Karel/Karl)Alfred Anderson(sen)

Moderator: MOD_Vest-Agder

Svar
Lisbeth Reinhardtsen Larsen
Sted: KROKKLEIVA

Karel/Karl)Alfred Anderson(sen)

Legg inn av Lisbeth Reinhardtsen Larsen » 27. juli 2008 kl. 16.46

Hei, jeg er på leting om mer informasjon om min oldefar. Han er oppført som Karel i FT 1900 men er litt usikker på om det skal være Karl. Han skal være født i Udevalla i Sverige den 12.09.1858 Jeg vet ingenting om hans foreldre ,søsken, bosted eller familie (i Sverige). Vet at han fikk 8 barn her i landet med Elise Mathilde Eilertsen f.15.08.1864 opprinnelig fra Egersund og at de bodde først på Oddernes siden i Kr. sand by. Elises far var visstnok baker og het Tollak Eilertsen. Er det noen som har mer informasjon og kan hjelpe meg?

Brukeravatar
Marit Hegsvold Nyhus
Sted: BRUMUNDDAL

Re: Karel/Karl)Alfred Anderson(sen)

Legg inn av Marit Hegsvold Nyhus » 27. juli 2008 kl. 21.45

Hei Lisbeth

Her er vielsen mellom Carl Alfred og Elise Mathilde 14/4-1882 i Randesund i Oddernes
Hans fars navn er oppgitt å være Andreas Löv, og Carls fødested tror jeg skal være Hede sogn i Bohuslän.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-105

Har på den svenske siden Släktdata http://www.slaktdata.org funnet en Carl Alfred, men denne er født 12/10-1858 i Hede, uektefødt, farens navn er her Andreas Andersson
Löpnummer: 7210
Födelsedatum: 1858-10-12
Kön: M
Förnamn: Carl Alfred
Adress: Stufveröd
Faderns titel: Dräng
Faderns förnamn: Andreas
Faderns efternamn: Andersson
Moderns titel: Piga
Moderns förnamn: Maja Lena
Moderns efternamn: Eriksdotter
Övrigt 1: Barnet oäkta. Fadern från Ellingsbo

Usikker på om dette er rett :?

Mvh
Marit

Lisbeth Reinhardtsen Larsen
Sted: KROKKLEIVA

Re: Karel/Karl)Alfred Anderson(sen)

Legg inn av Lisbeth Reinhardtsen Larsen » 28. juli 2008 kl. 17.30

Hei Marit!
Takk for hjelpen så flink du er ,jeg har vært på leting etter vielsen deres men ikke funnet den. La også merke til at det sto at Carl var født i 1859 . Det samme står på de to første barna under dåpen deres.Jeg har opplysningene om fødsel dag og år fra gravferdsregisteret og det er vel ikke 100% sikkert der heller. Hede ligger vel i nærheten av Uddevalla som er oppgitt i FT 1900 så det er antagelig riktig. Har prøvd å søke litt i Sverige på 1859 men har ikke funnet noe mere enda. Tusen takk så lenge. :)

Svar

Gå tilbake til «Kristiansand»