Marie Abrahamsdtr. Hjelm, som Karen Marie Olsdtr. Hjelm fødte i 1824 og som ble døpt i Domkirken i Kr. Sand. 08/02-1824
Karen Marie Olsdtr. Hjelm var døpt 27.4.1797 i Arendal av Foreldre Ole Olsen Hjelm og Maren Pedersdtr. f. 1771.

I kirkeboken står det at Abraham Hansen var enkemann og styrmann og kom fra Randesund. Han og Karen var ikke gift med hverandre. Vi finner en styrmann Abraham Hansen i Randesund i folketellinga 1801, men jeg vet ikke om det var samme person.

Er også interressert i aner til Ole Olsen Hjelm/Hielm som er skipper/los i Arendal på slutten av 1700 tallet
Med Hilsen
Jan Owe Zetterstrøm
Stavanger
[email protected]

Jan Owe Zetterstrøm
Sted: STAVANGER

Re: Abraham Hansen fra Randesund

Legg inn av Jan Owe Zetterstrøm » 13. januar 2005 kl. 11.28

Hei
Jeg ser at DIS ikke har fått justert adressen til mine hjemmesider i min profil og vil rette dette i denne sak. Min e-post er [email protected] og min hjemmeside er http://www.jgnett.com/slekt.htm Håper ikke jeg har mistet noe viktig informasjon grunnet dette.
Ellers vil jeg nevne at Abraham sannsynligvis er funnet. Det er Abraham Hansen Stangenes (1793-1865) som var gift med søstrene Ane Elisabeth Hansdtr. (1795-1821) og Trine Mathea Hansdatter (1797-1871) som begge var døtre av Hans Hansen Stendal f.1768 og Torbør Hansen (1768-1842). Mangler bare en bekreftelse på dette fra Statsarkivet i Kr. Sand, men alt ser ut til å være denne Abraham. Og jeg vil takke alle som har bidratt i denne saken. Jeg har brukt Webdebatt på Digitalarkivet og DIS-treff som har gitt meg alle opplysninger og alt peker mot denne Abraham Hansen. Tusen takk alle sammen og skulle noen ha noe om personen Abraham Hansen fra Randesund, så ønsker jeg jeg "alt" som jeg kan få om han som person. Med stor takk og hilsen fra
Jan Owe Zetterstrøm

dn06606
Site Admin

Re: Abraham Hansen fra Randesund

Legg inn av dn06606 » 13. januar 2005 kl. 14.52

Som du trolig har oppdaget nå er informasjonen i din profil automatisk oppdatert, det gikk bare ikke fullt så raskt som du ønsket. Oppdateringer gjøres slik:

1. Man må logge seg inn og gjøre endringene i DISadmin. Disse endringene finner sted umiddelbart.
  2. Neste gang du logger deg inn i Slektsforum (ikke før) hentes de oppdaterte dataene fra DISadmin inn i din profil i Slektsforum.

Avhengig av hvor ofte du logger deg inn i Slektsforum kan det altså bli en periode der oppdaterte data bare finnes i DISadmin.
mvh Jan

Svar

Gå tilbake til «Kristiansand»